تاکید مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران بر احیای جشنواره‌های منطقه ای فیلم کوتاه

یزد - ایرنا - مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران گفت:احیا جشنواره‌های منطقه‌ای از سیاست های اصلی این انجمن است و در این زمینه برنامه های مختلفی طراحی شده است.

به گزارش ایرنا، مهدی آذر پندار جمعه شب در آیین تجلیل از برگزیدگان شصت و پنجمین جشنواره منطقه ای سینما جوان ایساتیس در یزد افزود:این جشنواره بعد از سه سالی تعطیلی، اکنون در استان یزد برگزار شد و امیدواریم این روند در سال‌های پیش رو تدوام پیدا کند.

وی اظهار کرد: در دور جدید انجمن توانستیم این جشنواره را در راستای تقویت هنر سینما و حمایت از تولیدکنندگان احیا کنیم.

آذر پندار از برگزاری جشنواره ای منطقه ای در سال جاری در بوشهر خبر داد و تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم از طریق برگزاری جشنواره های منطقه ای، آموزش و تولید، تولیدکنندگان شهرستان‌ها را تقویت کنیم.

وی ضمن تشکر از استان یزد بخاطر میزبانی این جشنواره تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم در سال‌های آینده سهم وسیع تری به سینما شهرستان‌ها در جشنواره ها اختصاص دهیم و این سیاست انجمن است.

آذرپندار با بیان اینکه در دوره آتی چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران میزبان آثار بیشتری از هنرمندان شهرستانی هستیم گفت: سطح کیفی آثار راه یافته به جشنواره منطقه ای سینما جوان ایساتیس به‌رغم همه مشکلاتی که وجود داشت مطلوب بود.

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران ضمن قددرانی از فیلمسازان و کارگردانان شرکت کننده در جشنواره یاد شده افزود: آثار راه یافته به بخش عکس هم قابل قبول بود و این بخش برخی مواقع مورد ظلم واقع می شود.

وی تصریح کرد: شرکت کنندگان در این جشنواره نماینده بخشی از ۲۵۰ هزار نفر از هنرمندان انجمن سینمای ایران هستند که مورد تقدیر قرار گرفتند و امید است این روال در جشنواره بعدی تکرار شود.

برگزاری جشنواره ها در راستای حمایت از هنرمندان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد هم در این آیین با بیان اینکه این جشنواره در فضای آرام و صمیمی در دو بخش عکس و فیلم در استان برگزار شد افزود :متاسفانه تاکنون در استان رویداد سینمایی نداشتیم و تلاش شد با انعقاد تفاهم نامه با انجمن سینمای جوانان کشور میزبان این جشنواره باشیم و اکنون هم شاهد برگزاری آن با حضور هنرمندان ۱۰ استان هستیم.

احسان عابدی ضمن تشکر از حامیان برگزار کنندگان این جشنواره در استان تصریح کرد: در سطح وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر مجموعه ها تلاش بر این است که جشنواره ها در راستای حمایت از هنرمندان برگزار شود.

وی ادامه داد: در سال جاری این چهارمین جشنواره ای هنری برگزار شده در استان است؛ هفته گذشته نیز جشنواره ملی تئاتر ایثار با حضور انبوه هنرمندان سراسر کشور در اردکان برگزار شد.

مدیرکل ارشاد یزد ضمن قدردانی از شرکت کنندگان استان‌ها در جشنواره یاد شده گفت: امیدوارم میزبان خوبی بوده باشیم و سال آینده با کوله باری از تجربه از هنرمندان در این استان میزبانی کنیم.

عابدی با بیان اینکه ۹۴۲ اثر به دبیرخانه شصت‌وپنجمین جشنواره منطقه‌ای فیلم ایساتیس در یزد ارسال شد گفت: جشنواره یاد شده در دو بخش فیلم و عکس از / چهارم بهمن / به مدت چهار روز با حضور ۱۰۰ هنرمند از ۱۰ استان کشور برگزار شد.

وی با بیان اینکه از مجموع آثار ارسال شده ۴۲۲ مورد مربوط به بخش فیلم است و از این تعداد ۶۴ اثر به بخش مسابقه راه یافت اظهار کرد: همچنین در بخش عکس هم ۵۲۰ اثر رسید که ۲۰ مورد از این آثار توسط هیات داوران به بخش نهایی راه پیدا کرد.

وی هدف از برگزاری جشنواره ذکر شده را شناسایی و معرفی استعدادهای سینمایی، تثبیت جایگاه فیلم کوتاه به‌عنوان یکی از مقوله‌های مهم فرهنگی با رویکرد ایجاد تنوع و تکثر در انواع فیلم کوتاه از طریق تأکید بر ژانرهای سینمایی بیان کرد و گفت: در این جشنواره هنرمندان استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سمنان، ، سیستان و بلوچستان، قم، اصفهان، هرمزگان، چهارمحال بختیاری،کرمان و یزد حضور داشتند.

در این آیین از برگزیدگان جشنواره تجلیل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha