۴ بهمن ۱۴۰۱، ۱۶:۳۶
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85008543
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

هرتزوگ: در آستانه درگیری داخلی هستیم/ بلعیده و نابود خواهیم شد

تهران- ایرنا- رئیس رژیم صهیونیستی در سخنانی با هشدار نسبت به شکل گیری یک درگیری داخلی در سرزمین‌های اشغالی میان صهیونیست‌ها گفت که این درگیری ممکن است رژیم صهیونیستی را ببلعد و نابود کند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از خبرگزاری فلسطینی سما، اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی در این باره گفت که رژیم اسرائیل در آستانه یک درگیری داخلی به دلیل اختلافات سیاسی و شکاف میان بخش‌های مختلف جامعه این رژیم قرار دارد که ممکن است منجر به انفجار اوضاع در سرزمین‌های اشغالی شود.

وی خواستار تلاش تمامی طرف‌ها و احزاب سیاسی در جهت دستیابی به توافق و پایان دادن به اختلافات شد.

هرتزوگ همچنین گفت: من ساختار اسرائیل و نظم عمومی و سیاسی را رعایت می کنم. اردوگاه های (داخلی) را در امتداد جبهه برای یک رویارویی همه جانبه آماده می‌بینم اما از این موضوع نگران هستم که در آستانه یک درگیری داخلی هستیم و ممکن است این درگیری ما را ببلعد.

وی در ادامه نگرانی از سرنوشت و آینده رژیم صهیونیستی افزود: اسرائیل باید هشتاد سالگی خود را متحدتر ببیند. وقتی بدون ترس با اختلافات برخورد می‌کنیم، باید بدانیم که چگونه اختلاف بین مقامات مسئول را مدیریت کنیم.

با روی کار آمدن "بنیامین نتانیاهو" به عنوان نخست وزیر رژیم صهیونیستی، آتش اعتراض ها در سرزمین های اشغالی نیز شعله ور شده و اعتراضات از هر جایی زبانه می کشد، هرچند این اعتراضات قبل از حضور جدید نتانیاهو در عرصه سیاسی نیز وجود داشته، ولی هم اکنون شعله ورتر شده است.

قبل از روی کار آمدن نتانیاهو نیز پیش بینی می شد که در صورت روی کارآمدن کابینه افراطی نتانیاهو ملقب به "بی بی"، شرایط در سرزمین های اشغالی ملتهب خواهد شد ولی الان کار از التهاب گذشته و به اخراج اعضای کابینه نوپای نتانیاهو و عمیق شدن اختلافات رسیده است.

برکناری "آریه درعی" وزیر داخلی و بهداشت یک ماهه رژیم صهیونیستی توسط نتانیاهو نشان از متزلزل بودن کابینه بی بی دارد و شرایط را برای او و دیگر افراط گرایان در سرزمین های اشغالی سخت تر کرده است.

عمیق شدن اعتراضات و اختلافات در سرزمین های اشغالی نشان می‌دهد که اختلاف داخلی در اراضی اشغالی به نقطه غیرقابل بازگشت رسیده و رژیم صهیونیستی وارد تونلی تاریک شده است؛ در شرایط کنونی هرج و مرج در این رژیم بالا گرفته و کنترل وضعیت از دست مقامات صهیونیست خارج شده است.

"عادل یاسین" کارشناس مسایل فلسطین با تایید ادامه اختلافات در سرزمین های اشغالی در آینده، پیش بینی کرده که تصمیم سازان صهیونیست در آینده نزدیک با ترور یک شخصیت بارز سیاسی صهیونیست، آبی روی آتش اختلافات بریزند.

وی تاکید کرده که خطرناک‌ترین چالشی که رژیم صهیونیستی را در شرایط کنونی در معرض تهدید قرار داده، این است که اختلافات در اراضی اشغالی از سطح ساختار عمومی به ارتش و دانشگاه‌ها سرایت پیدا کند و این مساله موجب تشدید شکاف‌ها در رژیم اسرائیل، فروپاشی امنیت جمعی و تشدید مهاجرت معکوس می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha