۷ بهمن ۱۴۰۱، ۱۲:۱۵
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85010832
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فعالیت سامانه بارشی در خراسان جنوبی از روز جمعه

بیرجند - ایرنا - اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی درباره نفوذ و فعالیت توده هوای ناپایدار جوی از امروز (جمعه) در این استان هشدار سطح زرد صادر کرد.

به گزارش روز جمعه ایرنا از اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی در این اخطاریه جوی آمده است: با نفوذ و فعالیت توده هوای ناپایدار جوی از روز جمعه هفتم بهمن تا روز یکشنبه نهم بهمن به تناوب شاهد بارش خفیف تا ملایم باران و برف (نقاط مرتفع) خواهیم بود.

بر این اساس بارش‌ها در گردنه‌ها و گذرگاه‌های کوهستانی به شکل برف است که کاهش دید در اثر مه‌آلودگی را به دنبال دارد.

این سامانه بارشی شهرستان‌های نهبندان، سربیشه، خوسف، بیرجند، سرایان، فردوس، قاینات، درمیان، زیرکوه، طبس و بشرویه را تحت تاثیر قرار می‌دهد و لغزندگی و یخ‌زدگی سطح جاده‌ها، احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل، کاهش دید در اثر تشکیل پدیده مه از مخاطرات آن است.

همچنین توصیه شده که از سفرهای غیرضروری پرهیز و هنگام تردد در جاده‌ها ضمن استفاده از تجهیزات زمستانی فاصله طولی مناسب با خودروهایی جلویی رعایت شود.

مراقبت از کندوهای زنبور عسل، تنظیم دما و رطوبت سالن‌های پرورشی، خودداری از صعود به ارتفاعات و آمادگی دستگاه‌های امدادرسان مرتبط با مدیریت بحران از دیگر توصیه‌های هواشناسی است.

بنا به اعلام اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی شب گذشته در تمامی شهرستان‌های استان به جز طبس وقوع یخبندان رخ داده و دماهای زیر صفر درجه ثبت شده است.

همچنین ماندگاری هوای سرد تا اوایل هفته آینده ادامه دارد و مصرف بهینه انرژی همچنان مورد تاکید است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha