دستاوردهای دستگاه‌های مختلف آستارا در گام اول انقلاب تبیین شود

آستارا- ایرنا- فرمانده سپاه ناحیه آستارا گفت: دستاوردهای دستگاه‌های مختلف این شهرستان در جریان گام اول انقلاب در ایام‌الله دهه مبارک فجر برای مردم تبیین شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ بهزاد قنبری روز شنبه در نشست شورای اداری آستارا بیان کرد: مسئول هر مجموعه‌ای در بحث جهاد تبیین باید وارد عمل شود و دستاوردهای مجموعه خود در ۴۴ سال گذشته را به مردم ارایه دهد.

وی افزود: اگر مسئولان در تبیین ۴۴ سال زحمتی که کشیده شده است کوتاهی کنند، با وجود کارهای بزرگ و جهادی که صورت گرفته، دشمنان نسبت به تبیین وارونه و مغشوش کردن ذهن مردم و به ویژه جوانان اقدام خواهند کرد.

فرمانده سپاه ناحیه آستارا با بیان اینکه همه مسئولان شهرستان در پیش‌برد هدف‌های نظام هم‌افزا هستند و در بحث پیش‌روندگی و پیش‌برندگی انقلاب اسلامی گام برمی‌دارند، اظهار کرد: باید اقدام‌های صورت گرفته در گام اول انقلاب با مستندات برای مردم تبیین شود و بستری در این زمینه در مسجدها توسط روحانیون فراهم شده است.

وی اضافه کرد: انقلاب بسترساز حیات دوباره اسلام و مردم ایران بود و با توجه به اینکه در آستانه چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر هستیم، برنامه‌های متعدد و متنوع نشاط‌آفرینی در این زمینه برگزار شود.

سرهنگ قنبری عنوان کرد: این انقلاب با حضور حضرت امام خمینی (ره) و شهدا رقم خورد و باید بهتر از سال‌های گذشته جشن پیروزی انقلاب در آستارا رقم بخورد که در این راستا سپاه شهرستان نیز برنامه‌های خاص خود را تهیه و تدوین کرده است.

وی با تاکید بر مردمی کردن برنامه‌ها تشریح کرد: امسال برنامه‌های نشاط‌آفرین در راستای ایجاد امید در بین مردم و به ویژه جوانان باید برگزار شود و انتظار می‌رود مسئولان اداره‌ها ضمن برگزاری میز خدمت در سه نقطه شهرستان در دهه فجر، بیش از پیش در کنار مردم باشند.

فرمانده سپاه ناحیه آستارا دیدار با خانواده معظم شهدا و رزمندگان، برگزاری یادواره‌های شهدا، اجرای برنامه‌های هنری و برگزاری نمایشگاه کتاب در مدرسه شهید علی انصاری، جشن انقلاب در محله‌ها، مدرسه‌ها، دانشگاه‌ها، مسجدها و معاینه رایگان در مناطق محروم را از جمله برنامه‌ها به مناسبت دهه فجر عنوان کرد.

وی تاکید کرد: با توجه به تهدیدها و برنامه‌های دشمنان راهپیمایی ۲۲ بهمن نیز متفاوت‌تر از سال‌های گذشته با حضور حداکثری مردم و مسئولان باید برگزار و نسبت به فضاسازی محیطی در اداره‌ها، شهرها و روستاها اقدام شود.

دستاوردهای دستگاه‌های مختلف آستارا در گام اول انقلاب تبیین شود

مسئولان برای اجرای قانون تلاش بیشتری داشته باشند

دادستان آستارا نیز در این نشست گفت: مسئولان اداره‌ها و نهادهای دولتی به بحث اجرای قانون توجه ویژه داشته باشند و با وجود حوادث چند سال گذشته، از شیوع ویروس کرونا گرفته تا اغتشاشات، نباید هیچ یک مانع اجرای قوانین و مقررات در کشور شود.

یاسر همدمی افزود: باید به حوزه انفال، سواحل، منابع طبیعی، معادن، تصرف حریم راه‌ها و خیابان‌ها مانند گذشته و حتی قدرتمندتر از گذشته توجه شود و به هیچ وجه اجازه تصرف به افراد سودجو ندهیم؛ در این راستا مسئولان باید نسبت به عملکرد مجموعه خود نظارت دقیق و مستمر داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه با توجه به تنش آبی در کشور بحث لایروبی رودخانه‌ها ضروری است، بیان کرد: اگر در بحث قوانین و مقررات نهادها، اداره‌ها و دستگاه‌های دولتی به‌هنگام اقدام کنند، بسیاری از هزینه‌ها را پرداخت نخواهیم کرد.

دادستان آستارا تاکید کرد: اگر در جایی اقدام‌های اداره‌ها و نهادها کافی نباشد نیز دستگاه قضایی حمایت خواهد کرد و نسبت به قانون‌شکنی‌ها اقدام قانونی و برخورد لازم را انجام خواهد داد.

وی همچنین با محکوم کردن اقدام سران استکبار غربی در اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم عنوان کرد: چنین اقدام‌هایی نشان از کینه‌توزی استکبار دارد؛ بشریت امروزه نیازمند تعالیم و معارف قرآنی است و این تحرکات اهانت‌آمیز به ساحت قرآن کریم نمی‌تواند مانع تابش نور الهی بر غرور پاک مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان باشد.

دستاوردهای دستگاه‌های مختلف آستارا در گام اول انقلاب تبیین شود

وقوع سرقت در آستارا ۱۴ درصد کاهش یافت

فرمانده انتظامی آستارا در ادامه این نشست تشریح کرد: امسال با حمایت‌های شورای تامین شاهد کاهش ۱۴ درصدی وقوع سرقت و افزایش هفت درصدی دستگیری‌ها در این شهرستان بودیم و توانستیم در بحث امنیت تا حدی شرایط خوبی را ایجاد کنیم.

سرهنگ عبدالعلی شعبانی افزود: با توجه به بروز معضل کامیون‌های صادراتی و ترانزیتی در حوزه مسائل ترافیکی در شهرستان، با همکاری پلیس راهور، پلیس راه و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط در آستارا تلاش شد تا مشکلات این بخش نیز برطرف شود.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه کمتر از ۲ ماه تا پایان سال جاری باقی مانده است، گزارش‌هایی در بحث خرید و فروش مواد محترقه وجود دارد که باید از هم‌اکنون برنامه‌ریزی شود تا شاهد اتفاق‌های ناگواری در روزهای پایانی سال نباشیم.

فرمانده انتظامی آستارا همچنین ضمن تبریک فرارسیدن دهه مبارک فجر اضافه کرد: با توجه به موضوعاتی که در حوزه‌های مختلف امسال برای کشور رقم خورده است، باید برنامه‌هایی بهتر و یکی از باشکوه‌ترین راهپیمایی‌ها را در دهه فجر شاهد باشیم.

وی عنوان کرد: بنابر هماهنگی صورت گرفته به مناسبت ایام‌الله دهه مبارک فجر، نیروی انتظامی آستارا در شب ۲۲ بهمن مراسم نورافشانی با حضور مسئولان و مردم را در مکانی از پیش تعیین شده پیش از ساعت ۲۱ برگزار خواهد کرد.

شهرستان آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در منتهی الیه غرب استان گیلان، در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha