مشهد میزبان جشنواره فیلم فجر از ۱۷ بهمن‌ماه است

مشهد-ایرنا- مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: همزمان با چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر، سینماهای مشهد از ۱۷ تا ۲۳ بهمن ماه میزبان اکران عمومی فیلمهای منتخب این جشنواره هستند.

محمد حسین زاده روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: امسال مشهد بیستمین دوره از میزبانی خود در جشنواره بین المللی فیلم فجر را همراه با جشن های چهل و چهارمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی برگزار می کند و طبق روال سالهای گذشته این فیلمها در سینماهای داوطلب به نمایش در می آید.

وی اظهار داشت: نگرش عدالت فرهنگی و رویکرد گسترش‌ دسترس‌پذیری و بهره‌مندی حداکثری مخاطبان از این رویداد بزرگ، ویژگی این دوره از جشنواره فیلم فجر است که پیش‌تر وعده‌‎ آن در سفرهای استانی رییس سازمان سینمایی و سمعی‌- بصری کشور به استانها داده شده بود.

دبیر بیستمین جشنواره فیلم فجر مشهد گفت: نوآوری در برگزاری برنامه‌ های جنبی در حاشیه جشنواره‌ دیگر شاخصه این دوره است که نشستهای نقد و بررسی و کارگاه‌ های آموزشی سینما در زمینه‌ های فیلمبرداری، کارگردانی، فن بیان و فیلمنامه نویسی از جمله‌ آنها است.

حسین زاده بیان کرد: درخواست برای نمایش فیلمهای چهل و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم فجر در هشت سینمای مشهد انجام شده و رایزنی برای نمایش فیلمهای جشنواره در شهرستانهای نیشابور و سبزوار و پردیس جدید التاسیس مهر کوهسنگی مشهد نیز در دست اقدام است.

وی اضافه کرد: برنامه ریزی برای نمایش فیلمهای سینمایی با استفاده از دستگاه سینما سیار در نواحی کم برخوردار و حاشیه شهر همزمان با روزهای برگزاری جشنواره فیلم فجر از دیگر اقدامات پیش بینی شده در این دوره است.

چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ در ۳۱ استان کشور به صورت همزمان برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha