۹ بهمن ۱۴۰۱، ۱۳:۱۵
کد خبرنگار: 961
کد خبر: 85012982
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹۴ حلقه چاه غیرمجاز در استان اردبیل مسدود شد

۹ بهمن ۱۴۰۱، ۱۳:۱۵
کد خبر: 85012982
۹۴ حلقه چاه غیرمجاز در استان اردبیل مسدود شد

اردبیل-ایرنا- نماینده مجری طرح احیا و تعادل بخشی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: ۹۴ حلقه چاه غیرمجاز در ۱۰ ماه سال جاری  در این استان مسدود شده است.

داور بستام روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگاران اظهار کرد: با انسداد این چاه‌ها یک میلیون و ۲۲۴ هزار مترمکعب در مصرف آب‌های زیرزمینی استان صرفه جویی شده است.

وی همچنین از تقلیل منصوبات ۳۷ حلقه چاه مجاز در ۱۰ ماه سال‌جاری در استان خبر داد و گفت: با این اقدام ۷۰۰ هزار متر مکعب در مصرف آب استان صرفه جویی شده است.

بستام با اشاره به تداوم عملیات انسداد چاه‌های غیرمجاز در استان افزود: تا پایان امسال ۱۰ حلقه چاه غیرمجاز دیگر هم در این استان مسدود خواهد شد.

نماینده مجری طرح احیا و تعادل بخشی شرکت آب منطقه ای اردبیل ادامه داد: از ابتدای سال جاری ۱۱۰ دستگاه کنتور هوشمند و حجمی بر روی چاه‌های مجاز در استان نصب شده و طبق برنامه ریزی بعمل آمده تا پایان سال آینده تمامی چاه‌های استان به کنتور هوشمند و حجمی مجهز خواهند شد.

بستام با اشاره به اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگ سازی در مصرف آب بیان کرد: با اجرای برنامه‌های تعادل بخشی در سطح استان جلوی هرگونه سوء استفاده از منابع آب گرفته می‌شود.

وی همچنین از فعالیت ۲۲ تیم گشت و بازرسی از منابع آب در استان خبر داد و گفت: با تلاش و همکاری مستمر دستگاه قضایی و نیروی انتظامی در حفاظت و صیانت از منابع آب، نظارت‌های خود را دوچندان خواهیم کرد.

به گزارش ایرنا، بر اساس آمارهای موجود حدود ۵۰۹ چاه غیرمجاز در استان اردبیل وجود دارد.

اضافه برداشت از سفره های زیر زمینی منجر به افت سطح سفره های زیرزمینی، فرونشست دشت و تسریع در فرایند فرسایش خاک شده و نکته مهمتر اینکه سفره های زیرزمینی به عنوان منابع استراتژیک محسوب می شوند که طی هزاران سال ایجاد شده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha