روابط مجلس و دولت حاشیه‌ای ندارد/بحث‌ها برای پیشبرد برنامه‌ها است

تهران- ایرنا- معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم گفت: روابط مجلس شورای اسلامی و دولت در این دوره حاشیه‌ای نداشته است و نمایندگان مجلس دست در دست دولت برای حل مشکلات تلاش می‌کنند. اگر هم جایی سوال یا بحث نظارتی مطرح شده، از جنبه دقت نظر و توجه ویژه دولت به مسائل بوده است.

مرتضی فرخی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا درباره روابط دولت و مجلس و تعامل بیشتر وزارت علوم با نمایندگان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نشست معاونان امور مجلس وزارتخانه ها و سازمان های دولتی به ابتکار معاون پارلمانی رییس جمهور به طور مستمر و دوره ای در وزارتخانه های مختلف برگزار می شود.

وی افزود: هدف از برگزاری این نشست ها بالا بردن سطح تعامل دولت و مجلس است تا اعضای شورای معاونان حقوقی و امور مجلس وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی و وزارتخانه بتوانند عملیاتی تر موضوعات دولت را در مجلس پیگیری کنند.

روابط مجلس و دولت سیزدهم حاشیه‌ای نداشته است/بحث ها برای پیشبرد برنامه هاست

فرخی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اجرای «دستورالعمل روابط دولت و مجلس» در چه مرحله ای است،‌ توضیح داد: دستورالعمل ها و آیین نامه های سابق، نیاز به بازنگری دارند و به نظر می رسد این آیین نامه نیز با توجه به اتفاقات خوبی که در تعامل مجلس و دولت افتاده است، باید بازنگری شود تا در فرصت باقی مانده بتوانیم از ظرفیت کارشناسی و حمایتی مجلس در پیشبرد اهداف مجلس و دولت استفاده کنیم.

تذکرات مجلس به دولت برای بهبود و پیشبرد امور است

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم ادامه داد: مجلس در حوزه لوایح و طرح‌های دولت و همچنین در حوزه سوال و نظارت، حمایت‌ و تعاملات فوق العاده خوبی با مجموعه وزارت علوم داشته است و به رغم این که وظیفه قانونی مجلس وظیفه نظارتی است، هیچ زمانی وارد حواشی نشده است.

وی اضافه کرد: در این دوره در روابط مجلس شورای اسلامی و دولت حاشیه ای نداشته ایم و همه نمایندگان مجلس انقلابی دست در دست دولت خدمتگذار تلاششان حل مشکلات بوده و اگر جایی سوال و بحث نظارتی هم مطرح شده از جنبه دقت نظر و توجه ویژه دولت به مسائل بوده است و تذکراتی هم که بعضا مجلس می دهد، تذکرات مفیدی است تا تمرکز دولت را به واسطه مشغله زیادی که دارد، روی موضوعات بیشتر کند. در مقابل تلاش دولت هم این است که مشکلات را مرتفع کند.

برنامه وزارت علوم در ارتباط با مجلس، تعمیق روابط و تعامل بیشتر است

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم گفت: برنامه آتی وزارت علوم برای تعامل با مجلس شورای اسلامی نیز حرکت به سمت جلو و گسترش و تعمیق روابط بیشتر با مجلس است.

فرخی ادامه داد: تاکنون ارتباطات خوبی با نمایندگان مجلس داشته ایم و برنامه های معاون پارلمانی رییس جمهور و میز دولت، گسترش تعاملات به ویژه در بحث بودجه سال ۱۴۰۲ و برنامه هفتم توسعه است.

وی تاکید کرد: برنامه هفتم توسعه، در واقع ریل توسعه پنج سال آینده کشور است و تمام وزارتخانه ها باید با نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این حوزه به گفتمان مشترک برسند؛ بنابراین تعامل بیشتر می تواند کمک موثری در این زمینه داشته باشد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، عملکرد مجلس در تعامل با دولت را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: فضای تعاملی ما و همه همکاران در امور مجلس فضای خوبی است چرا که این مجلس یکی از مجالس پُرتحرک، انقلابی و دقیق است و فارغ از مسائل شخصی، کار نظارت خود را انجام می دهد و دولت هم این فضا را پسندیده است.

وی افزود: تفاوت این مجلس با مجالس قبل که دنبال دعواها و حاشیه ها بودند، این است که با دولت وارد حواشی نشده است و همکاری و تعامل این دو بخش تا به امروز در حد بسیار خوبی ارزیابی می شود.

به گزارش ایرنا، بیست و دومین نشست شورای معاونان حقوقی و امور مجلس وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی روز گذشته در راستای تعمیق و گسترش روابط مجلس شورای اسلامی و مجموعه وزارت علوم، با حضور محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، ‌تحقیقات و فناوری و سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی ریاست جمهوری در سالن شهدای جهاد علمی وزارت علوم برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha