۱۰ بهمن ۱۴۰۱، ۱۱:۱۱
کد خبر: 85013810
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

هوای فارس، پنج روز آینده برفی و بارانی است

۱۰ بهمن ۱۴۰۱، ۱۱:۱۱
کد خبر: 85013810
هوای فارس، پنج روز آینده برفی و بارانی است

شیراز- ایرنا- اداره کل هواشناسی فارس با انتشار اطلاعیه سطح نارنجی نسبت به بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق،  وزش باد شدید، بارش برف در مناطق شمالی، احتمال کولاک برف در ارتفاعات مناطق مرکزی، بارش تگرگ در نقاط مستعد، مه گرفتگی و کاهش دید در شمال غرب، شمال، نقاط مرکزی، و نواحی جنوبی هشدار داد.

مدیرکل هواشناسی فارس روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: این سامانه جدید بارشی ازامروز دوشنبه دهم بهمن از شمال غرب فارس همراه با بارش پراکنده و افزایش وزش باد در شمال استان آغاز می شود.
مسعود حقیقت ادامه داد: همچنین سه شنبه ۱۱ بهمن بتدریج گسترش سامانه بارشی در نواحی شمالی و برخی نقاط مرکزی همراه با وزش باد در شمال استان به ویژه در شمال شرقی ادامه دارد و برای چهارشنبه ۱۲ بهمن هم در سطح استان به ویژه نواحی شمالی و شمال غربی همراه با افزایش باد در شمال استان بارش باران گزارش شده است.
وی اضافه کرد: این سامانه بارشی پنجشنبه ۱۳ بهمن در سطح استان به ویژه نواحی جنوبی و بخش هایی از مرکز و برای جمعه ۱۴ بهمن هم بارش پراکنده در برخی نقاط جنوبی همراه با مه گرفتگی و کاهش دید در برخی نقاط استان گزارش شده است.

لغزندگی جاده ها
حقیقت اضافه کرد: اثر مخاطره همچون لغزندگی جاده ها به ویژه در عبور از گذرگاه های کوهستانی آب گرفتگی معابر، بالا آمدن سطح آب رودخانه ها، اختلال در ناوگان حمل و نقل و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها وجود دارد.

لایروبی کانال ها و آب راه ها
مدیرکل هواشناسی فارس تاکید کرد: احتیاط در سفرهای برون شهری، لایروبی کانال ها و آب راه ها وعدم تردد و اتراق در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها محافظت از محصولات کشاورزی ، خود داری از چرای دام در حاشیه رودخانه ها و مناطق مرتفع و حفاظت از گلخانه ها با استفاده از کیسه های شن و طناب کشی توصیه می شود.

بر این اساس، در ۲۴ ساعت گذشته، آباده واقلید با یک درجه زیر صفر سردترین منطقه فارس بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha