۴ بهمن ۱۴۰۱، ۱۵:۰۱
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 85008416
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۶ تن مواد غذایی تاریخ گذشته در سبزوار معدوم شد

۴ بهمن ۱۴۰۱، ۱۵:۰۱
کد خبر: 85008416
۶۶ تن مواد غذایی تاریخ گذشته در سبزوار معدوم شد

سبزوار - ایرنا - کارشناس مسوول بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: ۶۶ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته در بازدیدها و نمونه‌برداری‌های  صورت گرفته طی سه ماهه گذشته در این شهرستان معدوم و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

به گزارش ایرنا، هادی کرابی روز سه شنبه به خبرنگاران اظهار داشت: در این مدت ۱۸ هزار مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، دخانیات، اماکن و مدارس صورت گرفت که ۲ هزار و ۵۳۲ مورد اخطار نیز به مراکز متخلف داده شد.

وی تصریح کرد: همچنین ۱۹ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی در سطوح مختلف توسط بازرسان بهداشت محیط به علت رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی و بی توجهی به تذکرات مهر و موم شدند.

وی گفت: شهروندان در زمان خرید مواد غذایی به مشخصات کامل بهداشتی مندرج بر روی بسته بندی از جمله پروانه ساخت، تاریخ تولید و انقضا و مهر استاندارد توجه کنند و موارد احتمالی تخلف را به شماره تلفن ۱۹۰ سامانه ارتباط مردمی وزارت بهداشت اطلاع دهند.

کرابی افزود: گروههای بازرسی اصناف، دانشگاه علوم پزشکی، اداره صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی و دامپزشکی، وظیفه نظارت بر اماکن عرضه و توزیع مواد غذایی و اقامتی را در سبزوار برعهده دارند.

بیش از ۱۸ هزار واحد صنفی زیر نظر ۴۱ اتحادیه در شهرستان سبزوار فعالیت دارند.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha