۹ بهمن ۱۴۰۱، ۱۱:۴۰
کد خبر: 85012850
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

استقرار تیم‌های «محب» در مناطق زلزله‌زده شهرستان خوی

تهران - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل بهزیستی کشور با اشاره به پیگیری‌های ریاست این سازمان درباره وضعیت مددجویان تحت پوشش بهزیستی در مناطق زلزله‌زده خوی از استقرار تیم‌های ارائه حمایت‌های روانی اجتماعی در بحران موسوم به «محب» در شهرستان خوی خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از سازمان بهزیستی کشور، محمدرضا کاظم‌زاده در پی زلزله ۵.۹ ریشتری ساعت ۲۱:۴۴ دقیقه شب گذشته (۸ بهمن) به عمق ۷ کیلومتری در استان آذربایجان غربی، حوالی خوی با اشاره به پیگیری‌های ریاست سازمان بهزیستی کشور درباره وضعیت مددجویان تحت پوشش، اظهارداشت: برای مراکز تحت نظارت بهزیستی مشکلی به وجود نیامده است.

مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل بهزیستی کشور با اشاره به تخریب منازل مسکونی مددجویان در این منطقه زلزله‌زده، افزود: پس از شناسایی مددجویان آسیب‌دیده، نسبت به ارائه خدمات تخصصی و حمایتی اقدام می‌شود؛ اکنون با هماهنگی ستاد بحران و هلال احمر نسبت به اسکان و توزیع اقلام معیشتی اقدام شده است و واحدهای سیار بهزیستی برای ارائه خدمات حمایتی و روانشناسی در مناطق زلزله‌زده حاضر شدند و به ارائه فعالیت‌های تخصصی همچون مداخلات روانی اجتماعی، توانبخشی و توان‌پزشکی مددکاری می‌پردازند.

وی با بیان اینکه در این زلزله خسارات جانی در میان جامعه هدف نبود است، یادآور شد: سازمان بهزیستی کشور نیز پس از شناسایی کامل مددجویان حادثه‌دیده اقدامات لازم را در دستور کار قرار می‌دهد.

به گزارش ایرنا، طرح «محب» که از سوی دفتر مشاوره بهزیستی طراحی شده است به ارائه خدمات آموزشی، روان شناختی و اجتماعی به افرادی که در اثر وقوع بلایای طبیعی یا انسان ساخت آسیب دیده‌اند، می‌پردازد. اطلاع رسانی و آموزش‌های حوزه سلامت روان در محله‌ها برای آشنایی با بحران‌های احتمالی و نحوه مواجهه و برخورد با عوارض آن از اقدامات اجتماع محور این برنامه است.

پس از بروز حادثه یا بحران، کارشناسان مربوطه شامل روان‌شناس یا مددکار اجتماعی با مراجعه به محل حادثه، ابتدا غربالگری انجام می‌دهند و متناسب با آن، فرد را برای دریافت خدمات تخصصی روان شناختی و یا مددکاری اجتماعی به یکی از مراکز مشاوره ارجاع می‌دهند تا بتوانند مشاوره و خدمات مددکاری دریافت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha