آماده‌باش مراکز بیمه‌ای و درمانی تأمین‌اجتماعی برای ارائه خدمات به آسیب‌دیدگان زلزله خوی

تهران - ایرنا - مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در تماس تلفنی با مدیران بیمه و درمان استان آذربایجان‌غربی این سازمان، بر لزوم آماده‌باش مراکز بیمه‌ای و درمانی به‌منظور ارائه خدمات به حادثه‌دیدگان زلزه خوی تاکید کرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از سازمان تأمین‌اجتماعی، میرهاشم موسوی در تماس تلفنی با مقصود مقدمی‌کیا مدیرکل تأمین‌اجتماعی و عبدالله مسافر یادگاری مدیر درمان تأمین اجتماعی استان آذربایجان غربی، ضمن اطلاع از وضعیت مراکز بیمه‌ای و درمانی تأمین‌اجتماعی در منطقه زلزله‌زده، بر لزوم تلاش حداکثری و استفاده از همه ظرفیت‌های سازمان تأمین اجتماعی در منطقه و استان تاکید کرد و در مورد ارائه خدمات فوری به حادثه‌دیدگان و نیز آماده‌باش مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی استان برای ارائه خدمات‌رسانی به مصدومان این حادثه، دستورهای لازم را صادر کرد.

سازمان تأمین اجتماعی در شهرستان خوی دارای یک شعبه بیمه‌ای، یک بیمارستان و یک درمانگاه تخصصی است که در حال فعالیت و ارائه خدمات بیمه‌ای و درمانی هستند.

براساس آخرین گزارش دریافتی از منطقه زلزله‌زده، صبح امروز حدود ۱۵۰ نفر از مصدومان حادثه زلزله به بیمارستان تأمین‌اجتماعی امیرالمومنین (ع) شهرستان خوی مراجعه کردند و پس از دریافت خدمات سرپایی ترخیص شدند.

سازمان تأمین‌اجتماعی در شهر خوی، ۴۲ هزار نفر بیمه‌شده دارد؛ با احتساب بیمه‌شدگان تبعی و مستمری‌بگیران، بالغ بر ۱۷۰ هزار نفر در این شهر تحت پوشش تأمین‌اجتماعی هستند.

این سازمان اعلام کرده است، در صورت آسیب‌دیدگی یا فوت بیمه‌شدگان یا تخریب کارگاه‌های تحت پوشش تأمین‌اجتماعی، خدمات مرتبط با ارائه خدمات درمانی، برقراری مستمری بازماندگان و نیز برقراری مقرری بیمه بیکاری برای بیمه‌شدگانی که محل کار آنان در جریان زلزله دچار آسیب و تعطیل شده است، در کوتاه‌ترین زمان ممکن ارائه خواهد شد.

به گزارش ایرنا، زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲۱:۴۴ شنبه، هشتم بهمن ماه شهر خوی در آذربایجان غربی را لرزاند که طبق اولین گزارش‌ها، خسارت، مصدومان و بویژه قدرت آن بیش از زمین لرزه ۲۸ دی، ۱۳ مهر امسال و حتی اسفند سال ۱۳۹۸ این منطقه بود.

این زمین لرزه در مرز ایران و ترکیه و در قدرت ۵.۳ ریشتری اتفاق افتاده ولی دقیقه به دقیقه، دقت اعلام قدرت بیشتر شد تا اینکه موسسه لرزه نگاری دانشگاه تهران، قدرت آن را ۵.۹ ریشتر در عمق ۷ کیلومتری زمین و بسیار نزدیک به مختصات زمین لرزه ۲۸ دی ماه در منطقه فیرورق خوی اعلام کرد.

با توجه به شدت بیشتر زمین لرزه و اینکه طبق برخی گزارش‌ها، این زلزله علاوه بر شهرهای ارومیه و سلماس و برخی شهرهای استان آذربایجان شرقی در برخی کشورهای دیگر از جمله ترکیه و ارمنستان هم احساس شد، لذا انتظار می‌رود که میزان خسارت‌های آن بیش از زلزله های گذشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha