حوزه تبلیغات و اطلاع‌رسانی برای افزایش جذب گردشگر در کرمانشاه باید تقویت شود

کرمانشاه- ایرنا- کارشناس و مدرس گردشگری، تبلیغات را مهمترین ابزار موفقیت سازمان‌ها بخصوص در حوزه گردشگری دانست و تاکید کرد برای افزایش تعداد گردشگران داخلی و خارجی در استان کرمانشاه، حوزه تبلیغات و اطلاع‌رسانی را به منظور معرفی هرچه بیشتر آثار تاریخی و دیدنی استان باید تقویت کرد.

«فریبا ملکی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با تاکید بر اینکه این موضوع ایجاب می‌کند که ابزار تبلیغات به عنوان شاخه‌های علمی، اجتماعی، فرهنگی و ارتباط به دقت مورد مطالعه قرار گیرد، افزود: امروزه در صنعت گردشگری نیز باید از تبلیغات به عنوان مهمترین ابزار بصورت حرفه‌ای استفاده کرد زیرا موفقیت تبلیغ در ادامه ارزش‌های فرهنگی و گردشگری هر کشوری مبتنی بر درک صحیح و حرفه ای از تبلیغات و ارزش‌های آن است.

وی اضافه کرد: تبلیغ عنصر لازم برای ایجاد شناخت در مخاطبان نسبت به فرم و محتوای موضوعات گردشگری است و افزایش گردشگر، سرمایه گذاری و ایجاد رفتارهای انگیزه بخش بستگی به حجم فعالیت‌های تبلیغاتی دارد.

این کارشناس و مدرس گردشگری در ادامه گفت: بحث تبلیغات و پیامدهای آن در گردشگری در قالب نوشتاری و دیداری و شنیداری هر کدام در مرحله ای از برنامه های گردشگری تاثیر خاصی دارد، جذب گردشگران بدون برنامه های بازاریابی و تبلیغات امکان پذیر نیست.

وی یادآور شد: بنابراین یکی از عوامل اصلی در بازاریابی توریسم، جذب گردشگران به منطقه موردنظر از طریق تبلیغات است از آنجا که مصرف‌کنندگان بسیاری از محصولات به ویژه درحوزه خدمات مانند جاذبه‌های گردشگری که غیرملموس است را نمی‌توانند قبل از بازدید و به اصطلاح مصرف مورد ارزیابی قرار دهند لذا لزوم توجه به تبلیغات به عنوان یک عامل اصلی در بازاریابی گردشگری مورد توجه قرار گیرد.

ملکی عنوان کرد: بنابراین تبلیغات در گردشگری ابزاری است که با آن آگاهی های لازم در مورد مناطق توریستی به گردشگران داده می‌شود و آنها را متقاعد و تشویق به سفر می‌کند. آن هم در کشور زیبایی همچون ایران که دارای پتانسیل‌های طبیعت‌گردی زیبا و بکر خداوندی و ابنیه‌های تاریخی فراوان و صنایع دستی که همه مواد اولیه آن از دل طبیعت است و بخصوص گردشگران خارجی را متقاعد سفر به این کشور زیبا را می‌کند.

وی به ۲ اثر جهانی و بیش از ۲ هزار اثر ثبت ملی در استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: این استان ظرفیت بسیار بالایی در جذب گردشگران داخلی و خارجی دارد اما هنوز خوب معرفی نشده و باید در زمینه اطلاع رسانی و تبلیغات بهتر و بیشتر تلاش کرد.

وی در پایان گفت: بنابراین نقش دولت و مردم در امر تبلیغات گردشگری متعهد و خاص می‌شود و بخش عمده و مهم درآمد گردشگری روی تبلیغات هست وقتی گردشگر وارد کشور شود تمام زیرساخت‌ها را درگیر می‌کند و در نتیجه اشتغالزایی و رفع بیکاری در جامعه خواهد شد و سبب ارزآوری در کشور خواهد شد.

به گزارش ایرنا، وجود چهار هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی، ۲ هزار و ۲۰۰ اثر به ثبت رسیده در فهرست آثار ملی، ۲ اثر ثبت شده جهانی و ده‌ها اثر گردشگری که هنوز به ثبت نرسیده اند، حاکی از استعداد بالای کرمانشاه در بخش گردشگری است.

بیستون و طاق بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکایای بیگلربیگی و معاون الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری قلعه، غار پراو، کاروانسراهای شاه عباسی و ماهیدشت و آبشار پیران از مهمترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان کرمانشاه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha