۴ بهمن ۱۴۰۱، ۱۷:۲۴
کد خبرنگار: 1357
کد خبر: 85008580
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اعتراض «لاپید» به انتصاب یاران «درعی» به جای وی

تهران-ایرنا- اختلافات در میان سران رژیم صهیونیستی تشدید شده و رهبر ائتلاف مخالفان در کنست، اسرائیلی‌ها را قربانی مشکلات قضائی سران ائتلاف حاکم اعلام کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل»، آریه درعی رهبر حزب شاس روز سه شنبه میکائیل مالکیلی را به عنوان سرپرست وزارت امور داخله و یوآف بن زور را به عنوان وزیر بهداشت معرفی کرد.

درعی در حالی این دو عضو حزب شاس را به عنوان جانشین خود معرفی کرد که وی توسط دیوان عالی رژیم صهیونیستی فاقد صلاحیت برای برعهده گرفتن این مناصب اعلام شده بود.

روزنامه صهیونیستی تایمز اسرائیل، اقدام درعی برای انتصاب دو نفر از نزدیکان خود برای سرپرستی وزارتخانه های امور داخله و بهداشت را نشانه ای از احتمال بازگشت وی به کابینه ارزیابی کرد. این دو نفر فقط ۳ ماه می توانند سرپرست باقی بمانند.

یائیر لاپید رهبر ائتلاف مخالفان در کنست رژیم صهیونیستی به این اقدام درعی واکنش نشان داد و گفت: تا کی باید اسرائیلی ها هزینه مشکلات قضائی نتانیاهو و درعی را بپردازند.

سخنگوی درعی از احتمال ماندن وی در کابینه به عنوان جانشین نخست وزیر که یک منصب تشریفاتی است خبر داد.

تنش‌ها بین کابینه راست افراطی رژیم صهیونیستی و دستگاه قضائی این رژیم ادامه دارد و بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر بر اصلاح قوانین برای فراهم کردن زمینه بازگشت درعی تاکید کرد. نتانیاهو دو روز پیش براساس رای دادگاه عالی رژیم صهیونیستی مجبور به برکناری درعی شد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در نشست با اعضای حزب شاس گفت: بازگشت درعی به کابینه به نفع اسرائیل است و ما قصد داریم با انجام برخی اصلاحات، وی را به کابینه برگردانیم.

بنیامین نتانیاهو اظهارات مخالفان کابینه جدید درباره دموکراسی ادعایی رژیم صهیونیستی با اصلاحات قضائی را پروپاگاندا دانست و رای دستگاه قضائی رژیم صهیونیستی درباره صلاحیت نداشتن درعی را ناشی از نبود توازن قوا بین قوه مجریه و قضائیه این رژیم ارزیابی کرد.

درعی نیز در این نشست حزبی، با اشاره به حمایت ۶۴ عضو کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) و شخص نخست‌وزیر از خود برای انتصاب منصب وزیر بهداشت و امور داخلی، رای ۱۱ قاضی دیوان عالی علیه خود را ضدیت با نتایج انتخابات ارزیابی کرد.

وی گفت: «ما ساکت نخواهیم ماند و تلاش خواهیم کرد قدرت را به رای دهندگان برگردانیم.»

نتانیاهو روز یکشنبه مجبور شد براساس حکم دادگاه عالی رژیم صهیونیستی، درعی را برکنار کند. ۱۰ قاضی در دادگاه عالی با لغو انتصاب درعی موافقت کرده و تنها یک قاضی با آن مخالف بودند.

دیوان عالی رژیم صهیونیستی انتصاب درعی به عنوان وزیر امور داخلی و بهداشت را به دلیل محکومیت او برای فرار مالیاتی لغو کرد.

پیش از این درعی رئیس حزب شاس با مقاومت در برابر حکم دادگاه عالی از استعفا خودداری کرده و گفته بود که حاضر نیست که از صحنه سیاسی رژیم اسرائیل کناره‌گیری کند.

درعی در یک جلسه خصوصی در حزب شاس گفته بود، «در را به روی ما ببندند، از پنجره وارد می شویم؛ اگر پنجره را ببندند، سقف را سوراخ خواهیم کرد و وارد خواهیم شد.»

حزب شاس پیشتر تهدید کرده بود که اگر دادگاه عالی رژیم صهیونیستی انتصاب درعی به عنوان وزیر امور داخلی را لغو کند، کابینه جدید پابرجا نخواهد ماند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha