۱۱ بهمن ۱۴۰۱، ۱۵:۵۹
کد خبر: 85014565
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

شهرستان خاتم با حمایت ستاد فرمان امام(ره) قطب پرورش شتر استان یزد می‌شود

یزد- ایرنا- مدیر جهادکشاورزی خاتم گفت: این شهرستان با حمایت ستاد فرمان حضرت امام (ره) به قطب پرورش شتر و تولید محصولات مرتبط به این فعالیت کشاورزی تبدیل می‌شود.

به گزارش ایرنا، مهدی فتحی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران از همکاری جهادکشاورزی شهرستان خاتم با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان خبرداد و افزود: طبق تفاهمنامه میان این دو مجموعه، بسترهای لازم برای تبدیل این شهرستان به مرکز پرورش شتر و توزیع محصولات آن در منطقه تبدیل می‌شود که با اجرای این طرح علاوه بر ایجاد فرصت‌های شغلی جدید، ظرفیت تولید محصولات و توانمندی اقتصادی دامپروران افزایش می‌یابد.

این مسئول با بیان اینکه بخش زیادی از شهرستان خاتم را عرصه‌های بیابانی تشکیل می‌دهد، افزود: امکان ایجاد مراتع دست کاشت به شیوه‌های نوین در راستای تولید نهاده مورد نیاز چرای شتر در این شهرستان وجود دارد.

فتحی ادامه داد: با مدیریت صحیح چرای شتر در مراتع، قابلیت افزایش جمعیت شتر وجود دارد که با توجه به زمینه های موجود، زنجیره تولیدات و محصولات این دام تکمیل خواهد شد.

به منظور تحقق تدابیر رهبر معظم انقلاب و اهداف بیانیه گام دوم انقلاب و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ستاد در حوزه محرومیت‌زدایی، توانمندسازی اقتصادی و توسعه عدالت اجتماعی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در قالب تفاهم نامه ای سامان دهی و تکمیل زنجیره ارزش پرورش شتر و دام سبک را به هدف تبدیل شهرستان خاتم به قطب پرورش شتر و محصولات آن با جهاد کشاورزی امضا کرده است.

تعداد شترهای استان یزد ۱۵ هزار نفر اعلام شده و حدود ۵۰۰ بهره بردار بخش کشاورزی از طریق پرورش و نگهداری این حیوان امرار معاش می‌کنند.

شهرستان خاتم با حمایت ستاد فرمان امام(ره) قطب پرورش شتر استان یزد می‌شود

به گزارش ایرنا صنعت شترداری در منطقه های بیابانی کشور، ظرفیتی ویژه برای تولید و صادرات محصول لبنی با ارزش افزوده بسیار بالاست و در مناطق خشک و نیمه خشک فراوان کشور پرداختن به فعالیت، می تواند رونق اقتصادی و اشتغال را به دنبال داشته باشد.

شتر حیوان کم توقعی است که از هر نوع گیاهی که به مذاق دیگر علفخواران خوش نمی‌آید، تغذیه می‌کند و باعث تخریب مراتع نمی شوند، چرا که دایم در حال حرکت است، به همین دلیل باعث آسیب رسانی به علفزارها و مراتع نمی‌شود.
در ایران بیشترین تعداد شتر مربوط به سیستان و بلوچستان است و پس از آن خراسان جنوبی، یزد و هرمزگان در رتبه‌های بعد قرار دارد.

مرکز شهرستان خاتم در ۲۴۰ کیلومتری شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha