پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی کرمانشاه گشایش یافت

کرمانشاه- ایرنا- پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی کرمانشاه به مناسبت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی عصر دوشنبه با حضور هنرمندان و مسوولان در نگارخانه «میرزا رضای کلهر» گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دبیر این جشنواره در مراسم افتتاحیه گفت: این جشنواره دو سالی است به صورت نمایشگاهی در تمامی استان‌های کشور برگزار می‌شود.

«مرتضی باقری» افزود: در سال ۱۴۰۰ این جشنواره در کرمانشاه در حوزه هنرهای مفهومی با تجلیل از ۱۲ هنرمند برگزار شد. امسال از ۲۷ نفر از هنرمندان شرکت کننده در این جشنواره تجلیل به عمل خواهد آمد.

وی اظهار داشت: هنرمندان کرمانشاهی ۵۳ اثر خود را در زمینه‌های خوشنویسی، تذهیب، کاریکاتور، نقاشی، نگارگاری مجسمه و کاریکاتور در این نمایشگاه به نمایش گذاشته اند و علاقه‌مندان می‌توانند تا ۱۲ بهمن ماه از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ ظهر و ۱۵ عصر تا ۱۸ عصر از این نمایشگاه بازدید کنند.

دبیر جشنواره هنرهای تجسمی کرمانشاه گفت: ۲۷ هنرمند شامل ۱۳ خوشنویس، سه نقاش، سه گرافیست، چهار کاریکاتوریست، ۲ نفر تذهیب و نگارگری، یک نفر مجسمه‌سازی و یک نفر در حوزه ساخت کاغذ آهار مهره در این جشنواره حضور دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه نیز در این مراسم گفت: هنرمند برای خلق اثر و انتقال یک پیام ارزشمند نیاز به تفکر و آرامش دارد، هنر امر آفریدن و خلق کردن است که قابل احترام است.

«علی صفدری» افزود: دشمنان ما امروزه به دنبال این هستند که هنرمندان ما تفکر نکنند چون از تفکر هنرمند نکات ارزشمندی بیرون می‌آید.

وی اضافه کرد: هر انسانی برای اینکه امور دنیوی و مادیش بگذرد نیازمند به تلاش است، در نظام اسلامی توصیه به تفکر در اوقات فراغت شده است اما در سیستم فکری غربی اوقات فراغت به معنی تفریح کردن است. هنرمند اهل تفکر است و با تفکر یک اثر هنری را خلق می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه در پایان گفت: امیدواریم جوانان ما در این آشوب فضای مجازی، به سمت فضای اهل تفکر هنر بیایند و نسل جدید بیشتر با هنر آشنا شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha