فرمانده سپاه یزد: رسانه‌های گروهی تهدیدات فضای مجازی را به جوانان گوشزد کنند

یزد- ایرنا- فرمانده سپاه الغدیر یزد گفت: رسانه‌های گروهی باید در کنار سایر مجموعه‌های فرهنگی و آموزشی تهدیدات فضای مجازی را به مردم به خصوص برای جوانان گوشزد کنند.

به گزارش ایرنا، سردار حسین زارع کمالی روز چهارشنبه در دوره توانمندسازی مربیان سواد رسانه‌ای یزد افزود: وظیفه ما در قبال انقلاب اسلامی نه تنها حفظ و استمرار بلکه رشد و بالندگی آن در مقابل جنگ ترکیبی و شناختی دشمن است.

وی با تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی و قدردانی از اقداماتی که تاکنون در حوزه سواد رسانه در استان صورت گرفته ادامه داد: ما اکنون در همه عرصه‌ها از جمله عرصه اقتصادی، فرهنگی و جمعیتی در حال جنگیدن با استکبار هستیم که به خوبی این موضوع ملموس است.

ضرورت برگزاری دوره آموزش سواد رسانه

فرمانده سپاه الغدیر بیان کرد: دشمن در جنگ ترکیبی و پیچیده با تمام قوا در همه عرصه‌ها ورود کرده و پایه همه این جنگ‌ها را با رسانه پیش می‌برد حتی جنگ سخت را هم با رسانه مدیریت می‌کند و این موضوع اهمیت رسانه را نشان می‌دهد

زارع کمالی با بیان اینکه جنگ ترکیبی و شناختی امروز هر روز نو و پیچیده‌تر می‌شود افزود: وقتی دشمن در اغتشاشات اخیر از شهریورماه همه امکانات و قوای خود را به میان آورد و شکست خورد تا امروز کاملا این جنگ عوض شده با حجاب‌ستیزی و امنیت گریزی این جنگ را شروع کرد و امروز در فاز جدیدتر و در فضای دیگر این جنگ را دنبال می‌کند.

فرمانده سپاه یزد: رسانه‌های گروهی تهدیدات فضای مجازی را به جوانان گوشزد کنند

همچنین دادستان عمومی و انقلاب استان یزد گفت: معتقدیم بیشترین مشکل در زمینه آسیب‌های اجتماعی از ضعف در آموزش و عدم اشراف به چالش‌ها و آسیب‌هایی است که ممکن است فرزندان ما از آن متاثر شوند و باید ارتقای سواد رسانه جدی گرفته شود.

محمدرضا حدادزاده با اشاره به هم افزایی در استان در حوزه سواد رسانه گفت: اقداماتی که در این حوزه انجام گرفت ایده خوبی بود که افراد با آموزش در این زمینه به سطحی از توانمندی برسند که بتوان از ظرفیت آنها در استان استفاده کرد.

وی با بیان اینکه در حوزه پیشگیری از وقوع جرایم و آسیب‌ها در قوه قضاییه هیچ حوزه‌ای مهمتر از آموزش نیست گفت: باید بیش از گذشته به برگزاری دوره های آموزشی در باب سواد رسانه برای اقشار مختلف و جوانان اقدام مناسب صورت گیرد.

بسیاری از آسیب‌ها ناشی از نداشتن سواد رسانه است

این مسئول گفت: این موضوع را می‌توان در فتنه اخیر مشاهده کرد خیلی از سوژه‌های پرونده‌های دستگاه قضا وقتی چند روز از آن فضای ناآرام دور می‌شدند اذعان داشتند که در دنیایی دیگر غرق شده بودند و هر آنچه که می‌شنیدند یا می‌دیدند مبنای تحلیل آنها بوده و براساس آن عمل می‌کردند که خوب است این گفته‌ها مستندسازی شود تا در آسیب‌شناسی وقایع کمک کند.

حدادزاده یادآور شد: فصل مشترک تمام خانواده‌ها که شاید برخی از آنها هم دغدغه انقلاب نداشته باشند این است که فرزندانشان به دلیل عدم سواد رسانه و آموزش در فضای مجازی دچار آسیب شدند که ما این را در اغتشاشات اخیر مشاهده کردیم بنابراین باید خانواده‌ها به این علم برسند که اشراف به سواد رسانه چقدر می‌تواند آنها را از آسیب‌ها مصون بدارد.

دهه فجر انقلاب اسلامی با سه هزار برنامه مختلف از امروز در استان یزد آغاز شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha