۲ کوهنورد در ارتفاعات قله « پراو » کرمانشاه دچار حادثه شدند

کرمانشاه - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: ۲ نفر کوهنورد که در ارتفاعات قله پراو کرمانشاه در حال کوهنوردی بودند، دچار حادثه شدند.

«محمدباقر محمدی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه روز گذشته طی تماس تلفنی مردمی با مرکز ۱۱۲ خبری مبنی بر سقوط یک کوهنورد و مصدومیت ۲ نفر در مسیر سه کل بارزگان بین کل یک و ۲ در ارتفاعات پراو کرمانشاه دریافت و جلسه هماهنگی اعزام تیم های عملیاتی برای یافتن آنان با حضور معاونین امداد و نجات، منابع انسانی و رئیس اداره عملیات انجام شد.

وی افزود: به سرعت هماهنگی های لازم برای اعزام تیم های عملیاتی این جمعیت با بالگرد به محل حادثه صورت گرفت که با تلاش نیروهای امدادی یک نفر از آنان پیدا شده است و عملیات جستجو و نجات برای یافتن نفر دوم ادامه دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه اضافه کرد: به علت شرایط جوی و آب و هوایی حاکم در منطقه و کوه پراو، عملیات جستجو و نجات متوقف و ادامه آن به صبح امروز موکول شد.

محمدی افزود: یک تیم عملیاتی هم اکنون در فرودگاه حضور دارند که از طریق بالگرد آماده اعزام به ارتفاعات پراو هستند تا در صورت مهیا بودن شرایط جوی عملیات نجات را ادامه دهند و در صورت نامناسب بودن شرایط جوی نیز سه تیم به صورتی زمینی با تجهیزات لازم به محل اعزام خواهند شد.

وی یادآور شد: در یک حادثه جداگانه دیگر یک خانم کوهنورد نیز در منطقه «چالابه» هنگام کوهنوردی دچار مصدومیت شده بود که با تلاش امدادگران هال احمر وی نیز نجات داده و به مراکز درمانی منتقل شد.

به گزارش ایرنا، قله پراو با ارتفاع سه هزار و ۴۰۵ متر از سطح دریا، بلندترین قله استان کرمانشاه است که در هشت کیلومتری شمال شرقی شهر کرمانشاه قرار گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha