۸۸ طرح عمرانی و آموزشی خراسان‌شمالی در دست اجرا است

بجنورد- ایرنا- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت: ۸۸ طرح عمرانی و آموزشی با ۱۸۴ میلیارد تومان اعتبار در این استان در دست اجرا است.

امین فلاح کوشکی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این طرح ها با ۵۴ هزار و ۸۸۹ مترمربع زیربنا شامل مدرسه، اردوگاه و استخرهای دانش آموزی، سالن ورزشی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و نمازخانه است.

وی افزود: اکنون ۷۳ مدرسه در قالب ۲۵۰ کلاس درس با ۴۱ هزار و ۳۶۲ مترمربع زیربنا با هزینه کرد ۱۳۹ میلیارد و ۶۶۰ میلیون تومان در سطح استان در حال ساخت است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت: همچنین سه طرح کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرستان های جاجرم، فاروج و مانه و سملقان با ۲ هزار و ۵۰۵ متر مربع که چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای این طرح ها هزینه شده است.

فلاح کوشکی، اردوگاه های دانش آموزی در شهرستان های اسفراین و شیروان را از دیگر طرح های در دست اجرا دانست و گفت: این اردوگاه ها در مجموع ۲ هزار و ۱۳۵ متر مربع زیربنا دارد که تاکنون ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

وی در ادامه به استخرهای دانش آموزی نیز اشاره کرد و ادامه داد: این استخرها با چهار هزار و ۳۶۸ متر مربع زیربنا و اعتبار ۲۱ میلیارد تومان در شهرستان بجنورد، شیروان و آشخانه در حال ساخت است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی ساخت سالن های ورزشی دانش آموزی با ۲ هزار و ۱۰۰ مترمربع زیربنا، نمازخانه ها در سطح مدارس استان که در مجموع ۲ هزار و ۴۵۰ متر مربع است و انبار تجهیزات نوسازی با گستره سه هزار و ۱۳۰ متر مربع را از دیگر طرح های در دست اجرای این اداره کل عنوان کرد.

۱۸۹ هزار و ۸۳۶ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۸ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

در مجموع ۴۸ درصد دانش آموزان استان را دختران تشکیل می دهند و ۳۶ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر در شمالشرق کشور واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha