هزار مُبلغ آماده مشارکت در برنامه‌های دهه فجر خراسان جنوبی هستند

بیرجند - ایرنا - مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌ جنوبی گفت: بیش از هزار نفر مُبلغ و ۸۰۰ هیات مذهبی در استان به‌طور مستقیم برای مشارکت در اجرای برنامه‌های دهه فجر آماده هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت‌الاسلام احمد رضایی روز یکشنبه در نشست خبری ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی خراسان جنوبی افزود: اجرای برنامه‌های جهاد تبیین، پویش کوچه‌های انقلاب، جشن انقلاب، سبک زندگی، برپایی موکب فعالیت خاص و ویژه در فضای مجازی و رسانه، کمک‌های مومنانه، پویش نصب پرچم ایران از جمله فعالیت‌های هیات‌های مذهبی در دهه فجر خواهد بود.

وی از فعالیت ۱۲۰ تشکل مذهبی، ۲۰۰ موسسه قرآنی و بیش از ۵۰۰ مداح در دهه فجر امسال در راستای تبیین دستاوردهای انقلاب و نظام خبر داد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه مسوولیت ۲ کمیته قرآن و عترت و انجمن‌های اسلامی و هیات‌های مذهبی برعهده این اداره کل گذاشته شده است گفت: در مجموع ۲۵ عنوان برنامه طی دهه فجر با فعالیت این کمیته‌ها برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آیین معنوی اعتکاف همزمان با دهه فجر برگزار می‌شود افزود: ۲۰۵ مسجد استان برای برگزاری مراسم اعتکاف اعلام آمادگی کرده‌اند.

حجت‌الاسلام رضایی با بیان اینکه جمهوری اسلامی بر پایه خون شهدا بنا شده و برپایی جشن ۴۴ سالگی انقلاب از برکت خون شهداست گفت: دهه فجر مانند خورشیدی است که به‌زودی نور آن همه جهان را فرا می‌گیرد.

وی یادآور شد: نظام جمهوری اسلامی هیچگاه از فتنه‌ها مصون نبوده اما این فتنه‌ها موجب توقف قطار انقلاب هم نشده است و در فتنه اخیر علیه انقلاب اسلامی نیز دشمنان شکست خوردند و به اهداف خود نرسیدند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌ جنوبی افزود: ۱۵۰ برنامه شاخص توسط تشکل‌های قرآنی پیش‌بینی شده که برگزاری محافل محوری قرآن و عترت، محافل انس با قرآن، جشنواره‌های کودک و نوجوان، اجرای مسابقات قرآنی از جمله این موارد است.

وی اظهار داشت: دیدار با علمای اهل سنت و برگزاری کارگاه‌های سواد رسانه برای خواهران اهل سنت اسدیه از دیگر برنامه‌های تبلیغات اسلامی استان در دهه فجر است.

جشنواره فجر انقلاب ویژه بچه‌های مسجد

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان‌ جنوبی هم در این نشست از برگزاری جشنواره فجر «انقلاب بچه‌های مسجد» در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: این جشنواره شامل بخش‌هایی از جمله فجرانه، حرف حساب، سهم من، مترسک‌ها، چغک و پلاکارد نویسی است.

حجت‌الاسلام علی محقی افزود: در بخش فجرانه که آذین‌بندی محله پیرامون مسجد تدارک دیده شده به زیباترین، نوجوانانه‌ترین و کم‌هزینه‌ترین آن هدیه داده می‌شود.

وی گفت: پرداختن به معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در قالب یک ویدئو جذاب و خلاقانه که همراه با جوایز ویژه خواهد بود در بخش "سهم من" این جشنواره پیش‌بینی شده است.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خراسان‌ جنوبی بیان کرد: بخش پلاکارد نویسی جشنواره در مورد زیباترین و خلاقانه‌ترین اثر دست‌ساز مردمی و بخش مترسک نیز شامل ساخت و نمایش مترسک با نمادهای استکباری و در نهایت به آتش کشیدن آن در راهپیمایی ۲۲ بهمن است که جوایزی به برترین ها اهدا می شود.

وی ادامه داد: بخش چغک شامل برگزاری مسابقه کتابخوانی کتاب چغک ویژه نوجوانان ۱۳ تا ۱۹ سال و بخش حرف حساب هم در دو بخش محتوای پلاکارد و عکس نوشت و پیام کوتاه و شعار برای ۲۲ بهمن همراه با جوایز ویژه است.

حجت‌الاسلام محقی برپایی کاروان‌های شادی در چهار شهرستان مرزی، اجرای برنامه میثاق در ۲۰ مسجد استان و امضای تومارهای مختلف برای حمایت از انقلاب، سرود، تریبون آزاد، فریاد بانک الله اکبر، تلاوت قرآن و هدیه به روح امام و شهدا، مسابقات نقاشی، تهیه روزنامه دیواری با محوریت دستاوردهای انقلاب اسلامی، پخش کلیپ از سخنان امامین انقلاب در مساجد و برگزاری جلسات تحلیلی و تبیینی را از دیگر برنامه‌های دهه فجر ذکر کرد.

وی افزود: طی این ایام برپایی ۲ نمایشگاه جهاد تبیین با موضوع پوستر آنچه بودیم و آنچه شدیم‌ و نمایشگاه چهل منفور معرفی دولتمردان و شخصیت‌های رژیم طاغوت به صورت کاریکاتور و عکس پیش‌بینی شده است.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان‌ جنوبی از اجرای هزار و ۸۰۰ برنامه در کمیته مساجد خراسان‌ جنوبی خبر داد و گفت: از این تعداد ۳۰۰ برنامه شاخص مربوط به کانون‌های مساجد است.

اعزام هزار نفر از ایثارگران خراسان جنوبی به عتبات عالیات

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: از ابتدای امسال هزار نفر از جامعه ایثارگری استان به عتبات عالیات اعزام شدند و ۵۰۰ نفر دیگر در ایام دهه فجر به صورت هوایی از بیرجند به عتبات عالیت اعزام می‌شوند.

ابوالفضل نوفرستی با بیان اینکه جنوب خراسان ۱۴ شهید و ۲۲ جانباز در روزهای مبارزه با رژیم پهلوی و پیروزی انقلاب اسلامی تقدیم کرده است افزود: جانبازان انقلاب نمادی از مقاومت مردم ایران در برابر رژیم ستمشاهی هستند.

وی از سفر رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به خراسان جنوبی در روزهای ۱۳ و ۱۴ بهمن ماه جاری خبر داد و گفت: دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، دیدار با خانواده شهدا، حضور در شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان، دیدار با جامعه نخبگان و تشکل‌های جامعه ایثارگری از برنامه‌های سفر وی به خراسان جنوبی است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی با اشاره به برنامه‌های کمیته ایثارگران ستاد دهه فجر استان ادامه داد: برگزاری مراسم مهمانی لاله‌ها در سیزدهم بهمن ماه، جشن انقلاب و تجلیل از خانواده شهدای انقلاب، دیدار و سرکشی از خانواده شهدا و ایثارگران، برگزاری مسابقات ورزشی، شعر و داستان با موضوع شهدا و روایت پیشرفت انقلاب در ۴۳ سال گذشته و انجام طرح پایش سلامت جامعه ایثارگری از برنامه‌های کمیته ایثارگری است.

۵۰ عنوان برنامه حوزه هنری

رئیس حوزه هنری خراسان‌ جنوبی هم در این نشست از برگزاری بیش از ۵۰ عنوان برنامه به مناسبت دهه فجر توسط حوزه هنری استان خبر داد.

مجید کریمیان برگزاری شب خاطره مسجد محور، جشن بزرگ انقلاب، جلسه همنویسی خوشنویسی همزمان با سالروز ولادت امام علی (ع)، رویداد نمایشی محرابیان با حضور هفت گروه نمایشی در مرکز استان و روستاهای حاشیه شهر بیرجند را از جمله این برنامه‌ها ذکر کرد.

وی گفت: اکران فیلم‌های جشنواره فجر، شهید سندروس و سورگی از شهدای انقلاب استان از شبکه خاوران، رونمایی از کتاب‌ خاطرات حجت‌الاسلام شیخ اسماعیلی و راه‌انداری کاروان شادی فجر با اجرای گروه‌های سرود در ۱۰ نقطه شهرستان و روستاهای حاشیه بیرجند از دیگر برنامه‌های دهه فجر است.

رئیس حوزه هنری خراسان‌ جنوبی افزود: برگزاری ۶ عنوان نمایشگاه مرتبط با دهه فجر، برپایی نمایشگاه‌هایی برای ارائه ۲۶ اثر عکس مستند از دوران انقلاب و افتتاح نمایشگاه ویژه یکصدا ایران از دیگر برنامه‌ها است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha