اعتبارات تملک دارایی چهارمحال و بختیاری در لایحه بودجه ۱۴۰۲ رشد ۱۸ درصدی دارد

شهرکرد- ایرنا- رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری سهم استان از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ را ۱۳ هزار و ۷۳۹ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این میزان اعتبار در مقایسه با ارقام مشابه سال جاری رشدی معادل ۱۸ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش ایرنا روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، علی شهریارپور با تشریح ارقام استانی مندرج در جدول شماره ۱۰ لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، گفت: با این میزان اعتبار، نمی‌‎توان نیاز اعتباری بیش از ۸۰۰ پروژه نیمه‌تمام استان را پوشش داد.

وی همچنین میزان اعتبارات هزینه‌ای استان در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ را معادل هفت هزار و ۱۲۹ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این میزان اعتبار ۱.۹۱ درصد از کل اعتبارات هزینه‌ای استان‌های کشور را تشکیل داده و در مقایسه با اعتبارات هزینه‌ای سال‌جاری از رشدی معادل ۳۳.۳ درصد برخوردار شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اقدامات دستگاه‌های اجرایی برای تحقق اهداف بودجه سال ۱۴۰۲ تصریح کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی باید زمینه‌های لازم را برای استفاده از ظرفیت بخش‌های غیردولتی به ویژه مشارکت سرمایه‌گذاران و منابع بانکی به منظور تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های نیمه‌تمام فراهم کنند.

شهریارپور ادامه داد: در خصوص اولویت‌بندی طرح‌ها جهت بهره‌مندی از منابع بودجه نیز اجرای طرح‌های پیشران و توسعه‌ای و همچنین طرح‌های مبتنی بر آمایش سرزمین از اولویت بیشتری در مقایسه با سایر طرح‌ها برخوردار است.

وی لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ را در راستای سیاست‌های کلی برنامه هفتم دانست و گفت: رشد اقتصادی توام با عدالت، بهبود معشیت مردم، اصلاح ساختار بودجه با هدف شفافیت در درآمدها و هزینه‌ها، توجه ویژه به طرح‌های پیشران و اثرگذار اقتصادی، رعایت آمایش سرزمین و توجه به جوانان و خانواده در لایحه مورد تاکید جدی قرار گرفته است.

شهریارپور رفع ناترازی منابع و مصارف دولت را از رویکردهای اصلی لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ اعلام و افزود: نتیجه چنین رویکردی می‌تواند جلوگیری از اضافه برداشت از بانک‌ها و بانک مرکزی به منظور کاهش رشد پایه پولی و در نتیجه کنترل نرخ تورم در آینده‌ای نزدیک باشد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: رفع عوامل اخلال‌زای تولید و ارتقای بهره‌وری در بخش‌های مختلف برای تداوم‌بخشی رشد و ایجاد ثبات اقتصادی از دیگر رویکردهای اصلی لایحه بودجه است.

به گزارش ایرنا، در جلسه علنی روز یکشنبه - ۲ بهمن - بررسی کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۲ در دستور کار نمایندگان قرار گرفت و پس از ارایه گزارش کمیسیون تلفیق، دفاع رییس‌جمهور از کلیات لایحه دولت به تصویب نمایندگان رسید.

چهارمحال و بختیاری دارای 11 شهرستان با جمعیتی نزدیک به یک میلیون نفر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha