دستگاه های خدمات رسان کهگیلویه و بویراحمد در آماده باش قرار گرفتند

یاسوج- ایرنا- مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد که تمامی دستگاه های خدمات رسان و عضو ستاد بحران این استان بدنبال ورود سامانه بارشی و صدور هشدار سطح نارنجی در آماده باش کامل قرار دارند.

سرپرست مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد پیشتر از به ورود سامانه بارشی از روز دوشنبه به استان و صدور هشدار سطح نارنجی از سوی سازمان هواشناسی برای کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

ولی بهره‌مند گفت: سامانه بارشی جدید از بامداد روز دوشنبه دهم بهمن‌ماه جاری وارد کهگیلویه و بویراحمد می‌شود و دامنه فعالیت آن تا صبح روز جمعه ۱۴ بهمن‌ماه امسال ادامه دارد.

وی افزود: بارش باران، گاهی رعد و برق، مه، تگرگ، وزش باد شدید موقت، کولاک برف و کاهش دید افقی ، جاری شدن روان آب، بالا آمدن ناگهانی آب رودخانه‌ها، آب‌گرفتگی معابر عمومی، اختلال در تردد شهری، صاعقه، احتمال تأخیر و لغو پروازها، بسته شدن جاده‌ها به‌ویژه راه‌های ارتباطی روستایی در مناطق سردسیری از مهم‌ترین خطرات این سامانه بارشی است.

علیرضا نیک‌روز مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد با توجه به ورود سامانه بارشی از امروز دوشنبه به استان ،تصریح کرد که برای گذر از بحران اصل بر پیش بینی درست و به موقع حوادث و تلاش برای پیشگیری از ان است .

وی در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: بدلیل صدور هشدار سطح نارنجی از سوی هواشناسی ،همه دستگاه‌های عضو ستاد بحران استان تا پایان زمان این سامانه بارشی در روز جمعه در آماده‌باش قرار دارند.

وی ادامه داد: در این چند روز که سامانه بارشی در استان فعال است همه مرخصی‌ها لغو و ماموریت‌ها محدود شده است و مدیران دستگاه های اجرایی عضو ستاد بحران برای مقابله با حوادث احتمالی در آمادگی به سر می برند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: براساس اعلام سازمان هواشناسی بیشترین زمان بارش در این سامانه روزهای سه‌شنبه تا پنج‌شنبه خواهد بود و اوج بارش برای مناطق شمال غرب و مناطق "لنده"، "قلعه رئیسی"، "دیشموک"، "مارگون"، "لوداب" و "سرآسیاب یوسفی" خواهد بود.

نیکروز تاکید کرد که سازمان های خدمت رسان از جمله راهداری، آب و فاضلاب، شرکت توزیع نیروی برق ، شرکت گاز و شهرداری ها برای ارائه خدمات به مردم در آماده باش کامل قرار داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha