رئیس مجمع نمایندگان فارس اقدام پارلمان اروپا علیه سپاه را محکوم کرد

شیراز-ایرنا- رئیس مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای، قطعنامه بدعت‌گونه پارلمان اروپا درخصوص افزودن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فهرست سازمان‌های موسوم به تروریستی را محکوم و بر حمایت قاطع و همیشگی از سپاه تأکید کرد.

به گزارش دریافتی روز پنجشنبه ایرنا از دفتر نماینده مردم سپیدان و بیضا در مجلس، محسن علیزاده افزود: در روزهای گذشته شاهد مصوبه ای برای قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست ساختگی و گروه‌های تروریستی توسط پارلمان اروپا بودیم.
در این بیانیه آمده است: این اقدام ثابت کرد برخی از دولت های اروپایی در تبعیت از ارباب های جنایتکار و مکار خود یعنی آمریکا و رژیم غاصب صهیونیسم، بار دیگر وارد یک کارزار خفت آفرین شده اند.
رئیس مجمع نمایندگان فارس در این بیانه اضافه کرده است:دشمنان انقلاب اسلامی با برچسب زدن و اتهام واهی به این نهاد انقلابی و ارزشمند که بزرگترین هسته تروریستی در منطقه یعنی داعش را نابود و مضمحل کرد، در تلاش هستند تا بی‌تدبیری، استانداردهای دوگانه و دشمنی با جبهه مقاومت و ملت عزیز ایران را وارد مرحله ای جدید کنند.
نماینده مردم سپیدان و بیضا در مجلس ضمن محکومیت اقدام پارلمان اروپا، حمایت همیشگی و قاطع خود را از سبزپوشان سپاه انقلاب اسلامی اعلام و تأکید کرد: دشمنان قسم خورده ایران اسلامی بدانند این انقلاب با پشتوانه امت ولایی و سپاهیان مخلص خود در سایه ولایت به صاحب اصلی آن حضرت بقیه الله الاعظم امام زمان (عج) تحویل داده خواهد شد.

به گزارش ایرنا؛ پنج‌شنبه ۲۹ دی ۱۴۰۱ پارلمان اروپا یک قطعنامه ضد ایرانی را به تصویب رساند که خواستار قرار گرفتن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست تروریستی اتحادیه اروپا شده است. هانا نیومن عضو پارلمان اروپا با انتشار یک پیام توئیتری از تصویب قطعنامه ضد ایرانی در جلسه امروز پنج‌شنبه پارلمان اروپا با اکثریت آراء خبر داد.
این عضو آلمانی پارلمان اروپا اعلام کرد در این قطعنامه از اتحادیه اروپا خواسته شده است تا نام سپاه پاسداران ایران در فهرست تروریستی این اتحادیه قرار گیرد و تحریم‌های علیه این نهاد افزایش یابد.
با این حال، قریب به اتفاق وزرای امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا، افزودن نام سپاه به فهرست سازمان های تروریستی را مشروط به حکم دادگاه توسط یکی از کشورهای اروپایی توصیف کردند. در واقع یکی از اعضای ۲۷ کشور اروپایی باید پیش قدم شده و حکمی را از طرف دادگاه ارائه کند که در آن سپاه به اقدامات تروریستی در آن کشور متهم شده باشد. استدلال مطرح شده در این حکم هم باید به حدی قوی باشد که در دیوان دادگستری اروپا محکمه پسند باشد.

جمهوری اسلامی ایران پیشتر نسبت به تحرکات ضد ایرانی اروپا به ویژه علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان نهاد نظامی رسمی کشورمان هشدار داده بود. مقامات کشورمان با بیان اینکه سپاه پاسداران یک نهاد نظامی رسمی کشور بشمار می‌رود، هشدار داده‌اند که تحریم آن اقدامی غیرقانونی بشمار می‌رود.
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ساعاتی پیش در نشست با خبرنگاران تصریح کرد: تحریم سپاه پاسداران نقض صریح منشور سازمان ملل است. سپاه نیروی بزرگ دفاع از امنیت ملی و تمامیت ارضی و نیروی حمایت کننده ملت ایران است که از زمان تاسیس این نهاد بزرگ نظام با صلابت، جان فشانی و ایثارگری از امنیت ملی، امنیت مرزها و امنیت ملت ایران حفاظت کرده و در حوزه تامین امنیت منطقه‌ای اقدامات سپاه بسیار بزرگ بوده و در شمار خدمات بزرگ سپاه به کشورها و ملت‌های منطقه است و حتی خود اروپا مدیون مبارزه تعیین کننده سپاه در کشورهای منطقه در سوریه و عراق علیه جریان سیاه تروریستی داعشی و تکفیری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha