آینده صنعت زنبورداری کشور به میزان حمایت ها بستگی دارد

کرج- ایرنا - مدیرعامل اتحادیه مرکزی زنبورداران ایران با ابراز گلایه از عدم حمایت های لازم از زنبورداران، گفت: آینده صنعت زنبورداری کشور به میزان حمایت های دولت بستگی دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، میرمحسن موسویان عصر پنجشنبه در دومین روز از برگزاری سومین کنگره بین المللی و یازدهمین کنگره ملی پژوهشی زنبور عسل ایران که در موسسه تحقیقات علوم دامی کشور مستقر در کرج برگزار شد، افزود: انتظار می رود وزارت جهاد کشاورزی برای حمایت از زنبورداری کشور وقت بگذارد و مشکلات این بخش را مورد بررسی قرار دهد.

وی در ادامه عدم تخصیص بودجه برای زنبورداران و بیمه تولیدکنندگان این بخش به عنوان یکی از مشکلات برشمرد و گفت: با پیگیری های مجلس شورای اسلامی ، سال گذشته بودجه ای در قالب

مصوبه برای حمایت از زنبورداران کشور دیده شد اما متاسفانه حتی یک نفر در آن زمان بیمه نشد.

موسویان افزود: امسال نیز ردیف بودجه با حمایت دولت آمد و با پیگیری در مجلس شورای اسلامی و کمیسیون تلفیق مصوباتی داشتیم ولی تا به امروز نتیجه ای از آن ندیده ایم.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی زنبورداران ایران گفت: فهرست متقاضیان بیمه را از تشکل ها و تعاونی ها گرفته ایم و به سازمان برنامه و بودجه و تامین اجتماعی ارائه داده ایم اما سازمان تامین اجتماعی برای بیمه اعلام کرده که مشکلی ندارد ولی باید سازمان های هدفمندسازی یارانه ها و برنامه بودجه فهرست ارایه شده را دهک بندی کرده و اعلام کنند زیرا بر اساس مصوبات جدید در پرداخت حق بیمه با یارانه دولتی باید دهک بندی ها مشخص باشد.

موسویان با بیان اینکه این دهک بندی ها برای رانندگان اجرا شد که در نتیجه برخی از آن ها بر اساس آن حذف شده اند، اضافه کرد: مقرر شد ۱۰ درصد از این منابع به بخش زنبورداری اختصاص یابد.

مالیات بر ارزش افزوده زنبور عسل حذف شود

مدیرعامل اتحادیه مرکزی زنبورداران ایران یکی دیگر از مشکلات را تعیین مالیات بر ارزش افزوده برای عسل و محصولات جانبی زنبور عسل دانست و گفت: متاسفانه سال گذشته قانونی مبنی بر اینکه بر تولیدات زنبورعسل ۹ درصد مالیات صورت بگیرد مصوب شد در حالیکه قانون اعلام کرده تولیدات کشاورزی معاف از مالیات بر ارزش افزوده هستند.

وی افزود: برای رفع مشکلات این بخش باید همه همت کنند و بعضی از مسایل و کدورت ها و اختلاف سلیقه ها را کنار بگذاریم و تا این همت و یکدست بودن و کنار هم بودن نباشد نمی توانیم نتیجه بگیریم.

سومین کنگره بین المللی و یازدهمین کنگره ملی زنبور عسل ایران از روز گذشته به مدت چهار روز در موسسه تحقیقات علوم دامی کشور آغاز شده که ۲ روز آن به برنامه افتتاحیه و اختتامیه و ارایه مقالات سخنرانی اختصاص داشته و ۲ روز بعدی به برگزاری کارگاه های آموزشی اختصاص دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha