نقش آفرینی شهروندان شهرستانهای استان تهران در انتخابات ریاست جمهوری

تهران - ایرنا - انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در شهرستانهای استان تهران صبح روز جمعه با حضور شهروندان آغاز شد.

به گزارش ایرنا ، امروز جمعه در ساعت ۸ صبح با دستور احمد وحیدی وزیر کشور رأی گیری از واجدین شرایط انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در شهرستانهای تهران ری اسلامشهر پردیس و شمیرانات ، دماوند فیروز کوه پاکدشت قرچک ورامین و پیشوا شهریار ملارد شهر قدس بهارستان رباط کریم همزمان در سراسر آغاز شد.

ستاد انتخابات کشور اعلام کرد: فرآیند اخذ رای از رای دهندگان انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری از ساعت ۸ صبح جمعه در شعب اخذ رای سراسر کشور آغاز شد.

لذا به استناد ماده ۳۶ قانون انتخابات ریاست جمهوری کلیه افرادی که تابعیت ایرانی دارند و سن آنها ۱۸ سال تمام باشد؛ یعنی متولدین روز ۸ تیرماه ۱۳۸۵ و قبل از آن می‌توانند با ارائه اصل شناسنامه و یا کارت ملی خود در انتخابات مذکور شرکت کنند.

رای دهندگان خارج از کشور که مدارک شناسایی فوق را به همراه ندارند می‌توانند با ارائه گذرنامه‌ی معتبر خود نیز رای دهند.

همچنین به منظور تسریع در احراز هویت رای دهندگان، ارائه کارت ملی برای دارندگان شناسنامه‌های قدیمی، الزامی است.

پیش از این رئیس ستاد انتخابات استان تهران در جمع خبرنگاران گفت: استان تهران بزرگترین حوزه انتخابیه کشور است و کار سنگینی برای برگزاری انتخابات داریم، چهار راهبرد مشارکت، امنیت، رقابت و سلامت مد نظر مقام معظم رهبری در انتخابات رعایت شد.

سید عباس جوهری گفت: در انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیرماه، ۶ هزار و ۶۹۴ شعبه اخذ رای برای جمع‌آوری آرای مردم در سطح استان پیش بینی شده است که از این تعداد ۴۸۲ شعبه به صورت سیار خواهد بود.

وی گفت: در صورت عدم کسب اکثریت آرا توسط یک نامزد جمعه ۱۵ تیرماه مرحله دوم انتخابات برگزار می‌شود.

همچنین اسداله تقی زاده رییس هیات بازرسی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری استان تهران از شهروندان این استان خواست تا تخلفات انتخاباتی را به سامانه تلفنی ۴۵۵۰۰ گزارش کنند.

اسامی نامزدهای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به شرح زیر است:

مسعود پزشکیان- فرزند محمد علی- کد نامزد ۲۲

مصطفی پورمحمدی- فرزند حسین- کد۳۳ نامزد

سعید جلیلی- فرزند محمدحسن- کد۴۴

محمدباقر قالیباف- فرزند حسین- کد نامزد ۷۷

چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور جمعه هشتم تیر ۱۴۰۳ در سراسر کشور و سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها برگزار می‌شود.

شهروندان شهریاری در انتخابات شرکت کردند

فرایند اخذ رأی در تمام شعب اخذ رأی همزمان با سراسر کشور رأس ساعت ۸:۰۰ صبح در شهرستان شهریار آغاز شد.

به گزارش ایرنا، علیرضا فاتحی نژاد فرماندار شهرستان شهریار گفت: امروز هشتم تیر ماه ۱۴۰۳ از ساعت ۸ صبح همه ۲۱۷ شعب اخذ رأی حوزه انتخابیه شهرستان شهریار به حول و قوه خداوند متعال و در سایه توجهات ویژه حضرت ولی عصر (عج) بدون هیچ گونه معطلی آغاز به کار کرد.

وی با ابراز امیدواری از حضور گسترده مردم در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: مردم شهرستان شهریار امروز نیز شگفتی و حماسه دیگری با حضور گسترده و دشمن شکن خود برای سرزمین نگین غرب استان تهران رقم خواهند زد.

وی ادامه داد: از تمامی شهروندان گرامی درخواست داریم به تأسی از مقام معظم رهبری ضمن حضور گسترده و حماسی در ساعات نخست اخذ رأی‌گیری به شعب اخذ رأی مراجعه کنند.

فرماندار شهرستان شهریار افزود: ۵هزارنفر نفر اعم از ارکان اجرایی، بازرسی، نظارت، نیروهای امنیتی و خدماتی در برگزاری انتخابات امروز در حوزه انتخابیه شهرستان شهریار مشارکت دارند.

فاتحی نژاد بیان کرد: با عنایت به پیش بینی های انجام یافته انتخابات ریاست جمهوری با حضور گسترده و حداکثری مردم شریف ایران اسلامی و مطمئنا شهرستان شهریار برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی برگزاری انتخابات در شرایط سخت از جمله در هشت سال جنگ تحمیلی افزود: این انتخابات ناگهانی نیز در پی شهادت آیت الله رئیسی جمهور شهید و طبق قوانین کشور انجام یافته لذا بر همه واجب است همانطور که در طول هشت سال جنگ تحمیلی انتخابات بدون تعطیلی برگزار گردید در این شرایط اضطراری نیز پا به میدان بگذارند و حضور حداکثری داشته باشند.

فرماندار شهرستان شهریار تصریح کرد: امروز مردم بار دیگر با آرمانهای امام و شهدا و نظام مقدس جمهوری اسلامی پیمان خواهند بست و رئیس جمهور شایسته و مردمی را با رأی حداکثری بر کرسی ریاست جمهوری مستقر خواهند کرد.

شهرستان شهریار در غرب استان تهران قرار دارد.

فرمانده سپاه شهرستان ری: هر رای ما تو دهنی به دشمنان جمهوری اسلامی است 

 سرهنگ قنبری فرمانده سپاه شهرستان ری با همراهی دکتر رحیمی دادستان و دکتر قاسمی زاده رئیس دادگستری شهرستان ری با حضور در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی  (علیه السلام ) در آغازین ساعات شروع انتخابات ریاست جمهوری آرای خود را به صندوق انداختند.

فرمانده سپاه شهرستان ری ضمن تشویق آحاد مردم به حضور پرشور در انتخابات بیان داشت : امروز ما به تکلیف خودمان که حضور پرشور در انتخابات است عمل کردیم و درخواست من از آحاد مردم بویژه مردم فهیم و آگاه شهرستان ری این است که با حضور پرشور خود مجددا حماسه‌ای دیگر خلق نمایند .

انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در جنوب شرق تهران آغاز شد

همزمان با سراسر کشور ، انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در شهرستان‌های جنوب شرق تهران آغاز شد. به گزارش خبرنگار ایرنا ، انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در شهرستان های ورامین، پیشوا و قرچک و از ساعت ۸ صبح آغاز شد و درب شعب اخذ رأی به روی مردم همیشه در صحنه این دیار باز شد.

نمایندگان فرماندار که از ساعت ۶ صبح امروز با حضور در ستادهای انتخابات شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک صندوق و ملزومات انتخابات را دریافت کرده بودند، پس از استقرار صندوق‌ها و دستگاه‌های احراز هویت، رأس ساعت ۸ صبح درب شعب را بر روی رأی دهندگان باز کردند. در حوزه‌های فرعی جوادآباد ورامین، جلیل آباد شهرستان پیشوا و بخش مرکزی شهرستان قرچک نیز شعب اخذ رأی طبق ساعت اعلام شده از سوی ستاد انتخابات کشور، پذیرای مردم هستند.

به گفته فرماندار ورامین و رئیس هیأت اجرایی ستاد انتخابات این شهرستان، ۱۸۲ شعبه اخذ رای برای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری پیش بینی شده است که از این تعداد، ۱۷۱ شعبه ثابت و ۱۱ شعبه سیار است.

مجید درویشی به خبرنگار ایرنا گفت: از مجموع ۱۸۲ شعبه اخد رأی، ۱۵۱ شعبه در شهر ورامین و روستاهای بخش مرکزی و ۳۱ شعبه در بخش جواد آباد مستقر است.

فرماندار شهرستان پیشوا نیز از آمادگی کامل ستاد انتخابات شهرستان برای دریافت آراء مردم به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری خبر داد.

ابراهیم تاجیک نوری افزود: در شهرستان پیشوا ۷۵ شعبه اخذ رای شهری و روستایی در دو بخش مرکزی و جلیل آباد پیش بینی شده که از این تعداد، ۷۰ شعبه ثابت و ۵ شعبه سیار است.

وی تصریح کرد: بیش از ۲ هزار نفر مجری اجرای انتخابات با استفاده از تجربه دو انتخابات مرحله اول و دوم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک در آمادگی کامل به سر برده و با توجه ویژه به چهار راهبر رهبر معظم انقلاب در ایجاد مشارکت، سلامت، امنیت و رقابت فعالیت های انتخابات را انجام می دهند.

فرماندار شهرستان قرچک نیز از آمادگی کامل شهرستان برای برگزاری باشکوه انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری خبر داد.

حسین فخاری اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، ۱۵۰ شعبه اخذ رأی آراء مردم قرچک را در چهاردهمین دوره ریاست جمهوری جمع آوری می کند که از این تعداد، ۱۲۲ شعبه شهری و ۲۸ شعبه روستایی است که ۲ شعبه شهری به منظور رفاه حال مردم و دسترسی همه افراد به صندوق رأی ، به عنوان شعبه سیار در نظر گرفته شده است.

فرماندار: فرایند آخذ رای در تمامی ۱۵۰ شعبه اخذ رای قرچک در حال انجام است 

 فرماندار و رئیس هیأت اجرایی انتخابات شهرستان قرچک گفت: همزمان با سراسر کشور، روند اخذ رای در ۱۵۰ شعبه اخذ رأی، شهرستان قرچک در حال انجام است.

حسین فخاری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در جریان برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در شهرستان قرچک، ۴ هزار نفر اعم از اعضای هیات اجرایی، نظارت و بازرسی روند اجرای این رویداد مهم سیاسی را بر عهده دارند.

وی افزود:ستاد انتخابات شهرستان قرچک تلاش دارد تا با درنظر گرفتن فرمایشات رهبر معظم انقلاب و راهبردهای چهارگانه ایشان، بر اساس قانون فعالیت خود را انجام داده و زمینه مشارکت مردم را فراهم کند.

وی افزود: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، ۱۵۰ شعبه اخذ رأی آرا مردم قرچک را در چهاردهمین دوره ریاست جمهوری جمع آوری می کند که از این تعداد ،۱۲۲ شعبه شهری و ۲۸ شعبه روستایی است که ۲ شعبه شهری به منظور رفاه حال مردم و دسترسی همه افراد به صندوق رأی ، به عنوان شعبه سیار در نظر گرفته شده است. فخاری تصریح کرد: تا کنون فرایند اخذ رای در کلیه ۱۵۰ شعبه شهرستان قرچک بدون مشکل در حال انجام است و مردم می توانند با مراجعه به شعب ،ارا خود را به صندوق ها بریزند.

مردم قرچک به پاس خدمات رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی در انتخابات شرکت کردند

حضور حماسی و پرشور مردم شهرستان قرچک در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در حالی شکل گرفته که تعداد زیادی از مردم این دیار که خاک آن با خون شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ رنگین شده با تصاویر رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی در این تکلیف الهی و ملی حضور یافتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مردم شهرستان قرچک روز جمعه در حالی که تعداد زیادی از آنان، روز خود را با دعای ندبه و آرزوی فرج حضرت ولیعصر(عج) آغاز کردند، در شعب اخذ رأی حاضر شدند تا بار دیگر ثابت کنند که در همه حال پشتیبان نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و با تک تک آراء خود از آن دفاع می‌کنند.

تعدادی از مردان و زنان شهرستان قرچکی، به پاس خدمات دولت سیزدهم و رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی ، در حالی که تصاویری از وی را در دست داشتند در شعب اخذ رأی حاضر شدند تا اعلام کنند قدردان ایثار و از خود گذشتگی و خون رئیس جمهور شهیدشان که در راه خدمت رسانی به ایران اسلامی به زمین ریخته شد هستند و وی را فراموش نمی‌کنند.

شعب اخذ رأی شهرستان قرچک از نخستین ساعات روز پذیرای جمعیتی است که آمده‌اند تا دین خود را به نظام مقدس جمهوری اسلامی ادا کنند، نظامی که با خون هزاران شهید سرافراز در ایران اسلامی استقرار یافته و عزت و اعتبار به آنان بخشیده است.

برخی از مردم این شهرستان، قبل از بازشدن درب شعب اخذ رأی، پشت درب‌ها منتظر ایستاده‌اند تا با تأسی به رهبر معظم انقلاب، در نخستین ساعات روز، رأی خود را به ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی به صندوق‌ها بریزند. نظم و امنیت حاکم بر شعب اخذ رأی نشان از برنامه ریزی و انسجام ستاد انتخابات شهرستان قرچک دارد و مردم بدون مشکل در شعب حاضر شده و پس از طی مراحل قانونی، آراء خود را به صندوق‌ها می ریزند.

تعدای از خانواده‌های قرچکی با فرزندان کوچک خود در این انتخابات شرکت کردند تا به فرزندان خود عشق به نظام مقدس جمهوری اسلامی و ارزش‌های آنان را از کودکی بیاموزند و آنان را سربازانی لایق برای ایران اسلامی تربیت کنند.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان قرچک به خبرنگار ایرنا گفت: تمامی تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری فراهم است و همه شعب اخذ رأی شهرستان قرچک از ساعت ۸ صبح پذیرای مردم هستند.

بهروز میری زاده افزود: بیش از ۴ هزار نفر عوامل اجرایی، نظارت و بازرسی از اقشار مختلف مردم، کار برگزاری انتخابات را بر عهده دارند و با آمادگی کامل و بر اساس قانون، فعالیت خود را برای استقبال از حضور حماسی مردم انجام می‌دهند.

وی تصریح کرد: با گذشت چند ساعت از آغاز رأی گیری، شعب اخذ رأی با حضور پرشور مردم مواجه شده که قطعا این حضور، عزت و اقتدار ایران اسلامی را روز افزون می‌کند. شهرستان قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

مردم شهرستان رباط کریم بسیار پرشور در انتخابات شرکت کردند

اخذ رای در ۱۹۱ شعبه سطح شهرستان ملارد به خوبی درحال اجراست

 امین اسدی سرپرست فرمانداری ملارد گفت : همزمان با سراسر کشور،فرآیند انتخابات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ۱۹۱ شعبه اخذ رای در شهرستان ملارد با استقبال خوب مردم و در کمال آرامش در حال اجراست.

به گزارش ایرنا ، رئیس هیات اجرایی انتخابات شهرستان ملارد در این باره افزود : صبح امروز صندوق ها ، تعرفه ها و سایر ملزومات شعب ، تحویل نمایندگان فرماندار شده و با همراهی نیروهای انتظامی در محل های پیش بینی شده برای رای گیری مستقر گردیدند.

۲هزار و ۵۰۰نفر اجرای انتخابات در پاکدشت را برعهده دارند

 فرماندار پاکدشت گفت: با آغاز فرآیند انتخابات شعب اخذ رای فعال و ۲هزار و۵۰۰ نفر کار اجرایی انتخابات راآغاز و تا پایان با همین فرآیند ادامه دارد.

فاضل کارخانه در گفتگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به نحوه آغاز فرآیند انتخابات اظهارداشت: آغاز فرآیند اجرایی انتخابات در پاکدشت همزمان با سراسر کشور را شاهد هستیم.

وی در ادامه افزود: از ۴صبح صندوق ها و تعرفه های رای با حضور نمایندگان فرمانداری و نیروی انتظامی تحویل شعب اخذ رای شد.

فرماندار پاکدشت در ادامه تصریح کرد: از ۷صبح دستگاه های احراز هویت برخط شدند و در همین راستا فرآیند برگزاری انتخابات از ۸صبح آغاز شد. 

فرماندار پاکدشت در پایان خاطرنشان کرد: از مردم عزیز دعوت می کنیم تا با حضور پرشور خود نقش زیبایی از همرنگی را ترسیم کنند که این حضور عزت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی را در جهان دوچندان می کند.

شهرستان پاکدشت پایتخت گل و گیاه کشور با بیش از ۴۵۰ هزار نفر جمعیت در محور ترانزیتی امام رضا(ع) در جنوب شرقی تهران واقع شده است.

امام جمعه قرچک: دوام جمهوری اسلامی به حضور حداکثری مردم در انتخابات بستگی دارد

 امام جمعه شهرستان قرچک گفت: دوام و بقای جمهوری اسلامی به حضور حداکثری و با شکوه مردم در انتخابات بستگی دارد و قطعا مردم ایران اسلامی با درک و بصیرت الهی، در این روز حماسه‌ای عظیم خلق می کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی روز جمعه پس از انداختن رأِی خود در صندوق در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ملت بصیر و با معرفت ایران اسلامی بار دیگر با حضور خود در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، حماسه دیگری خلق کردند تا ثابت کنند در همه حال پشتیبان نظام هستند.

وی افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب، شرکت در انتخابات تکمیل کننده تشییع با شکوه پیکر شهدای خدمت است.

وی تصریح کرد: آن چه تا کنون از شعب اخذ رأی مشاهده شده، حضور پرشور اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان در شعب اخذ رأی است که با تأسی به رهبر معظم انقلاب، خود را به شعب رسانده‌اند تا نام خود را در نخستین افراد شرکت کننده در انتخابات ثبت کنند.

اسماعیلی تأکید کرد: دوام، بقاء عزت و اقتدار امروز ایران اسلامی به حضور حداکثری مردم در صندوق های رأی بستگی دارد و از مردم درخواست می شود تا هر چه سریعتر خود را به شعب رسانده و رأی خود را به اقتدار نظام به صندوق ها بریزند.

امام جمعه پاکدشت : انتخابات یک تکلیف شرعی و عرفی و قانونی است

 امام جمعه پاکدشت گفت: انتخابات یک تکلیف قانونی و شرعی و عرفی برای ملت شریف ایران است. همانگونه که رهبر عزیز انقلاب در روزهای گذشته و امروز تاکید فرمودند انتخابات باعث دوام، غوام و بقای جمهوری اسلامی است .

حجت الاسلام و المسلمین‌ رضا جوکار در حاشیه رای گیری در مصلی امام خمینی(ره) پاکدشت در گفتگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به آغاز فرآیند با شکوه حضور مردم اظهار داشت: روز ۸تیرماه روز عید ملی و جشن حقوقی ملت ایران است. انتخابات حقی است که جمهوری اسلامی ایران برای مردم قائل شده و نقش تعیین کننده را به مردم سپرده است.

وی در ادامه افزود: انتخابات یک تکلیف قانونی و شرعی و عرفی برای ملت شریف ایران است. همانگونه که رهبر عزیز انقلاب در روزهای گذشته و امروز تاکید فرمودند انتخابات باعث دوام، غوام و بقای جمهوری اسلامی است و چشمهای جهان و دنیا امروز به انتخابات ایران اسلامی است.

امام جمعه پاکدشت در ادامه تصریح کرد: مردم ایران در هفته افشای حقوق بشر آمریکایی با رای قاطع و مشارکت سیاسی خود پاسخ کوبنده ی به ۸۳ جهانخواری امریکا خواهند داد. شرکت در انتخابات یک تکلیف و یک پاسخ بر جنایات استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل است.

وی در پایان یاداورشد: ملت شریف ایران از یک بصیرت، هوشیاری و آگاهی بالا برخوردار هستند و تکلیف خود را می شناسند و امروز به خوبی و با حضور باشکوه به تکلیف خود عمل می کنند و شکوه حضور مردم که از لحظات نخست امروز رقم خورده تا پایان باشکوه بیشتری خواهد شد.

استکبار با مردم استقلال طلب و آزادی خواه دشمن است

فرمانده سپاه پاکدشت گفت: استکبار جهانی با مردم استقلال طلب و آزادی خواه دشمن است.

سرهنگ غلامعلی درویش متولی در گفتگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اهمیت حضور باشکوه مردم در پای صندوق های رای اظهارداشت: نظم نوین جهانی در جهان به سردمداری مسلمانان و با هدایت داعیانه رهبر عزیز انقلاب امام خامنه ای(حفظه الله) در حال گسترش است. در مسیر تحقق نظم نوین جهانی، "طوفان الاقصی" و " وعده صادق" تسریع کننده هستند تا مردم جهان مظلومان واقعی و جنایتکاران جهانی را بشناسند.

وی در ادامه افزود: در صحنه حساس انتخابات همه ما تاثیرگذار و تکلیف داریم. امروز جهاد تبیین می تواند نقش موثری را در افزایش اقتدار ایران در جهان ایفا کند. هر رای شما مردم تیری بر سینه استکبار جهانی است و هرچه این تعداد آرا و مشارکت افزایش یابد دشمن را ناامید تر از گذشته خواهد کرد.

فرمانده سپاه پاکدشت در ادامه بیان کرد: در حوزه های سلامت و امنیت انتخابات برنامه ریزی ها انجام شده و به بهترین نحو مطلوب انجام می شود.

وی در ادامه تاکید کرد: انتخاب اصلح می تواند باعث تسریع در رفع مشکلات شود و اصلح را می توان در خصوصیاتی که رهبر عزیز  بیان کردند یافت، در گذشته رئیس جمهوری داشتیم که خود را هم رده رهبر می دانست و در فکر خدمت به مردم نبود ولی رییس جمهوری دیگر نیز داشتیم که برای رضایت رهبری در خدمت مردم و برای مردم و از مردم بود و این جایگاه باعث رفع مشکلات و شکل گیری قدرت دیپلماسی قوی ایران در جهان شد. یکی کدخدا را پذیرفت و دیگری گوش به فرمان رهبری بود و خدا خریدارشد.

فرمانده سپاه شهرستان ورامین آرای خود را به صندوق رای انداخت

سرهنگ مهدی امینی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام حسین ع شهرستان ورامین همزمان با چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور در شعبه ۵۶ اخذ رای واقع در مسجد امام سجاد شهرستان ورامین آرای خود را به صندوق رای انداخت .

انتخاب آگاهانه، فردی فعال ، پرکار با کارنامه موفق

سرهنگ شهیری فرمانده سپاه ناحیه حضرت روح الله (ره)-جنوب شهرستان ری با حضور در مسجد جامع شهدای کهریزک رای خود را در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به صندوق انداخت.

سرهنگ شهیری در حاشیه رأی گیری چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت : به تعبیر رهبر معظم انقلاب، امروز مشارکت حداکثری، تیر خلاص در دل دشمنان و بدخواهان این انقلاب است .

وی در ادامه افزود : از مردم به ویژه مردم جنوب شهرستان ری دعوت می کنم تا با حضور پرشور خود در پای صندوق رأی و به تعبیر مقام معظم رهبری با انتخاب آگاهانه، فردی فعال ، پرکار با کارنامه موفق ، مسئولیت عالی ترین مقام اجرایی کشور را عهده‌دار شوند.

مادر شهید «علی اصغر کرمانی» رأی خود را به صندوق حسینیه محله قاضی شهر دماوند انداخت

رأس ساعت ۸ صبح امروز در شعبه سه حسینیه محله قاضی شهر دماوند، مادر بزرگوار شهید علی اصغر کرمانی، با حضور در پای صندوق رأی، به وظیفه ملی خود عمل کرد و رأی خود را به صندوق انداخت.

این حرکت نمادی از ارج نهادن به فداکاری‌های شهدا و اهمیت مشارکت در تعیین سرنوشت کشور است. مادر شهید کرمانی، با افتخار و با ذکر خاطراتی از فرزند شهیدش، از اهمیت حضور مردم در انتخابات سخن گفت و تأکید کرد که هر رأی، گامی به سوی پیشرفت و آبادانی کشور است.

او با این اقدام خود، به همه یادآور شد که مشارکت در انتخابات، نه تنها یک حق بلکه یک وظیفه ملی است. حضور مردم در انتخابات به ویژه خانواده‌های معظم شهدا، نشان از آگاهی و تعهد بالای جامعه نسبت به آینده کشور دارد.

این اقدام مادر شهید کرمانی، یادآور این است که هر رأی می‌تواند تأثیرگذار باشد و مسیر آینده کشور را روشن کند.

شهید علی اصغر کرمانی نهم اردیبهشت ۱۳۴۷ در شهر دماوند چشم به جهان گشود. دانش آموز مقطع دبیرستان بود که به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و سرانجام اول بهمن ۱۳۶۶ در عملیات بیت المقدس منطقه ماووت عراق به درجه رفیع شهادت نائل گردید. این شهید بزرگوار یکی از شهدای ورزشکار شهرستان دماوند در رشته فوتبال است.

حماسه آفرینی وارثان قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ پیشوا در انتخابات ریاست جمهوری 


 مردم پیشوا ، وارثان قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲، همانانی که کفن پوش جان خود را در راه دفاع از ارزش‌های اسلامی تقدیم راه حق کردند، روز جمعه باحضوری حماسی در انتخابات ریاست جمهوری، برگ زرین دیگری در تاریخ سراسر افتخار این دیار ثبت کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مردم خداجوی و همیشه در صحنه شهرستان پیشوا، روز جمعه همزمان با سراسر کشور خود را به شعب اخذ رأی رساندند تا ثابت کنند وارثان باوفایی برای شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ هستند و با تمام توان از میراث پدران خود حراست می کنند.

مردم پیشوا با حضور در صحن مطهر امامزاده جعفربن موسی الکاظم(ع)، مکان مقدسی که پایه های قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ از آن بنا نهاده شد، رأی خود را به اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی به صندوق های رأی ریختند تا این بار نه با کفن، که با رأی خود از حریم نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولایت فقیه دفاع کنند.

تعدادی از این افراد در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشتند: ما نوادگان و وارثان کفن پوشان قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ هستیم، هنور کفن پدرانمان به عنوان نماد اقتدار در خانه ها وجود دارد تا فراموش نکنیم که این نظام الهی به چه قیمتی به دست آمده است.

سعید رحیمی جعفری افزود: برای مردم شهرستان پیشوا، دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی با کفن پوشی همراه است امروز ما نوادگان شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد با رأی خود به اقتدار ایران اسلامی، راه شهدای انقلاب، دفاع مقدس و مدافعان حرم را ادامه داده و به دشمنان قسم خورده نظام اعلام می کنیم تا زمانی که ایران اسلامی سربازانی چون ما دارد، گزندی به این نظام الهی وارد نمی شود.

یکی دیگر از مردم شهرستان پیشوا نیز به خبرنگار ایرنا گفت: امروز حضور مردم در شعب اخذ رأی، تکلیفی الهی و لبیک گفتن به فرمان رهبر معظم انقلاب و ولایت فقیه است، به فرموده رهبر معظم انقلاب در این مسیر تردید جایی ندارد و همه باید به تکلیف الهی و دین خویش به نظام مقدس جمهوری اسلامی عمل کنند.

محمد الیکاهی افزود: عزت، اقتدار و انسجام بیش از پیش ایران اسلامی در گرو حضور و مشارکت مردم در انتخابات و برگزیدن رئیس جمهوری در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

فرماندار شهرستان پیشوا نیز از حضور باشکوه مردم در انتخابات ریاست جمهوری خبر داد و افزود: حضور مردم در تمامی شعب اخذ رأی شهری و روستایی شهرستان پیشوا چشمگیر است و این نشان از بصیرت و شناخت مردم از اهمیت این دوره از انتخابات است.

ابراهیم تاجیک نوری افزود: بر اساس گزارشات میدانی و بازدید از ۷۵ شعبه اخذ رأی شهری و روستایی شهرستان پیشوا، حضور مردم در سایه امنیت و نظم شعب چشمگیر است که قطعا در ساعات آینده این حضور پرشورتر می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha