دبیر: قاسمپور به وزن ۹۷ کیلوگرم می‌رود/ حضور روسیه در ورزش آسیا به سود ایران است

تهران- ایرنا- رییس فدراسیون کشتی با بیان اینکه کامران قاسمپور برای المپیکی شدن نیاز به تغییر وزن دارد، گفت: حضور حسن یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم موجب شده تا کامران بعد از مسابقات جهانی ۲۰۲۳ به وزن ۹۷ کیلوگرم برود.

به گزارش شنبه‌شب ایرنا، علیرضا دبیر در جمع خبرنگاران در مراسم سومین سالگرد شهید گمنام فدراسیون کشتی اظهار داشت: سابقه آدم‌ها را می‌شناسم و کشتی را بلدم. وقتی که مجمع به من اعتماد کرده باید آدم‌های کاربلد را انتخاب کنم، در برخی از دوره‌ها کارت مربیگری را با نرخ مختلف می‌فروختند، الان کشتی تهران کجاست و چه سهمی در کشتی ایران دارد؟

وی ادامه داد: من اجازه نمی‌دهم کشتی به نااهلش برسد. برای بازسازی سالن شهدای هفتم تیر بیش از ۱۸ میلیارد تومان هزینه کردیم تا سالن در اختیار کشتی تهران قرار بگیرد. تهران اگر بخواهد در کشتی پیشرفت کند باید در شهرستان‌های مختلف مسابقات کشتی در رده‌های سنی را برگزار کند. برای استفاده از سالن هفتم تیر باید از فدراسیون کشتی و اداره کل ورزش اجازه بگیرد. سالن کشتی هفت تیر در گذشته به گاو شیرده تبدیل و فقط از آن استفاده می‌شد و هیچ هزینه‌ای برای بازسازی آن انجام نگرفت.

رئیس فدراسیون کشتی درباره بازدید منصور برزگر از کمپ تیم ملی گفت: وی شناسنامه کشتی ایران است و در حدود سه دهه با نسل‌های مختلف سر و کار داشته است. پدرم همیشه می‌گفت در فوتبال علی پروین و در کشتی منصور برزگر معروف هستند. او در کمپ حضور داشته و نکاتی به کشتی‌گیران گفت. او به حسن یزدانی توصیه کرد در این ۱۸ ماه تنها تاکیدش بر روی مدال المپیک باشد و در کل توصیه‌های بسیار خوبی داشت.

دبیر تصریح کرد: مربی باید در کنار کشتی‌گیر زندگی کند. ما همیشه از مربیان خوب و سازنده استفاده می‌کنیم، مربی باید در زمان تمرین داد و بی‌داد کرده و نکات را یادآوری کند نه در زمان مسابقه. تصور نکنید مربی که در کنار تشک زیاد داد می‌زند چیزی بلد است. من شورای فنی را منحل کردم تا حقی از کسی ضایع نشود. هر کشتی‌گیری که قهرمان شود به تیم ملی خواهد رسید و دیگر حق‌خوری در کشتی نداریم.

وی در خصوص شرایط کامران قاسمپور گفت: وزن کامران مناسب ۸۶ نیست و باید در ۹۷ کشتی بگیرد. او رقیبی در ۸۶ کیلوگرم به نام یزدانی دارد که سوپراستار دنیا است.

دارنده مدال طلای المپیک سیدنی گفت: حضور کشتی‌گیران در کشورهای دیگر موجب می‌شود تا ما در اروپا سفیر داشته باشیم. ارسلان پس از کسب مدال طلای جهان گفت من ایرانی هستم. ورزش همیشه سیاسی بوده و نمونه آن نیز محرومیت روسیه است، بچه‌های ما باید مواظب باشند در دام برخی از سیاسی کاری‌ها نیفتند و فراموش نکنیم حضور ورزش روسیه در آسیا به سود ما خواهد بود.

رییس فدراسیون کشتی در خصوص بودجه این فدراسیون عنوان کرد: فدراسیون تمام تلاش خود را خواهد کرد اما باید وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک کمک کنند. کشتی مثل فرش و خاویار ایران است و مزیت رقابتی دارد. بارها گفتم که حمید سجادی وزیر خوبی است اما ۲ یا ۳ نفر شیطنت می‌کنند که خدا آن‌ها را هدایت کند.

وی ادامه داد: در سفری که به بلگراد داشتم به نناد لالویچ رییس اتحادیه جهانی کشتی گفتم که باید ایران به حق خود در کشتی جهان برسد. در جهان سه کشور ایران، آمریکا و روسیه عنوان‌دار کشتی هستند. ما در گذشته در اتحادیه جهانی نماینده داشتیم اما متاسفانه این کرسی را از دست دادیم. در گذشته رسول خادم نماینده ایران در اتحادیه جهانی بود که با یک اشتباه استعفا داد و از اتحادیه جهانی بیرون آمد. من با لالوویچ حدود پنج ساعت جلسه داشتم و در این جلسه مسائل مختلفی را مطرح کردیم. از اتفاقات مسابقات امیدهای جهان گرفته تا مسائل دیگر که باید گفت‌وگو می‌کردیم.

دبیر با بیان اینکه مشکلات داوری در دنیا کم شده، گفت: یکی دیگر از مسائلی که با لالویچ صحبت کردم و خیلی هم مهم بود بحث داوری‌ها در رقابت‌های بین‌المللی است. در کل اقدامات اتحادیه جهانی کشتی که امروز همه شاهد آن هستند، نسبت به زمانی که ما کشتی می‌گرفتیم قابل مقایسه نیست و اتحادیه جهانی امروز عملکرد خوبی دارد. در گذشته برخی می‌گفتند چه میزان هزینه شده تا به مدال جهانی و المپیک برسیم اما امروز شرایط بسیار خوب است و توانمندی، ملاک مدال‌آوری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha