نماینده مجلس: وزارت ورزش برای تخصیص بودجه از سازمان برنامه و بودجه پافشاری کند

دماوند - ایرنا - نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت از ورزش حمایت می‌کند اما اداره ورزش موظف است مطالبات را با جدیت پیگیری و برای تخصیص بودجه از سازمان برنامه و بودجه پافشاری کند.

به گزارش ایرنا، سید احمد رسولی نژاد روز پنجشنبه در نشست شورای ورزش شهرستان دماوند افزود: در بودجه سال ۱۴۰۲ اکثر دستگاه‌ها افزایش بودجه داشتند اما حوزه ورزش با رقم قابل توجهی کاهش داشته است.

وی اظهار داشت: مظلومیت بخش فرهنگ و ورزش یکی از مشکلات ما است، این ۲ حوزه جزو محرومترین هستند فاصله جلسات شورای ورزش باید کمتر باشد و برنامه‌ریزی‌ها از مدت‌ها قبل صورت گیرد.

این نماینده مجلس ادامه داد: اجرای برنامه‌های ورزشی نباید خاص دهه فجر باشد و در طول سال دستگاه‌ها باید در امر ورزش فعال باشند و با آموزش و پرورش و دانشگاه و دیگردستگاه‌ها در این زمینه همکاری و فعالیت کنند.

حجت‌الاسلام کاظم فتاح دماوندی، امام جمعه شهرستان دماوند نیز در این نشست گفت: مسئولان باید به توسعه ورزش کمک کنند و مردم فایده‌های ورزش را بدانند.

وی اظهار داشت: یکی از مصادیق جهاد تبیین همان تبلیغ ورزش است و باید به صورت جهادی برنامه های گسترده‌ای در این زمینه صورت گیرد.

فتاح دماوندی افزود: هر قدر مردم را با ورزش آشنا کنیم و به سوی ورزش سوق دهیم در کاهش هزینه‌های درمان موفق‌تر خواهیم بود زیرا بسیاری از بیماری‌ها به سبب ورزش نکردن است.

وی خاطرنشان کرد: باید برای امور ورزشی تشویق‌هایی مدنظر قرار گیرد و ورزش را از مصادیق معروف بدانیم همچنین کسانی که ورزش نمی‌کنند را نهی از منکر کنیم زیرا ورزش نکردن موجب خمودی و کسالت می‌شود.

امام جمعه دماوند گفت: باید ورزش را به فرهنگ عمومی تبدیل کنیم و مردم در کنار سایر امور مانند غذا خوردن به ورزش نیز توجه کنند.

فتاح دماوندی تصریح کرد: اداره ورزش باید تلاش کند که بودجه‌های دولتی را برای شهرستان جذب کند زیرا بودجه‌های موجود کافی نیست و به خیرین هم نیاز داریم.

پیش‌بینی برگزاری ۴۲ برنامه ورزشی به‌مناسبت دهه مبارک فجر در شهرستان دماوند

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دماوند نیز در این نشست اظهار داشت: یکی از برنامه‌های پیش بینی شده در دهه مبارک فجر برگزاری پیاده‌روی بزرگ خانوادگی در سطح شهرستان است که احتمال دارد ۱۴ بهمن‌ماه برگزار شود.

افشین هادی چگینی افزود: نیاز است دستگاه‌های اجرایی مانند شهرداری‌ها همکاری کنند و با توجه به اینکه طی این سه سال به خاطر شیوع کرونا همایشی برگزار نشده است.

وی ادامه داد: مدت‌هاست که از قهرمانان ملی و پیشکسوتان تجلیل نشده است لذا نیاز داریم در مراسمی از آنان تجلیل ‌شود.

چگینی خاطرنشان کرد: علاوه بر راه اندازی شورای جوانان، شورای ورزش و شورای مشورتی بانوان از وعده‌های من بودند که برخی از آنها محقق شده‌ و در آخر شورای ورزش راهبردی و ورزش را راه‌اندازی خواهیم کرد.

وی یادآور شد: در دهه فجر ۴۲ برنامه ورزشی پیش بینی شده است که ۳۶ برنامه پیشنهادی از هیات‌ها ارائه شده بود و اکنون به ۴۲ برنامه اجرایی افزایش یافت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha