۱۰ بهمن ۱۴۰۱، ۱۹:۰۴
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85014487
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشدار هواشناسی نسبت به شدت فعالیت سامانه بارشی در بوشهر

بوشهر-ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از اواخر سه شنبه تا انتهای پنجشنبه هفته جاری نسبت به شدت فعالیت سامانه بارشی در این استان به‌ویژه در نیمه شمالی هشدار سطح نارنجی (اقدام ضروری) داده می‌شود.

پیام مساعدی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در این مدت برای استان بوشهر بارش باران، رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید و تندبادهای لحظه ای و در مناطق مستعد احتمال ریزش تگرگ پیش بینی می‌شود.

وی بیان کرد: از سه شنبه تا پنجشنبه همچنین نسبت به آب گرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه های فصلی، احتمال شکستن درختان و احتمال خسارت به سازه های سبک و ناپایدار به دلیل وزش باد، لغزندگی جاده ها، وقوع رعد و برق و خطر آتش سوزی در تاسیسات برق شهری و تاسیسات و مخازن نفتی و گازی و همچنین مواج شدن دریا و سواحل استان بوشهر هشدار داده می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: از سه شنبه تا پنجشنبه هفته جاری همچنین باید اجتناب از فعالیت‌ها و ترددهای دریایی، سفرهای غیرضروری، تردد و اسکان در حاشیه رودخانه ها و سواحل، صعود به ارتفاعات و فعالیت های کوهنوردی به طور جد در دستور کار قرار گیرد و همچنین برای محافظت از محصولات کشاورزی و پیشگیری از خسارت‌های احتمالی تمهیدات لازم اندیشیده شود.

مساعدی اضافه کرد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر کمی تا قسمتی ابری همراه با وزش باد به تدریج افزایش سرعت باد و در نواحی شمالی و مرکزی افزایش ابر و از فردا بارش پراکنده باران و وزش باد شدید و احتمال رعدوبرق پیش بینی شده است.

وی گفت: در این مدت جهت وزش باد جنوب شرقی با سرعت ۱۴ تا ۴۲ کیلومتر در ساعت و از امشب در مناطق شمالی و مرکزی ۱۸ تا ۵۸ گاهی بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌شود.

مساعدی ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر و از امشب در سواحل شمالی و مرکزی ۱۲۰ تا ۲۴۰ سانتیمتر گاهی بیش از سه متر پیش بینی شده است.

وی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۲:۴۰، جزر دریا ساعت ۰۶:۵۰و مد دوم ساعت ۱۵:۲۰ خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha