سفر وزیر امور خارجه فرانسه به اوکراین

تهران- ایرنا- وزیر امور خارجه فرانسه برای آنچه که ارزیابی نیازهای اوکراین در مواجهه با روسیه اعلام کرده است، ظهر امروز پنجشنبه وارد اودسا در جنوب این کشور شد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، کاترین کولونا دقایقی پیش وارد اودسا بندر اصلی اوکراین در جنوب غربی این کشور در دریای سیاه شد تا حمایت فرانسه را از به حاکمیت اوکراین نشان دهد.

گفت‌وگو در زمینه نیازهای کی‌یف برای ماه‌های آتی در مقابله با روسیه از دیگر اهداف این سفر اعلام شده است.

دیمیتری کولبا وزیر امور خارجه اوکراین در واکنش به توییت همتای فرانسوی خود در زمینه سفر امروزش، ضمن تشکر از "بازدید شجاعانه کولونا"، با نزدیک شدن به اولین سالگرد تهاجم روسیه به کشورش، حمایت فرانسه را مهم دانست.

ساعاتی پیش تارنمای وزارت امور خارجه فرانسه از سفر رئیس دستگاه دیپلماسی این کشور به کشورهای اوکراین، مولداوی و رومانی در روزهای ۲۶ و ۲۷ ژانویه (پنجشنبه و جمعه) خبر داد.

بر اساس این گزارش، کولونا در این سفر با همتای اوکراینی خود ملاقات و در مورد تحولات و وضعیت جنگ در روی زمین رایزنی و نیازهای فوری اوکراین را در بخش های بشردوستانه و نظامی به منظور ارائه پاسخ های مشخص ارزیابی می‌کند.

در حوزه امنیت غذایی، وزیران امور خارجه فرانسه و اوکراین حمایت خود را از توسعه کریدورهای همبستگی اتحادیه اروپا و طرح ارسال غلات از دریای سیاه، برای پاسخ به پیامدهای کمبود جهانی غذا ناشی از جنگ، بار دیگر مورد تایید قرار می‌دهند.

تارنمای وزارت امور خارجه فرانسه یادآوری کرده است که در این سفر رئیس دستگاه دیپلماسی این کشور از ثبت اودسا به عنوان میراث جهانی یونسکو استقبال خواهد کرد که نشان دهنده شناخت شخصیت استثنایی و جهانی این شهر است.

پاریس: نه فرانسه و نه شرکایش با روسیه در جنگ نیستند

سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه در واکنش به تحلیل‌ها و اظهاراتی که ارسال تانک‌های سنگین به کی‌یف را به منزله جنگ نیابتی علیه مسکو تعبیر کردند، اعلام کرد که نه پاریس و نه هیچ یک از شرکایش با روسیه در جنگ نیستند.

آن-کلِر لُژاندر (Anne-Claire Legendre) روز پنجشنبه در یک نشست مطبوعاتی گفت: ما به وضوح پاسخ می‌دهیم که با روسیه در جنگ نیستیم و هیچ یک از شرکای ما درگیر جنگ نیستند.

وی اضافه کرد: تحویل تجهیزات نظامی به عنوان بخشی از رزمایش دفاع از خود، به منزله خصومت مشترک نیست. ما اظهارات کرملین را تکذیب می‌کنیم.

کرملین در واکنش به تصمیم غرب برای ارسال خودروهای زرهی سنگین به کی‌یف، دخالت مستقیم غربی‌ها را در درگیری با اوکراین با وعده تحویل تانک‌های آلمانی و آمریکایی محکوم کرد.

بر اساس این گزارش، آلمان موافقت کرده است که تانک های سنگین لئوپارد ۲ را به اوکراین بفرستد؛ تصمیمی که برای تحویل این خودرو زرهی توسط نروژ و لهستان به کی‌یف چراغ سبز داده است.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نیز اعلام کرده است که ایالات متحده ۳۱ تانک آبرامز را در اختیار اوکراین قرار می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha