هرمزگان مهیای استقبال از یکهزار و ۵۰۰ دانش‌آموز برای مسابقات کشوری

بندرعباس - ایرنا - معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: یکهزار و ۵۰۰ دانش‌آموز پسر و دختر از سراسر کشور در قالب ۳۰ تیم در مسابقات قهرمانی ورزش دانش‌آموزان در این استان شرکت می‌کنند.

به گزارش ایرنا، مهدی فولادی روز پنجشنبه در نشست با خبرنگاران ضمن اشاره به اینکه برای ۲ هزار نفر پذیرش داریم که ۵۰۰ نفر آن سرپرست و مربی و دیگر عوامل هستند، افزود: برگزاری این مسابقات قهرمانی ورزش دانش آموزی کشور ویژه دهه فجر در رشته دوومیدانی و فوتسال مقطع متوسطه دوم دختران و پسران از نهم تا ۲۳ بهمن ماه جاری در شهر بندرعباس انجام می‌شود.

وی آیین افتتاحیه این مسابقات را دهم بهمن ماه جاری ساعت ۱۵ در سالن فجر بندرعباس با حضور مسوولان کشوری و استانی اعلام کرد و گفت: مسابقات فوتسال و دوومیدانی پسران متوسطه دوم از نهم تا ۱۵ بهمن و مسابقات فوتسال و دوومیدانی دختران کشور نیز از ۱۷ تا ۲۳ بهمن‌ماه در بندرعباس برگزار می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان اظهار کرد: برگزاری مسابقات رشته دوومیدانی دختران و پسران در ورزشگاه خلیج فارس بندرعباس و مسابقات رشته فوتسال نیز در سالن فجر بندرعباس، اروند سورو بندرعباس، سالن هفت تیر جانبازان و معلولان و سالن ورزشی کارگران است.

وی با اشاره به اینکه این مسابقات ورزشی گرامیداشت شهدای مدارس زینبیه و ثارالله شهرستان میانه و ۱۷۶ شهید دانش آموز استان هرمزگان است، اظهار کرد: برگزاری این مسابقات که سال های گذشته به دلیل کرونا با محدودیت مواجه بود امسال با استقبال دانش آموزان همراه بوده که امیدواریم میزبان شایسته ای برای آن ها باشیم.

فولادی، هدف از برگزاری این مسابقات را تاثیرگذاری در روحیه دانش آموزان و آحاد جامعه، ترویج فرهنگ و منش پهلوانی، ایثار و از خودگذشتگی، نشان دادن آداب و رسوم و فرهنگ استان هرمزگان به دانش آموزان سراسر کشور به عنوان سفیران فرهنگی عنوان کرد و گفت: امیدواریم در کنار این مسابقات ورزشی مقدمات بازدید از موزه مردم شناسی، ساحل بندرعباس، بازارهای استان و جُنگ شادی نیز فراهم سازیم تا دانش آموزان با خاطره خوشی این استان را ترک کنند.

وی ابراز کرد: با مساعدت و حمایت های شایسته استاندار هرمزگان که رییس ستاد برگزاری مسابقات دانش آموزی کشور در این استان را عهده دار است، امسال شاهد تعاملات و همکاری خوب دستگاه های ذیربط اعم از اداره کل ورزش و جوانان استان، شهرداری بندرعباس، صدا و سیمای مرکز خلیج فارس، صنایع، شرکت نفت، سپاه پاسداران، نیروی هوایی، هلال احمر و غیره در برگزاری مسابقات باشیم.

فولادی با اشاره به اینکه امسال از استان هرمزگان نیز پنج تیم دانش آموزی در رشته های بسکتبال، والیبال و فوتبال به استان های دیگر اعزام داشته ایم، ادامه داد: سال ۹۵ و سال ۹۷ نیز استان هرمزگان میزبان مسابقات دانش آموزی سراسر کشور در رشته فوتبال بود که در سال ۹۵ دانش آموزان این استان مقام قهرمانی و در سال ۹۷ مقام سوم را کسب کردند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان در پایان یادآور شد: اگر اعتمادی به استان هرمزگان بوده و در حوزه تربیت نیروی انسانی و دانش َآموزی موفق عمل کرده است، به طور قطع به دلیل زحمات شبانه روزی مسوولان و متولیان گذشته بوده است که امیدواریم امسال نیز میزبانی شایسته ای از این قشر دانش آموزی داشته باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha