۶ بهمن ۱۴۰۱، ۱۷:۴۷
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85010516
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده مجلس: قانون هوای پاک نیاز به بازنگری دارد

سنندج- ایرنا- نماینده مردم شهرستان های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی گفت: قانون هوای پاک با نگاه به آلودگی هوای ناشی از ریزگردها، باید بازنگری شود.

به گزارش ایرنا، پرویز اوسطی روز پنجشنبه در بازدید و نشست با مدیران و کارکنان کارخانه پتروشیمی کردستان که با حضور رییس سازمان محیط زیست کشور برگزار شد، اظهار کرد: ملاک و شاخص توسعه پایدار حفظ محیط زیست است و در قانون اساسی ایران هم بر این مهم تاکید زیادی شده است.

وی اضافه کرد: توسعه در ایران با رعایت الزامات محیط زیست همراه نبوده است و امروز شاهد بحران های مختلف زیست محیطی در حوزه آب، خاک و هوا هستیم.

نماینده مردم شهرستان های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: افزون بر بازنگری در قانون هوای پاک نیاز به تصویب قانون حمایت و حفاظت از آب و خاک هم داریم.

اوسطی یادآور شد: واحد صنعتی هم چون پتروشیمی کردستان جزو صنایع ارزآور است که وجود آن تحولی در فرآورده های گازی و نفتی ایجاد کرده است و نمی توانیم مانع فعالیت آن شویم ولی باید با دانش بنیان کردن فعالیت آن از مشکلات زیستی محیطی بکاهیم.

وی اظهار کرد: بدون شک ایجاد هر واحد تولیدی و صنعتی مشکلات و خسارت های زیست محیطی را ایجاد می کند که باید در راستای کاهش این آسیب ها تلاش شود.

نماینده مردم شهرستان های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی گفت: در لایحه بودجه ۱۴۰۲؛ ۲۰ درصد عوارض سبز به محیط زیست اختصاص پیدا کرده است لذا در این راستا باید صنایع آلاینده شناسایی و معرفی شود.

رییس سازمان محیط زیست کشور صبح امروز وارد سنندج شد.

دیدار با کارکنان اداره کل محیط زیست استان کردستان، نشست خصوصی با استاندار کردستان و نماینده مردم شهرستان های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی از جمله برنامه های سلاجقه در سفر به کردستان بود.

از دیگر برنامه های این مقام مسئول در سفر یک روزه خود به کردستان؛ حضور در شهرستان های قروه و دهگلان و بازدید از سیستم پایش تصویری منطقه حفاظت شده بدر و پریشان قروه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha