فرمانده سپاه البرز: دشمن در پی استحاله انقلاب و نسل جوان است

کرج – ایرنا – فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز با بیان اینکه در جنگ ترکیبی تمرکز ویژه ای بر روی جنگ ادراکی و شناختی است، تصریح کرد: هویت زدایی، استحاله انقلاب و نسل جوان و وارونه نشان دادن بسیاری از واقعیت های حقیقی در فضای مجازی در دستور کار دشمن است.

به گزارش خبرنگار ایرنا, سردار سرتیپ دوم پاسدار علیرضا حیدرنیا روز دوشنبه در آیین پایانی هفتمین جشنواره رسانه ای ابوذر که در باشگاه میلاد کرج برگزار شد با بیان اینکه دشمن مدت هاست که در حوزه جنگ نرم یک جنگ ترکیبی علیه کشور ما را شروع کرده، افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی دشمن در حوزه های مختلفی جنگ هایی را علیه ما شروع کرده است.

وی با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس جنگ سختی بود که جوانان و فرزندان دلیر این مرز و بوم جانانه از مرز و کیان کشور دفاع کردند، اظهار کرد: در اغتشاشات، نآرامی ها و شورش ها همه دشمن در راستای تضعیف نظام انقلاب اسلامی برآمده بود ولی آنچیزی که دشمن سرمایه گذاری ویژه ای بر روی آن انجام داده است موضوع جنگ نرم است.

وی گفت: تا پیش از این ناآرامی های اخیر از جنگ نرم گفته می شد ولی خیلی ملموس نبود تا زمانیکه رهبر معظم انقلاب اسلامی جنگ ترکیبی را برای ناآرامی ها عنوان کردند فهمیدیم که دشمن اقدامات زیادی را علیه جوانان ما شروع کرده است.

حیدرنیا افزود: امروزه همه می دانیم در جنگ وقتی دشمن روبرو مشخص باشد تقریبا می توانیم آرایش و ساز و کار جنگی را مشخص کنیم و دشمن را شکست دهیم ولی سختی جنگ نرم و شناختی جنگی است که به ظاهر دشمن پیدا نیست ولی اثرگذاری آن بر روی جامعه به خصوص نسل جوان آشکار است.

وی با بیان اینکه در جنگ ترکیبی تمرکز ویژه ای بر روی جنگ ادراکی و شناختی است، تصریح کرد: هویت زدایی، استحاله انقلاب و نسل جوان و وارونه نشان دادن بسیاری از واقعیت های حقیقی در فضای مجازی در دستور کار دشمن است.

دشمن در جنگ روایت ها از ما پیش افتاده است

فرمانده سپاه استان البرز ادامه داد: دشمن در جنگ روایت ها و تحریف واقعیت ها و در بسیاری از مولفه ها از ما پیش افتاده و اینکه دشمن واقعیتی که در فضای واقعی موجود نیست را در فضای مجازی به گونه ای بر روی آن کار می کند که گویی واقعی است و ادراک سازی مجازی را شروع کرده است.

وی اضافه کرد : چند سال اخیر دشمن توانسته به راحتی بتواند بر روی فکر و اندیشه نسل ما تاثیرگذار باشد و امروزه نیز قضاوت بسیاری از مردم در جامعه بر مبنای واقعیت موجود در جامعه نیست بلکه بر مبنای آن تصویر واقعیتی است که دشمن در فضای مجازی شکل داده است.

حیدرنیا گفت: در اغتشاشات و ناآرامی ها دیده شد که خیلی ها که در فضای مجازی سیر می کردند تصورشان بر این بود که انقلاب به زودی شکست می خورد ولی در فضای حقیقی موضوع چیز دیگری بود.

وی افزود: جنگ ترکیبی یعنی دشمن تمام تلاشش را پای کار آورده و تمام پیاده نظام داخلی و خارجی خود را برای تحمیل اراده خود بر نسل جوان آورده است.

فرمانده سپاه استان البرز با اشاره به اینکه دشمن هر آن برای کشور یک موضوعی را رقم می زد، اظهار کرد: اعتراضات اولیه در اغتشاشات اخیر در خصوص حجاب بود و بعد دشمن در لوای آن به عنوان یک پیشران تمام هر چه داشت را روانه میدان کرد و بسیاری از بچه های ما مقهور واقعیت مجازی شدند که دشمن ساخته بود.

وی گفت: هر پدیده ای یک ظاهر ویک باطنی دارد که ظاهر این اتفاقات اعتراض به فوت مرحومه مهسا امینی بود و باطنش جنگ احزابی بود که دشمن علیه نظام و انقلاب به راه انداخته بود.

در جنگ ترکیبی علیرغم غفلت غافلگیر نشدیم

فرمانده سپاه استان البرز با بیان اینکه در این جنگ ترکیبی غفلت داشتیم ولی غافلگیر نشدیم، افزود: دشمن از طریق طراحی برای نسل جوان ما به بعضی از اهداف خود رسید ولی پیروز این میدان نظام مقدس اسلامی و مردم ایران بودند.

وی تحریم برخی از فرماندهان سپاه یا اقدام علیه سپاه را بعضی از عکس العمل های دشمنان دانست و تصریح کرد: دشمن هر چه داشت از جمله بعضی از سبلریتی های خائن و افراد وطن فروش و بعضی از غافلان را پای کار آورد ولی نتوانست پیروز شود

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ما بیدی نیست که به این بادها بلرزد ولی ما در یک جنگی قرار داریم که هنوز تمام نشده ممکن است فروکش کند ولی دشمنی دشمن تمام نشده و باید در حوزه رسانه و حوزه واقعیت ها که در برخی مواقع از دشمن عقب افتاده ایم سریعتر و پرشورتر حرکت کنیم.

جهاد یک کار خارق العاده است/ لزوم تشکیل جبهه واحد رسانه ای

حیدرنیا با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی بر جهاد تبیین به عنوان علاج این وضعیت اشاره کرده اند، گفت: ولی هر اقدام و گزارشی جهاد نیست بلکه جهاد به یک کار خارق العاده گفته می شود.

وی افزود: در جبهه رسانه باید یک جبهه فرهنگی قرار دهیم که دشمن نتواند رسوخ کند و یکی از دلایلی که دشمن در موضوعات ادراکی نفوذ می کند نبود یک جبهه واحد است که در جنگ شناختی و ادارکی چون دشمن لمس نمی شود این جبهه تشکیل نمی شود رسانه ها باید همه به عنوان ید واحده تشکیل یک جبهه واحد داشته باشند.

وی تاکید کرد: بسیای از اقدامات ما اقدامات پدافندی بود در حالیکه ما باید آفندی حرکت کنیم تا اقدامات ما به عنوان یک صحنه نبرد واقعی دشمن را دچار استیصال کند.

فرمانده سپاه استان البرز با اشاره به اینکه دشمن به دنبال این است که استحاله نظام و انقلاب داشته باشیم و مقبولیت زدایی از جامعه کند، گفت: دشمن امروز به دنبال امپراطوری رسانه ای است و سرمایه گذاری ویژه ای بررروی رسانه هایش می کند زیرا به این نتیجه رسیده که فکر و اندیشه و اراده نسل ما را به مسلخ بکشد.

وی افزود: ضعف در فضای رسانه ای را باید قبول کنیم زیرا دشمن در پیشروی و تسلط بر فکر و اندیشه جوان ما بعضی مواقع موفق عمل کرده است و نباید فکر و اندیشه نسل ما را تسخیر کند و اگر همه ید واحده باشیم با وجود جوانان خلاق، حکیم و باسواد در حوزه رسانه به خصوص در جریانات انقلابی اقدامات بسیار بزرگی را می توانیم رقم بزنیم.

حیدرنیا وظیفه اصحاب رسانه در حوزه جهاد تبیین را بسیار خطیر دانست و اظهار کرد: قشر رسانه حساسیت بالا و مخاطرات زیادی دارد ولی بسیار پربازده و بسیار در ملاء دید و منظر است و یا وجود بستر شبکه های اجتماعی کوچکترین خبری در یک روستا می تواند بر کشور اثرگذار باشد.

وی گفت: شما اصحاب رسانه در جایگاهی هستید که کنشگر فعالی می توانید باشید و با مقداری هنر و ابتکار صحنه ها را از جمله صحنه جریانات انقلاب را به دست بگیرید.

وی با اشاره به اینکه دشمن حساب ویژه ای برای ضربه زدن به این نظام و کشور باز کرده است و شما به عنوان افسران جنگ نرم وظیفه خطیری در حوزه جهاد تبیین دارید، افزود: باید دستاوردهای بزرگ انقلاب را به خوبی انعکاس دهیم که در این حوزه نیز ضعیف عمل کرده ایم.

حیدرنیا تاکید کرد: کنشگری فعال و مطالبه گری به حق شما باعث پیشرفت کشور می شود و باید زبان گویای ملت و طرفدار مردم باشیم.

وی گفت: اگر همه ید واحده باشیم دشمن هر چه قدرتمند باشد قابلیت شکست او را داریم و اگر ظرفیت ها هم افزا شود این ظرفیت ها به مراتب بزرگتر از تهدیدات دشمن است زیرا ما ثابت کردیم در هر میدانی هم افزا وارد شدیم دشمن را به عقب راندیم.

فرمانده سپاه استان البرز افزود: در این مدت رژیم صهیونیستی و آمریکا سیلی های محکمی از ما خورده اند که برخی از ان ها قابل بازگو کردن نیست و این اقدامات کور آن ها به واسطه استیصال آن ها است.

در هفتمین جشنواره رسانه ای ابوذر ۴۱۴ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که مورد قضاوت پنج نفر داور قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha