۵۳ فقره ساخت و ساز غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی شهرستان ری تخریب شد

شهرری - ایرنا - مدیر جهادکشاورزی شهرستان ری گفت: ۵۳ فقره ساخت و ساز غیرمجاز در این شهرستان تخریب که بر اثر آن حدود چهار هکتار از زمین‌های مرغوب کشاورزی آزادسازی شد.

علی عابدی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری زمین های زراعی و باغی، ۵۳ فقره ساخت و ساز غیرمجاز امروز در زمین های منطقه تبائین و سلمان آباد بخش کهریزک از شهرستان ری تخریب شد.

وی با اشاره به افزایش نظارت بر ساخت وسازهای غیرمجاز افزود: عملیات تخریب این ساخت وسازهای غیرمجاز با دستور قضایی و حضور عوامل نیروی انتظامی، جهاد کشاورزی، نمایندگان دادستانی، بخشداری و شهرداری و سایر ادارات مربوطه اجرا که بر اساس آن حدود چهار هکتار از زمین های کشاورزی کهریزک آزاد شد.

این مسئول خاطر نشان کرد: باتوجه به‌ صراحت و قاطعیت دستگاه قضا و عزم راسخ جهاد کشاورزی در برخورد با اخلالگران، پیشگیری از ساخت‌ وسازهای غیرمجاز برای حفظ زمین های ارزشمند کشاورزی، باغی و جلوگیری از سوءاستفاده دلالان با جدیت در دستور کار قرار دارد.

عابدی ادامه داد: در این منطقه متخلفان پس از اقدامات قانونی و دریافت اخطارهای متعدد نسبت به آن بی‌توجهی کرده و به ساخت وساز خود ادامه دادند.

بخش کهریزک به دلیل نزدیکی به مراکز صنعتی جنوب استان و قرار گرفتن در جوار مناطق مسکونی شرایط خاصی برای تغییر کاربری زمین های کشاورزی دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha