ورزش دانش‌آموزی مسیری برای مسابقات بین‌المللی است

بندرعباس - ایرنا - رییس فدراسیون ورزش دانش آموزی کشور گفت: ورزش مدارس در واقع مسیر انتخابی تیم‌های ملی ورزش دانش‌آموزی برای مسابقات بین‌المللی، قاره‌ای و جهانی پیش‌رو خواهد بود.

به گزارش ایرنا، حسین بابوئی شامگاه دوشنبه در آیین افتتاحیه مسابقات دو ومیدانی و فوتسال قهرمانی مدارس کشور به میزبانی هرمزگان افزود: ورزش دانش آموزی
در رشته‌هایی از جمله فوتبال، فوتسال، والیبال، دوومیدانی و بسکتبال در هرمزگان، شیراز و خوزستان برگزار می شود که مهم ترین زیرساخت و معبر برای ورزش قهرمانی است.

وی بیان کرد: به همین منظور باید همه توان و ظرفیت موجود برای برگزاری و ارتقای سطح کمی و کیفی رویدادهای ورزش دانش آموزی به کارگرفته شود.

رییس فدراسیون ورزش دانش آموزی کشور اظهار کرد: آموزش و پرورش فقط به مباحث علمی نمی‌پردازد بلکه با برگزاری اردوها و مسابقات تلاش می‌کند تربیت همه ساحته را پیش ببرد، که یکی از نمودهای آن مسابقات ورزشی دانش آموزان است.

بابوئی ضمن ابراز خرسندی از کیفیت برگزاری مسابقات دو و میدانی و فوتسال در شهر بندرعباس، بیان کرد: میزبانی استان هرمزگان در سطح بسیار خوبی است و قدردان تمامی عواملی که با خردجمعی و همراهی خود، مقدمات این رویداد مهم را فراهم ساختند، هستیم.

ورزش دانش آموزی رکن و پایه سلامت نسل آینده کشور است

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان نیز ورزش دانش آموزی را رکن و پایه سلامت نسل آینده کشور برشمرد و اظهار کرد: مسابقات یادواره مزین به نام شهدای مدارس زینیه و ثارالله میانه و ۱۷۶ شهید دانش آموز استان هرمزگان شده است و بیش از ۶۰۰ دانش آموز پسر به همراه سرپرست از سراسر کشور میهمان شهر بندرعباس هستند.

محمد قویدل افزود: ۲۷ تیم فوتسال و ۲۸ تیم در رشته های دوومیدانی حضور دارند که در قالب یک روح و منش پهلوانی و جوانمردی به مدت پنج روز با هم به رقابت می پردازند.

وی یادآو شد: از ۱۷ تا ۲۳ بهمن ماه نیز مسابقات فوتسال و دوومیدانی دختران کشور به میزبانی شهر بندرعباس برگزار می شود.

سی و نهمین دوره مسابقات قهرمانی ورزشی دوومیدانی و فوتسال دانش‌آموزان پسر کشور به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به میزبانی هرمزگان آغاز شد.
۵۰۰ دانش آموز پسر مقطع متوسطه دوم در این دوره از مسابقات در ۲ رشته ورزشی دوومیدانی و فوتسال تا ۱۵ بهمن ماه با هم به رقابت می‌پردازند که از این تعداد در رشته فوتسال ۳۳۰ نفر از ۲۸ استان و در رشته دومیدانی۱۷۰ نفر از ۲۸ استان شرکت کرده اند.