دانش آموز البرزی مدال طلای المپیاد هندسه ایران  را کسب کرد

کرج - ایرنا - رییس اداره استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان البرز اعلام کرد: " علی  دریلی " دانش آموز پایه دهم  رشته علوم تجربی دبیرستان استعدادهای درخشان شهید سلطانی سه کرج، مدال طلای نهمین المپیاد هندسه ایران را کسب کرد. 

رضا شکیبا روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: نهمین دوره المپیاد هندسه ایران همزمان با سراسر کشور روز جمعه ۲۲ مهرماه امسال توسط سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان و کمیته المپیاد هندسه ایران و به میزبانی اداره استعدادهای درخشان استان اصفهان برگزار شد.

وی ادامه داد : ۱۲۰ دانش آموز استعدادهای درخشان استان البرز در این المژیاد شرکت داشتند و نفرات برتر در استان اصفهان به رقابت پرداختند.

رییس اداره استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان البرز بیان کرد: نتایج این رقایت ها به تازگی اعلام شد که علی دریلی از البرز توانست مدال طلا کسب کند.

وی یادآور شد: هندسه به عنوان یکی از شاخه‌های اصلی ریاضیات، قدمتی باستانی دارد و حل مسائل هندسی به عنوان چالشی خلاقیت‌برانگیز همواره درمیان ریاضی‌دانان و دوستداران ریاضیات از محبوبیت بالایی برخوردار بوده‌ است.
رییس اداره استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان البرز با اشاره به اینکه در ایران نیز دانشمندان بزرگی همچون ابوریحان بیرونی و غیاث‌الدین جمشید کاشانی نقش مهمی در پیشرفت و گسترش مرزهای هندسه در عصر خود داشته‌اند، یادآورشد: این پیشینه تاریخی سبب شده تا به امروز آموزش هندسه در ایران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار باشد که کسب نتایج درخشان دانش‌آموزان کشورمان در مسابقات بین‌المللی مانند المپیاد جهانی ریاضی (IMO) گواهی بر این مدعاست.
شکیبا ادامه داد: در سال ۱۳۹۳ جمعی از معلمان و علاقه‌مندان این حوزه با هدف ترویج و عمومی کردن هندسه در سطح کشور و ایجاد بستری مناسب برای ارتباط بین علاقه‌مندان در سراسر جهان، اقدام به راه‌اندازی «المپیاد هندسه ایران (IGO)» کردند.
وی اظهارکرد: «المپیاد هندسه ایران» یکی از معدود مسابقات دانش آموزی در سطح بین المللی است که جمهوری اسلامی ایران مبدع و آغازگر آن بوده است و امسال نهمین دوره ی آن در حال برگزاری است.
رییس اداره استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان البرز هدف از برگزاری المپیاد هندسه را شناسایی استعدادهای هندسه در کشور و ارائه مسیر علمی مناسب به آنها، ایجاد بستری برای ارتباط بین علاقه مندان به هندسه در کشور و سطح جهان، ایجاد فرصتی برای تبادل دانش و تجربیات معلمان هندسه برای ارتقای سطح آموزش دبیرستانی، عمومی کردن تفکر هندسی در بین اقشار مختلف اعم از دانش آموزان، معلمان و دانشگاهیان، ارتقای هرچه بیشتر سطح کیفی هندسه در کشور و ایجاد فعالیتهایی در کنار المپیاد ریاضی به منظور ترویج ریاضیات ذکر کرد.

این المپیاد به عنوان یادواره دانشمند مومن و جهادگر کشور مان دکتر سعید کاظمی آشتیانی با محوریت کشورمان در۶۳ کشور جهان شامل جمهوری آذربایجان، بولیوی، کاستاریکا، آرژانتین، پاراگوئه، کرواسی، آفریقای جنوبی، پاکستان، کلمبیا، آلبانی، پاناما، کوبا، اتریش، پرو، کوزوو، ارمنستان، تاجیکستان، گرجستان، ازبکستان، ترکمنستان، گواتمالا، استرالیا، ترکیه، لهستان، اسلواکی، جمهوری چک، مالزی، اسلوونی ، جمهوری دومینیکن، مغولستان، اکوادور، چین، مقدونیه، الجزایر، روسیه، مکزیک، السالوادور، رومانی، مولداوی، ایتالیا، سوئد، نپال، سوریه، نیجریه، ایرلند، صربستان، نیکاراگوئه، برزیل، فرانسه، هلند، بلاروس، فنلاند، هند، بلغارستان، فیلیپین، هنگ‌کنگ، بنگلادش، قرقیزستان، ونزوئلا، بوسنی و هرزگوین و قزاقستان به صورت برخط بین المللی دنبال خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha