بیش از ۸۵ هزار شغل از خراسان رضوی در سامانه رصد اشتغال به ثبت رسید

مشهد- ایرنا- مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تا هشتم بهمن ماه جاری، دستگاه های اجرایی استان اطلاعات مربوط به ۸۵ هزار و ۲۱۳ شغل را در سامانه رصد اشتغال به ثبت رساندند.

محمدامین بابایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اهمیت و اولویت موضوع اشتغال در دولت سیزدهم و برنامه های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای نظارت و صحت سنجی اشتغال ایجادی در کشور، قرارگاه اشتغال استان خراسان رضوی نیز طرح پایش میدانی اشتغال را آغاز می کند.

وی ادامه داد: فعالیت قرارگاه پایش اشتغال تا ۲۰ اسفندماه ادامه خواهد داشت و در این مدت طرحها و فرصتهای شغلی ثبت شده توسط دستگاه های اجرایی و سایر نهادهای موثر در ایجاد اشتغال در سامانه رصد با همکاری مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی به صورت میدانی و حضوری بازدید و صحت سنجی خواهد شد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: ناظران و بازرسان مراکز همکاری کننده در طرح پایش گزارشهای میدانی از طرحها و شغل های جدید اعلام شده در سامانه جامع نظارتی «سانار» گزارشها را به تفکیک کد ملی هر شاغل ثبت می کنند و جمع بندی این نظارتها در پایان سال به صورت عمومی به اطلاع مردم ایران خواهد رسید.

قرارگاه مشترک پشتیبانی و حمایت از فعالیتهای اقتصادی استان خراسان رضوی با هدف برون رفت از شرایط موجود اقتصادی و فعال سازی بخشهای مردمی و نخبگان برای حل مشکلات با استفاده از ظرفیتها و مزیتهای استان بهمن ماه سال گذشته راه اندازی شد.

ارکان اصلی این قرارگاه شامل شورای راهبردی، شورای هماهنگی دستگاه‌های نظارتی، دبیرخانه قرارگاه، شورای مشورتی (علمی- تجربی)، ستادها و کارگروه‌های حمایتی، روابط‌ عمومی، قرارگاه‌های عملیاتی ۶گانه، قرارگاه مردمی تشکل‌های اقتصادی و وظایف عمده و کلی قرارگاه شامل تعیین راهبردهای استانی، اهداف و برنامه‌های عملیاتی مربوطه، رصد و پایش مستمر فعالیت‌ها، هدایت مستمر فعالیتها مبتنی بر اهداف و راهبردها، حمایت، مانع زدایی و پشتیبانی از فعالیت‌ها، هماهنگی و افزایش بین بخش‌های فعال اقتصادی، هماهنگی و هم‌افزایی بین بخش‌های مردمی و دولت و سامان‌دهی تشکل‌های مردمی است.

سهمیه امسال دستگاههای اجرایی استان خراسان رضوی برای ایجاد اشتغال ۱۱۵ هزار و ۹۲۶ فرصت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha