اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان از محل سفر رئیس‌جمهور برای تجهیز خوابگاه علوم پزشکی کرمانشاه

کرمانشاه- ایرنا- معاون فرهنگی، دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از ساخت خوابگاه ۴۰۰ واحدی این دانشگاه، خبر داد و گفت: مرحله اول ساخت خوابگاه با ۲۵ میلیارد تومان اعتبار در سال ۹۷ آغاز شده و اکنون برای تجهیز و تکمیل آن از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «محمدرضا غلامی» روز سه‌شنبه در نشست خبری که در سرسرای مجموعه فرهنگی بوستان کرمانشاه برگزار شد، با بیان اینکه این خوابگاه ۴۰۰ نفره در زمینی به مساحت ۹ هزار و ۵۰۰ مترمربع در دست ساخت است، افزود: تجهیز و تکمیل خوابگاه در مرحله واگذاری به پیمان کار است.

وی در ادامه با بیان اینکه این دانشگاه هزار و ۷۵۴ دانشجو خوابگاهی دارد، گفت: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ۱۱ مجتمع خوابگاهی دارد که ۱۰ مورد آنها ملکی و متعلق به خود دانشگاه است و یک مورد نیز به صورت خود گردان اداره می شود.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه همچنین از اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه برای خرید مجتمع های خوابگاهی ویژه دانشجویان متاهل در راستای حمایت از جوانی جمعیت خبر داد و گفت: این اعتبار به استان تخصیص یافته و نزد بانک عامل رفاه کارگران است.

غلامی در ادامه سرانه خوابگاه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه را سه متر اعلام کرد و گفت: این سرانه باید پنج متر باشد و امیدواریم با خرید و ساخت این واحدهای خوابگاهی همچنین تجهیز بهتر خوابگاه های قدیمی سرانه خوابگاهی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ارتقا یابد و مشکل خوابگاهی این دانشگاه مرتفع شود.

اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان از محل مصوبات سفر رئیس‌جمهور برای تجهیز خوابگاه علوم پزشکی کرمانشاه

هزینه‌کرد ۵ میلیارد تومانی دانشگاه برای تغذیه دانشجویان در ماه

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه با اشاره به خدمات فرهنگی، رفاهی، ورزشی و خوابگاهی این دانشگاه به دانشجویان و کارکنان گفت: ماهانه بیش از پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه تغذیه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خارج از دیگر هزینه‌ها می‌شود.

غلامی افزود: معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به بیش از ۱۹ هزار نفر از کارکنان، پزشکان، پرستاران و مراکز بهداشت و درمان شهرستان‌ها و دانشجویان خدمات رفاهی مانند تسهیلات، تغذیه ای و اسکان ارایه می دهد که از این تعداد حدود ۶ هزار نفر دانشجو و بیش از ۵۵۰ نفر عضو هیات علمی دانشگاه هستند.

وی بخش دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه را شامل سه اداره خوابگاه ها که در بحث اسکان دانشجویان عمل می کند، اداره رفاهی که به امور تسهیلاتی و مالی می پردازد و حوزه تغذیه و حمل و نقل که به مبحث تردد دانشجویان و تغذیه آنها رسیدگی می کند، اعلام کرد.

ماهانه ۱۱۰ هزار پرس غذای گرم در آشپزخانه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه طبخ می شود

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه همچنین از پخت ماهانه ۱۱۰ هزار پرس غذای گرم در آشپزخانه صنعتی این دانشگاه خبر داد و بیان داشت: ۶۲ هزار پرس آن برای نهار، بیش از ۶ هزار پرس آن برای صبحانه و بیش از ۴۰ هزار پرس برای شام طبخ می شود.

غلامی همچنین به هزینه بالای نگهداری خوابگاه ها اشاره کرد و افزود: سال گذشته تاکنون بیش از چهار میلیارد تومان برای نگهداری خوابگاه ها و ۲ میلیارد تومان برای تجهیز آشپزخانه صنعتی هزینه شده است.

وی همچنین از اتصال تمام خوابگاه های دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به فیبرنوری و اینترنت رایگان خبر داد و بیان داشت: به هر دانشجو چند گیگ رایگان با کد خودشان در هر ترم اختصاص می یابد.

این مقام مسئول همچنین گفت: از ابتدای امسال بیش از ۹ میلیارد تومان انواع تسهیلات قرض الحسنه به دانشجویان در قالب شهریه، ازدواج، ودیعه مسکن، تولد فرزند و دیگر موارد پرداخت شده است و همچنین دانشجویان تحصیلات تکمیلی بیمه رایگان هستند که در سابقه بیمه آنها لحاظ خواهد شد.

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در جشنواره‌های فرهنگی از دانشگاه های برتر کشور است

اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان از محل مصوبات سفر رئیس‌جمهور برای تجهیز خوابگاه علوم پزشکی کرمانشاه

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود به انواع برنامه های فرهنگی این دانشگاه در سطح کارکنان، استادان و دانشجویان اشاره کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در سال جاری در جشنواره سیمرغ و قرآن و عترت به ترتیب عناوین سوم و ششم را بین دانشگاه های کشور کسب کرده است.

غلامی همچنین از رتبه اولی پایگاه اطلاع رسانی "مفدا" دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بین ۶۶ پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت و درمان در سطح کشور خبر داد و افزود: این پایگاه با ۴۰ ، ۵۰ دانشجوی خود دانشگاه در زمینه های تولید محتوا، مونشن گرافی، اینفوگرافی، پوستر و دیگر مباحث خبری و اطلاع رسانی اداره می شود.

وی همچنین به رتبه برتر اداره سلامت و روان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در راستای مشاوره و کمک به دانشجویان و کارکنان در زمینه های مختلف در بین دانشگاه های کشور خبر داد و افزود: این مرکز با ۱۲ مشاوره با تجربه در خدمت دانشجویان و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی در همه زمینه هستند و تماس با آنان ۲۴ ساعته است.

غلامی همچنین از برگزاری فوق برنامه ای جانبی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در زمینه استعدادیابی، کارگاه های ازدواج آگاهانه و پایدار، خطرات سوء استفاده از الکل، مواد مخدر، کارگاه پرخاشگری و غربالگری اشاره کرد و اظهار داشت: این کارگاه ها هم برای دانشجویان، هم برای کارکنان و هم استادان این دانشگاه در کلاس های ۵۰ تا ۷۰ نفر تشکیل می شود.

چهار تشکل سیاسی، دانشجویی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه فعالیت دارند

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه همچنین از برگزاری کرسی های آزاد اندیشی، نشست های هم اندیشی، برنامه های جهاد تبیین و روشنگری در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خبر داد و بیان داشت: اکنون چهار تشکل سیاسی دانشجویی؛ جامعه اسلامی، بسیج دانشجویی، انجمن اسلامی دانشجویان و انجمن اسلامی مستقل در راستای پویای فضای سیاسی دانشگاه فعالیت می کنند و در طول ماه برنامه های خود را منظم و مرتب اجرا می کنند.

غلامی همچنین از برگزاری برنامه های ملی - مذهبی در دانشکده ها و خوابگاه ها دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بمناسبت های مختلف مانند هفته وحدت، دهه فجر، شب یلدا، میلاد حضرت فاطمه و روز زن، میلاد حضرت علی و روز پدر و مراسم باشکوه اربعین و دیگر مناسبت ها خبر داد .

وی افزود: در این مناسبت ها برنامه های فرهنگی مانند مسابقات قرآنی، دینی و مسابقات هنری مانند موسیقی، خوش نویسی، تئاتر و همچنین ورزشی مانند ولیبال، بستکبال، فوتسال، کوه پیمایی، و زیباسازی و تبلیغات محیطی اجرا می شود.

دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ۲۰۰ اردو جهادی برپا کردند

مدیر فرهنگی و امور فوق برنامه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در این جلسه از برگزاری برنامه های متعدد فرهنگی و دانشجویی این دانشگاه به مناسبت های مختلف مانند دهه فجر خبر داد و گفت: امور دانشجویی این دانشگاه در طول یکسال گذشته نزدیک به ۲۰۰ اردو جهادی به منظور کمک های بهداشتی و درمانی به مناطق محروم استان در قالب ویزیت و دارو رایگان برپا کرده است.

«فاطمه حدادیان»، همچنین از برپایی اردوهای مختلف زیارتی تفریحی در استان و خارج استان و همچنین برگزاری مسابقات مختلف ورزشی برای دانشجویان خبر داد.

اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان از محل مصوبات سفر رئیس‌جمهور برای تجهیز خوابگاه علوم پزشکی کرمانشاه

وی از فعالیت ۲۰ نشریه علمی، فرهنگی هنری دانشجویی در دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه خبر داد و گفت: امور دانشجویی کلاس های هنری مانند تئاتر، موسیقی، خوشنویسی و گویندگی برای دانشجویان این دانشگاه در طول ترم برگزار می کند به همین خاطر نیز در جشنواره سیمرغ در بین دانشگاه های کشور جزء سرآمدان هستیم.

حدادیان همچنین از برپایی کلاس های قرآنی، دینی - مذهبی در سطح دانشکده ها و خوابگاه این دانشگاه خبر داد و یکی از مهم ترین برنامه های این دانشگاه را اجرای طرح عفاف و حجاب دانست که به مناسبت های مختلف با دانشجویان در این زمینه نشست های هم اندیشی و مشاوره ای برگزار می کنیم.

رئیس انفورماتیک معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در ادامه این نشست خبری گفت: به منظور افزایش قابلیت اطمینان، سرعت و نرخ تبادل اطلاعات و همچنین به منظور کاهش دغدغه های حاصل از بستر اینترنت رادیویی ناپایدار، خوشبختانه در سال گذشته موفق شدیم بیش از ۱۰ مرکز خوابگاهی، رفاهی و ورزشیِ معاونت به شبکه پرسرعت فیبر نوری را با پهنای باند گسترده تجهیز کنیم و هم اکنون تعداد مراکز متصل شده به شبکه فیبر نوری معاونت از ۴ مرکز به ۱۱ مرکز رسیده است.

«افسون سلطانی» افزود: همچنین در راستای هوشمندسازی فرایندهای انجام گرفته در معاونت نیز با راه اندازی تعدادی سامانه، شاهد تغییر چشمگیری در انجام خودکار فرایندها، کاهش نیروی انسانی و عدم نیاز به مصرف کاغذ داشته ایم. همچون راه اندازی سامانه اتوماسیون خوابگاهی (اسکان و کنترل تردد) دانشجویان برای اولین بار در دانشگاه و نصب و راه اندازی دستگاههای حضور و غیاب و کنترل تردد دانشجویان با استفاده از دستگاه های مستعمل و بلااستفاده تحویل غذا برای اولین بار در کشور و دارای قابلیت تشخیص چهره در خوابگاههای دانشجویی با حذف کامل حضور غیاب دستی شبانه و به صورت less paper در چند ماه اخیر تعداد دستگاه کنترل تردد الکترونیک در خوابگاه ها از صفر دستگاه به ۱۱ دستگاه رسیده است.

وی راه اندازی سامانه رزرواسیون باشگاهی و نوبت دهی استخر دانشگاه برای استفاده اساتید، کارکنان و دانشجویان با استفاده از تغییر کاربری سامانه اتوماسیون تغذیه نیز بخشی دیگر از هوشمندسازی فرایندهای معاونت را تحت پوشش خود قرار داد. که از این طریق با قابلیت امکان رزرو سانس استخر به صورت کاملا الکترونیکی و حذف کاربر، حذف دریافت وجه نقدی و به صورت کاملا paper less موجب صرفه جویی در وقت و نیرو خواهد شد.

سلطانی در ادامه تجهیز تمام سلف سرویس های دانشجویی به دستگاه های تحویل غذای هوشمند لمسی را از دیگر اقدامات بخش انفورماتیک ذکر کرد و افزود: همچنین تعداد دستگاه تحویل غذای الکترونیک مراکز توزیع غذای دانشگاه از ۹ دستگاه به ۱۵ دستگاه رسیده و نصب و راه اندازی سامانه دانشفر به منظور شناسایی، استعدادیابی، نظام‌بخشی و غربالگری و جهت دهی به مهارتهای دانشجویان جدید الورود و راه اندازی سامانه جامع آزمون های فرهنگی و قرآنی نیز از دیگر بخش‌های این فرایند هوشمندسازی می‌باشد.

رئیس انفورماتیک معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اضافه کرد: همچنین استقرار شبکه Wifi در کنار اتصال به شبکه فیبرنوری سالن شهدای تربیت بدنی دانشگاه نیز به منظور سهولت برگزاری مسابقات ورزشی آنلاین و مجازی و ایجاد بستر ورزش‌هایرمجازی در معاونت اقدام زیرساختی دیگری بود که طلیعه آن، برگزاری جشنواره ورزشهای همگانی "به صورت کاملا مجازی و از راه دور"، برای اولین بار در سطح کشور توسط معاونت فرهنگی و دانشجویی بود.

وی برگزاری بیش از ۴۵۰ وبینار آنلاین، ویدئو کنفرانس و سمینارهای تخصصی و آموزشی در معاونت فرهنگی و دانشجویی برگزاری و بیش از ۶۰ آزمون آنالین فرهنگی و قرآنی دانشگاه حوزه قرآن و عترت را از دیگر اقدامات این بخش ذکر کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha