عضویت بیش از ۲۶۶ هزار نفر در صندوق بیمه اجتماعی کشاورازن آذربایجان شرقی

تبریز - ایرنا - مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان‌شرقی گفت: با افزایش ۱۰ درصدی اعضای این صندوق در استان، تعداد بیمه شدگان به ۲۶۶ هزار و ۳۵۸ نفر رسید.

به گزارش ایرنا، محمد نظری عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه افزود: از دهه فجر سال گذشته تاکنون ۲۴ هزار و ۱۴۲ نفر بیمه شده جدید به بیمه شدگان این صندوق اضافه شد.

وی با اشاره به رشد ۱۵ درصدی صدور احکام جدید در این بازه زمانی، اظهار داشت: با صدور احکام جدید برای سه هزار و ۳۹۰ بیمه شده صندوق، تعداد مستمری‌بگیران استان به ۲۸ هزار و ۶۷ نفر رسیده است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان‌شرقی گفت: از این تعداد، ۱۳ هزار و ۹۴۵ مستمری‌بگیر خانواده بیمه شده متوفی، یک‌هزار و ۱۵ نفر ازکارافتاده کلی و ۱۳ هزار و ۱۳۰ نفر بازنشسته هستند.

نظری، با بیان اینکه حقوق مستمری‌بگیران صندوق در سال جاری ۴۳ درصد افزایش یافته است، گفت: ۱۰ درصد این افزایش حقوق، مرداد ماه به‌صورت علی‌الحساب به حساب کلیه مستمری‌بگیران صندوق که احکام آنها تا پایان سال ۱۴۰۰ صادر شده بود، واریز و بقیه افزایش مستمری هم دی ماه جاری اعمال شد.

وی از اعطای تسهیلات بانکی با کارمزد ۲ درصد به مستمری‌بگیران صندوق از سوی یکی از بانک‌های عامل خبر داد و یادآوری کرد: برای این استان دو هزار و ۵۰۰ فقره تسهیلات سه، چهار و پنج میلیون تومانی با بازپرداخت سه ساله در نظر گرفته شده است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان‌شرقی گفت: تاکنون یک هزار و ۳۰۰ نفر از مشمولان، درخواست دریافت تسهیلات ارائه داده‌اند.

نظری، با بیان اینکه این تسهیلات برای کسانی تعلق می‌گیرد که قبلا تسهیلاتی از صندوق دریافت نکرده‌اند، افزود: برای ثبت‌نام این تسهیلات که بدون ضامن است، نیاز به مراجعه به بانک نیست و کافی است متقاضیان فرم درخواست وام را پر کنند.

وی از نام‌نویسی شاغلین فصلی اعم از شهری و روستایی در تمام رسته‌ها و مشاغل خبر داد و خاطرنشان کرد: شیوه‌نامه نام‌نویسی از شاغلین فصلی از ابتدای بهمن‌ماه جاری اجرایی شده است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان‌شرقی گفت: براساس آن، تمام شاغلین فصلی ۱۸ تا ۵۰ ساله فاقد بیمه اجتماعی می‌توانند با مراجعه به کارگزاری‌های صندوق در سراسر استان و ارائه گواهی و کارت مهارت معتبر از سازمان فنی و حرفه‌ای و یا تاییدیه از اتحادیه و انجمن‌های صنفی نسبت به ثبت‌نام و عضویت در صندوق مبادرت کند.

نظری، با اشاره به حذف و ادغام ۱۵ کارگزاری صندوق در استان در چارچوب طرح اصلاح ساختار، ترکیب و ارزیابی عملکرد کارگزاری‌ها، ادامه داد: بر این اساس، تمامی امورات صندوق در سطح استان بصورت خرید خدمت و از طریق شبکه کارگزاران صندوق انجام می‌گیرد.

وی اظهار داشت: در راستای اصلاح و افزایش بهره‌وری خدمات صندوق، طرح اصلاح ساختار و ترکیب ۱۰۴ کارگزاری فعال صندوق در استان در حال اجراست.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان‌شرقی گفت: طبق ابلاغ و تصمیمات اتخاذ شده، ۴۹ درصد کارگزاری‌های صندوق مشمول اصلاح می‌شوند که در این راستا برای ۳۶ کارگزاری اخطار و مهلت اصلاح خدمات داده شده است.

نظری، با بیان اینکه در هر سازمان و تشکلی، بروز تخلفات و سوء‌استفاده‌ محتمل است، افزود: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر هم از این امر مستثنی نیست چراکه هم‌اکنون گستره خدمات صندوق به شهرهای بزرگ هم توسعه یافته است.

وی از شهروندان، مشمولین و اعضای صندوق درخواست کرد از پرداخت هرگونه وجه نقد در قبال دریافت خدمات صندوق اجتناب کنند و در صورت مشاهده موارد این چنینی، موضوع را از طریق شماره تلفن‌های ۳۵۵۵۸۸۰۸، ۳۵۵۵۸۸۰۹، شماره همراه ۰۹۱۴۱۱۹۸۲۳۸ و یا سایت صندوق به آدرس www.roostaa.ir در میان بگذارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha