بیماران خاص و صعب العلاج در زنجان تسهیلات دریافت می‌کنند

زنجان - ایرنا - سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان زنجان گفت: طبق برنامه اعلام شده به بیماران خاص و صعب العلاج تا مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات داده می‌شود که واجدان شرایط برای دریافت آن به بانک معرفی می‌شوند.

سعید کرمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:بیماران گروه هدف طبق دستورالعمل اعلامی شامل تالاسمی، ام اس، هموفیلی، دیالیز خونی و صفاقی - PPH، متابولیک، بال پروانه ای، اوتیسم، سی اف و اس. ام. ای و بیماران مبتلا به سرطان هستند.

وی، بیماران نابارور تحت درمان را از دیگر گروه‌های هدف عنوان کرد و گفت: سن خانم نابارور باید زیر ۴۹ سال باشد و تاییدیه مرکز ناباروری دولتی دال بر هزینه بالای خدمت از قبیل دارو و خدمات درمانی مورد نیاز، خدمات اهدا، تامین بخشی از هزینه های رحم جایگزین، تامین هزینه های پی جی دی های درمانی و بارداری های حاصل از روش های کمک باروری را داشته باشد.

این مسوول با تاکید بر اینکه به هر زوج نابارور فقط یک سهمیه وام در طول دوره درمان تعلق می گیرد، گفت: برای شناسایی بیماران و افراد واجد شرایط، ارائه لیست بیماران تحت درمان از مراکز منتخب به معاونت درمان دانشگاه مبنی بر تایید هویت بیماران و تحت درمان بودن آنها (درمان فعال) ضروری است.

وی اظهار داشت: بیماران مبتلا به سرطان به شرط تایید مرکز درمانی مبنی بر انجام مداخله درمانی سرطان (عمل جراحی، شیمی درمانی و رادیوتراپی) در سال جاری واجد شرایط جهت دریافت تسهیلات خواهند بود.

دبیر کارگروه استانی صندوق بیماریهای خاص و صعب العلاج و سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان زنجان ادامه داد: بیماران پیوندی در سال جاری و بیمارانی که قبل از سال جاری پیوند شده باشند ولی در سال جاری دچار عوارض رد پیوند شده اند مشمو ل این مهم هستند.

وی با بیان اینکه برخی بیماران واجد شرایط جهت دریافت وام کودک هستند، لضافه کرد: سرپرست قانونی کودک بیمار پس از احراز هویت و طی مراحل قانونی به بانک معرفی می شود و تسهیلات یاد شده با رعایت قوانین و مقررات مربوط پرداخت خواهد شد.

این مسوول خاطر نشان کرد:در راستای حفاظت مالی از بیماران خاص و صعب العلاج متقاضیان می توانند برای استفاده از این تسهیلات قرض الحسنه به دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان مراجعه کنند تا در صورت احراز شرایط دریافت وام به بانک عامل معرفی شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha