بارش برف زمستانی موجب خوشحالی مردم کرمانشاه شد

کرمانشاه - ایرنا - بارش دومین برف زمستانی در سال جاری شهر کرمانشاه را سفیدپوش کرده و موجب خوشحالی اقشار مختلف مردم به ویژه کودکان و نوجوانان شد.

به گزارش ایرنا، بارش برف که از بامداد امروز، پنجشنبه آغاز و بخش های عمده ای از کلانشهر کرمانشاه و مناطق روستایی و ارتفاعات آن را سفیدپوش کرد موجب شادمانی مردم شده و به ویژه روستاییان را به سالی پرمحصول امیدوار کرد.

بارش برف زمستانی در حالی برای دومین بار این منطقه را فرا گرفته است که کاهش بارندگی ها از سال گذشته تاکنون به ویژه در فصل پاییز و زمستان موجب نگرانی مردم و مسوولان شده است.

بارش برف امروز در شهر کرمانشاه هرچند موجب خوشحالی مردم این شهر شده و آنان را برای دیدن این نعمت الهی به کوچه و خیابان ها کشاند ولی مشکلاتی را برای تردد مردم و خودروها به دلیل یخ زدگی سطح خیابان ها و معابر عمومی بوجود آورد و حرکت خودروها در محورهای برون شهری را نیز با کندی مواجه ساخت.

لغزندگی سطح خیابان های شهر کرمانشاه و عدم نمک پاشی آنها توسط شهرداری موجب بروز حوادث مختلف رانندگی در سطح شهر به ویژه در کمربندی شده و موجب بروز ترافیک و مشکلات عدیده ای برای رانندگان شد.

بنابر مصوبه جلسه کمیته تأمین پایدار سوخت زمستانی استان کرمانشاه، امروز پنجشنبه تمام دستگاه های اجرایی و واحدهای آموزشی استان به جز واحدهای عملیاتی دستگاه های خدمات رسان با هدف پایداری جریان گاز، تعطیل و ارائه خدمات به ارباب رجوع به صورت دورکاری خواهد بود.

رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: این بارش ها به دلیل نفوذ موجی کم رطوبت به جو منطقه بوده است که ضمن ابرناکی آسمان، موجب بارش های خفیف و پراکنده ای نیز برای نواحی کوهستانی استان شده است.

«سعید قاسمی» افزود: بر اساس بررسی آخرین نقشه های هواشناسی، هوای سرد حاکم در جو منطقه کم و بیش تا فردا جمعه، ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه این شرایط، در برخی نقاط با مه صبحگاهی نیز همراه می شود اضافه کرد: در روزهای شنبه و یکشنبه، تقویت نسبی شرایط ناپایدار در سطح منطقه، در بعضی ساعات علاوه بر افزایش ابر بارش های پراکنده ای نیز برای استان به همراه خواهد داشت.

قاسمی یادآور شد: همچنین تحت تاثیر شرایط مذکور از روز شنبه دمای هوا در غالب نقاط استان روندی افزایشی می یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha