۹ بهمن ۱۴۰۱، ۱۹:۲۹
کد خبرنگار: 3113
کد خبر: 85013484
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ائتلاف سعودی ۹۷ بار آتش بس الحدیده را نقض کرد

تهران-ایرنا- ائتلاف سعودی در ۲۴ ساعت گذشته، مناطق مختلف استان الحدیده را هدف حملات هوایی و توپخانه‌ای خود قرار داده و ۹۷ بار آتش‌بس ادعایی در الحدیده (غرب یمن) را نقض کرده‌ است.

به گزارش ایرنا، اتاق افسران و ارتباط و هماهنگی برای رصد نقض آتش‌بس در استان الحدیده در غرب یمن امروز (یکشنبه) از ۹۷ مورد تجاوز نیروهای ائتلاف سعودی در الحدیده (غرب یمن) خبر داد که که ۳۳ مورد تخلف با گلوله توپخانه و ۵۶ مورد تخلف با گلوله‌های مختلف صورت گرفته است.

عربستان با همراهی امارات متحده عربی، بحرین، سودان و آمریکا در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی- آمریکایی، تجاوز به یمن را آغاز کرد اما در حدود ۶ سال گذشته به استثنای امارات و آمریکا، سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند و ابوظبی نیز هم‌اکنون از یک همپیمان قدیمی به یک رقیب رو در روی ریاض در جنوب یمن تبدیل شده است.

برخلاف انتظار سعودی‌ها، حملات آنها به سپر محکم مقاومت ملت یمن برخورد کرد و بعد از هفت سال پایداری و ضربات دردناک یمنی‌ها به عمق اراضی عربستان، به ویژه تاسیسات آرامکو، ریاض به ناچار تن به آتش بس به امید خروج از باتلاق جنگ یمن داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha