اداره استاندارد امسال بیش از پنج هزار مرکز عرضه موادغذایی و خدماتی کرمانشاه را بازرسی کرد

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه گفت: این اداره کل از ابتدای سال جاری تاکنون پنج هزار و ۶۱۲ مورد بازرسی از مراکز عرضه و فروش موادغذایی و مراکز خدماتی انجام داده است.  

«مهدی حسین پور» روز دوشنبه به ایرنا افزود: این طرح در راستای اجرای ماده ۱۷ قانون سازمان ملی استاندارد ایران مصوب مجلس شورای اسلامی با رویکرد مسوولیت های اجتماعی و ارایه خدمات مطلوب و کیفی به عموم مردم در ارتباط با کیفیت کالاها و خدماتی که از لحاظ ایمنی، بهداشت و سلامت عمومی حایز اهمیت است اجرا شده است.

وی اظهار داشت: در این خصوص بازرسی‌هایی از مراکز عرضه و خدمات و مراکز فروش شامل نمایشگاه فصلی، مراکز عرضه کننده موادغذایی، خوار و بار فروشی ها، لبنیاتی ها، نمایندگی های مجاز خودرو و مراکز عرضه لوازم و قطعات یدکی خودرو، آهن آلات، صنایع ساختمانی، میوه فروشی، قصابی و ساندویجی ها صورت گرفت.

مدیرکل استاندار کرمانشاه افزود: این بازرسی‌ها در راستای طرح اجرای هماهنگ استاندارد (طاها) و بازرسی فنی از واحدهای تولیدی در سطح استان کرمانشاه توسط کارشناسان این اداره کل برای کنترل دقیق بازار و جلوگیری از عرضه و تولید محصولات غیراستاندارد انجام شده است.

وی در پایان اعلام کرد، شهروندان می‌توانند گزارش تخلفات عرضه کالاهای بی‌کیفیت، طی شبانه روز از طریق سامانه شکایات ۱۵۱۷ پیگیری و یا با شماره تلفن چهار رقمی ۴۵۱۷ به اداره کل استان اطلاع رسانی کنند، همچنین از طریق سامانه پیامکی، نیز اصالت پروانه استاندارد روی محصول را با ارسال شماره ۱۰ رقمی ذیل نشان استاندارد (رایگان) به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ استعلام نمایند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای بیش از ۷۰ هزار واحد صنفی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha