زلفی‌گل: تعامل با نمایندگان مجلس یک اصل مدیریتی است

تهران- ایرنا- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی مطالبات مردم را پیگیری می‌کنند و تعامل با آنها یک اصل مدیریتی و در راستای تکریم مردم است.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، بیست و دومین نشست شورای معاونان حقوقی و امور مجلس وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی امروز شنبه با حضور محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، ‌تحقیقات و فناوری و سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی ریاست جمهوری در سالن شهدای جهاد علمی وزارت علوم برگزار شد.

وزیر علوم در این نشست اظهار داشت: وزارت علوم در دوره جدید، تعامل با نمایندگان مجلس شورای اسلامی را در دستورکار دارد و به طور منظم و هر هفته جلسات دیدار با نمایندگان را برگزار می کند.

وی خطاب به معاونان امور مجلس وزارتخانه‌ها گفت: لازم است درخواست‌های مکتوب نمایندگان مجلس در خصوص مسائل کلان و مسائل حوزه های انتخابیه به سرعت پیگیری شود و گردش کار نیز به اطلاع نمایندگان برسد.

زلفی گل ادامه داد: همراهی با نمایندگان مجلس به روسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری تاکید شده است. بنده اعتقاد دارم که استفاده از ظرفیت نمایندگان به پیشبرد آموزش عالی در استان‌ها کمک شایانی می کند.

وزیر علوم گفت: مدیران باید در وزارتخانه‌ها در خصوص درخواست‌های نمایندگان در رابطه با مسائل حوزه انتخابیه، بازدید و گزارش میدانی ارائه کنند و آخرین وضعیت را به اطلاع نمایندگان برسانند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، موضوع «صداقت» را اصل اساسی در ارتباط با نمایندگان دانست و افزود: اگر کاستی‌ها و نواقص را به اطلاع نمایندگان برسانیم، حتماً برای رفع آنها ما را همراهی خواهند کرد.

وی تأکید کرد: نمایندگان مجلس از ظرفیت‌های بالایی برخوردار هستند و ما می توانیم از این ظرفیت برای تصویب قوانین استفاده کنیم. پس برقراری ارتباط موثر با نمایندگان یک هنر است و معاونان امور مجلس وزارتخانه‌ها باید به این مهم توجه داشته باشند.

زلفی گل افزود: فشار روی نمایندگان مجلس زیاد است و ممکن است گاهی برخی از آنها در وزارتخانه‌ها تند برخورد کنند اما ما باید خودمان را جای آنها بگذاریم و خواسته‌هایشان را با صبر و حلم گوش کنیم. وقتی بحث استیضاح وزرا پیش می آید، باید کل دولت را ببینیم و همه با تمام توان با رایزنی با نمایندگان به کمک دولت بیاییم تا اینگونه هم وقت وزرا صرف رفت و آمدها نشود و هم بتوانند به کارهای مهم‌تر و کلیدی‌تر بپردازند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha