۴ بهمن ۱۴۰۱، ۱۳:۳۶
کد خبرنگار: 898
کد خبر: 85008249
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

میزان سرقت در البرز ۱۳ درصد کاهش یافت

۴ بهمن ۱۴۰۱، ۱۳:۳۶
کد خبر: 85008249
میزان سرقت در البرز ۱۳ درصد کاهش یافت

کرج - ایرنا - رییس کل دادگستری استان البرز اعلام کرد: بررسی نمودارهای آماری ۹ ماهه امسال بیانگر کاهش ۱۳ درصد میزان سرقت در این استان است.

حسین فاضلی هریکندی روز سه شنبه در نشست مشترک با نمایندگان مردم استان البرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مقابله با سرقت مطالبه عمومی است ، متذکر شد: در استان البرز با اقدامات انجام شده از جمله ایجاد قرارگاه مقابله با جرایم خاص و قرارگاه پیشگیری و مقابله با سرقت، کاهش میزان سرقت ها را شاهد هستیم.

رییس کل دادگستری استان البرز با یادآوری اینکه روند کاهش وقوع سرقت در استان البرز از سال ۱۳۹۹ شروع شده است، افزود: طبق آمار اعلامی از سوی مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه، به لحاظ میانگین وارده پرونده های سرقت به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، استان البرز از رتبه هشتم در سال ۱۳۹۸ با بهبود وضعیت و کاهش نرخ رشد سرقت به رتبه دوازدهم در سال ۱۳۹۹ و در ادامه نیز به جایگاه نوزدهم در سال ۱۴۰۰ در میان سایر استان ها رسیده است،

فاضلی هریکندی با تاکید بر اینکه استان البرز در کنار کاهش وقوع سرقت در زمینه کشف سرقت نیز بهبود قابل توجهی داشته، بیان کرد: این در حالی است که به لحاظ کشف سرقت، استان البرز در سال ۹۸ در رتبه ۳۰ کشوری بوده در سال ۹۹ با افزایش میزان کشف سرقت در جایگاه ۲۷ و در سال ۱۴۰۰ در جایگاه ۲۰ کشوری قرار گرفته است.

وی گسترش فرهنگ صلح و سازش را یکی از اولویت‌های دادگستری کل استان البرز در دوره تحول و تعالی قوه قضائیه برشمرد و گفت : ایجاد چهار شورای حل اختلاف تخصصی در سال جاری یعنی شورای حل اختلاف ویژه شرکت های دانش بنیان، شورای حل اختلاف ویژه مدیریت شهری، شورای حل اختلاف اتاق اصناف و شورای حل اختلاف ویژه اهالی رسانه، گام های مهمی در مسیر تخصصی سازی سازش و حل اختلافات در دعاوی بوده است.

رییس کل دادگستری البرز بیان کرد: ۳۸۴ هزارو۶۱۳ پرونده قضایی با تلاش قضات این استان در ۹ ماهه امسال رسیدگی و مختومه شد و در این مدت نیز ۳۸۶ هزارو ۸۲۴ فقره پرونده به دادسراها، دادگاه‌ها و اجرای احکام استان وارد شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد پنج درصدی را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: سرقت، توهین، کلاهبرداری، رانندگی بدون گواهینامه ، ضرب و جرح عمدی، صدمات بدنی در اثر تصادفات رانندگی ۶ اتهام نخست استان البرز هستند.

نظارت بر ۱۳ هزار صفحه در فضای مجازی

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز نیز در این نشست ، انسجام در بین دستگاه‌های مختلف در استان را مثال زدنی دانست و گفت: دستگاه قضایی در هرجایی که موانعی در مسیر اجرای برنامه های قانونی دستگاه های مختلف وجود داشته باشد ورود و موانع را برطرف کرده است.

وی در ادامه با اشاره به نظارت و ساماندهی فضای مجازی بیان کرد: بر اساس برآوردها بیش از ۱۳ هزار صفحه در فضای مجازی فعالیت دارند که در موارد متعددی به صاحبان این صفحات تذکر، انذار و در مواقعی برخورد قضایی انجام شده است.

انتقال زندان ها از استان البرز

درادامه این نشست علی حدادی نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر انتظارات ویژه ای که مردم از نمایندگان حوزه انتخابیه خود دارند، گفت: تلاش می‌کنیم بیشترین حضور را در بین مردم داشته باشیم.

وی با اعلام آمادگی برای پیگیری در مجلس در زمینه قوانینی که نیاز به اصلاح دارند گفت: انتقال زندان‌ها از استان البرز نقش بسزایی در کاهش آسیب‌های مرتبط با حاشیه نشینی در کرج خواهد داشت.

علیرضا عباسی نماینده مردم شریف کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه تدوین برنامه هفتم توسعه، فرصت مناسبی برای کمک به دستگاه قضایی است از اهتمام جدی در مجلس در این زمینه گفت.

تقدیر از ایجاد شورای حل اختلاف ویژه شرکت های دانش بنیان، پیگیری حقابه کشاورزان ماهدشت، مشکلات تصفیه خانه شهرک صنعتی اشتهارد از دیگر مباحث مطرح شده توسط عباسی در این نشست بود.

مهدی عسگری نماینده مردم شریف کرج، فردیس و اشتهارد نیز در این نشست با تقدیر از زحمات دستگاه قضایی در اغتشاشات اخیر گفت: شاهد بودیم که دادگستری کل استان بدون اینکه متاثر از فشارها و فضاسازی‌ها باشد به رسالت قانونی خود عمل کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha