حدود ۴۷ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت فضای‌آموزشی خراسان‌شمالی جذب شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت: ۴۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار از محل سفر مقام معظم رهبری برای تکمیل و ساخت فضاهای آموزشی استان جذب شد.

امین فلاح کوشکی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با جذب این میزان اعتبار ۳۵ باب نمازخانه و کتابخانه با ۲ هزار و ۴۵۰ متر مربع زیر بنا تا پایان اسفندماه سال جاری تکمیل و به بهره برداری می رسد.

وی افزود: همچنین از محل این اعتبارات ۲ مدرسه "عصمت" و "ابوریحان" واقع در شهرستان بجنورد هریک در قالب ۱۵ کلاس درس و در مجموع با زیربنای هفت هزار و ۹۴۶ متر مربع با ۷۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه کرد تا مهرماه سال آینده بهره برداری می شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت: علاوه بر این سه استخر دانش آموزی شهرستان های شیروان، بجنورد، مانه و سملقان در مجموع با چهار هزار و ۳۸۳ متر مربع و هزینه کرد ۲۵ میلیون تومان، سه هزار متر مربع موکت و هزار متر قالی سجاده برای نمازخانه های مدارس سطح استان به ارزش ۴۵۰ میلیون تومان خریداری می شود.

وی بیان کرد: ۱۱ میلیارد تومان نیز برای خرید قیر رایگان مدارس از این محل جذب شده است.

رهبر معظم انقلاب در مهرماه سال ۹۱ به خراسان شمالی سفر کردند و این سفر یک هفته ای، برکات زیادی برای این استان به همراه داشت.

۱۹۲ هزار و ۸۰۵ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۹۳ هزار و ۴۷۷ دختر و مابقی پسر هستند.

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری در شمال شرق کشور واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha