بارش برف پراکنده تا روز شنبه در همدان ادامه دارد

همدان- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: در پی فعالیت یک موج بارشی در آسمان استان، بارش برف تا روز شنبه آینده در استان ادامه دارد.

روح الله زاهدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه های پیش‌یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان طی ۲۴ ساعت آینده، ابری، همراه با بارش برف پراکنده، مه آلودگی و افزایش میزان آلاینده های جوی پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار داشت: در پی فعالیت این سامانه بارشی، هشدار سطح زرد هواشناسی صادر شده است و شهروندان باید به نکات ارائه شده از سوی هواشناسی توجه کنند.

زاهدی تصریح کرد: شدت بارش برف در بعدازظهر امروز و جمعه به اوج می‌رسد و بارش های قابل توجهی از این سامانه انتظار نمی رود.

وی ادامه داد: از روز یکشنبه هفته آینده با ورود سامانه بارشی جدید، موج تازه ای از بارش برف بیشتر نقاط استان همدان را فرا می گیرد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان اظهار داشت: برای امروز و فردا کوهنوردان از صعود به ارتفاعات خودداری کنند و رانندگان نیز با توجه به هشدارهای هواشناسی، تجهیزات لازم برای تردد جاده ای را به همراه داشته باشند.

وی بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته نهاوند و ملایربا پنج درجه سانتیگراد بالای صفر بیشترین و گل‌تپه با ۱۳ درجه سانتیگراد زیر صفر، سردترین دمای استان را داشته‌اند.

زاهدی ادامه داد: دمای بیشینه هوای همدان نیز در ۲۴ ساعت گذشته یک درجه سانتیگراد زیر صفر و دمای کمینه آن ۱۱ درجه سانتیگراد زیر صفر به ثبت رسیده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha