جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر در تقویم سالانه سازمان اکو قرار گرفت

اردبیل - ایرنا - سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر و همایش آب‌های درمانی و گردشگری سلامت در تقویم سالانه سازمان اکو قرار گرفت.

به گزارش ایرنا ، یحیی نجار قابل روز سه شنبه در جلسه هماهنگی جشنواره کوچ عشایر استان اردبیل افزود: این جشنواره بین‌المللی و همایش در طول سال ۲۰۲۳ میلادی و به صورت بین‌المللی برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرد: جشنواره کوچ عشایر هر سال در اردیبهشت ماه و همزمان با کوچ عشایر دشت مغان در سطح ملی برگزار می‌شد که این برنامه در سال آینده به صورت بین‌المللی برگزار خواهد شد.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل خاطرنشان کرد: جلسه هماهنگی و تشکیل کمیته‌های برگزاری این رویداد بین‌المللی به صورت منظم ادامه خواهد داشت تا این برنامه‌ها در سطح کشورهای عضو اکو و به بهترین شکل برگزار شود.

وی افزود: به دلیل معرفی اردبیل به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو برای سال ۲۰۲۳ این فرصت فراهم است تا رویکرد جشنواره کوچ عشایر به صورت بین‌المللی با دعوت از کشورهای عضو انجام شود.

عشایر استان اردبیل با ۱۵ هزار و ۱۹۲ خانوار و با جمعیت ۸۰ هزار نفری اغلب در منطقه شمال این استان و در منطقه مغان سکونت دارند.

زندگی کوچرو عشایر منطقه مغان که به 'شاهسون' معروف هستند، به رغم تحول سبک زندگی در دوران معاصر، کمابیش به شکل سابق و سنتی ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha