۱۱ بهمن ۱۴۰۱، ۷:۵۰
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85014654
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۷۱۰ فرصت شغلی در گناباد ایجاد شد

۱۱ بهمن ۱۴۰۱، ۷:۵۰
کد خبر: 85014654
۷۱۰ فرصت شغلی در گناباد ایجاد شد

گناباد-ایرنا- رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد گفت: ۷۱۰ فرصت شغلی جدید طی یک سال گذشته (دهه فجر سال گذشته تاکنون) در بخشهای مختلف این شهرستان ایجاد شده است.

هادی ایزدی روز سه شنبه در آستانه دهه فجر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد ۱۲۰ شغل در بخش صنعت و معدن ، ۵۷۷ شغل در بخش تجارت و ۱۳ اشتغال در بخش مشاغل خانگی بوده است.

وی ادامه داد: بیشترین میزان اشتغال شهرستان گناباد در این مدت مربوط به بخش صنعت، معدن و تجارت بوده است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد گفت: هزار و ۵۳۵ میلیارد ریال تسهیلات از محل منابع داخلی، تبصره ای، مشاغل خانگی، بنیاد علوی و منابع داخلی به ۳۸۰ طرح و واحد کوچک و متوسط صنعتی و صنفی در این شهرستان طی همین مدت پرداخت شد.

ایزدی افزود: ۵۶ مجوز جدید سرمایه گذاری صنعتی با حجم سرمایه گذاری هشت هزار و ۸۵۷ میلیارد ریال و با زمینه اشتغال مستقیم ۸۸۸ نفر طی یک سال گذشته در شهرستان گناباد صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن از نظر تعداد ۱۸درصد و لحاظ میزان اشتغال ۳۲درصد و از نظر مقدار سرمایه گذاری ۴۶ درصد رشد نشان می دهد.

وی اضافه کرد: این مجوزها در زمینه ماشین سازی و تجهیزات، صنایع معدنی، صنایع فلزی، محصولات بهداشتی، مواد غذایی، قطعات پلاستیکی، محصولات بتونی و تولید مبلمان بوده است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد گفت: ۱۳ پروانه بهره‌برداری صنعتی نیز با حجم سرمایه گذاری ۳۵۷ میلیارد ریال و اشتغال مستقیم ۱۲۰ نفر در بخشهای تجهیزات پزشکی، پوشاک، تولید مواد شوینده و پاک کننده، ماسه ریخته گری ، انواع بلوک و آجرسفال و بازیافت قطعات پلاستیکی در همین مدت در شهرستان گناباد صادر شد که نسبت به دوره مشابه سال قبل آن از نظر تعداد ۱۰ درصد رشد داشته است

ایزدی افزود: هفت هزار و ۴۱۲ تن کالای صنعتی به ارزش پنج میلیون و ۸۳۷ هزار دلار طی همین مدت از گناباد به ۱۸ کشور هدف صادر شد که در مقایسه با یک سال قبل از آن از لحاظ وزنی ۱۶ درصد و از نظر ارزش ۱۸ درصد رشد نشان می دهد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد مهمترین این کالاهای صادراتی را آجر و جرم نسوز، ظروف چینی، شانه و ظروف مقوایی ،فرآورده های لبنی، کیسه پلی پروپیلن، نشاسته، زعفران و پسته بسته بندی شده، پودر موسیر، نمک و پودرهای معدنی ذکر کرد.

ایزدی همچنین از صدور۵۷۷ پروانه کسب جدید از دهه فجر سال گذشته تاکنون در شهرستان گناباد خبر داد و گفت: این میزان نسبت به دوره مشابه سال قبل از آن ۵۴ درصد رشد داشت.

وی افزود:میزان ذخیره مواد معدنی شهرستان گناباد در همین مدت از ۳۷ به ۴۲ میلیون تن افزایش یافته و ۶ پروانه بهره برداری معدنی و گواهی نامه اکتشاف مواد معدنی با سرمایه گذاری ۱۷۱ میلیارد ریال در این شهرستان صادر و ۴۰ مورد گزارش نظارتی بخش معدن هم تهیه شده است.

۱۷۲ واحد صنعتی در زیربخشهای صنایع کانی فلزی و غیرفلزی، صنایع غذایی، شیمیایی و سلولزی در بخش صنعت گناباد فعالیت دارند که برای راه‌اندازی آنها هزار و ۲۷۳ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است و برای سه هزار و ۲۸۴ نفر به طور مستقیم و ۲ برابر این تعداد به طور غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است.

سه شهرک و ناحیه صنعتی نیز با ۴۴۷ هکتار زمین و ۵۴ واحد فعال و ۱۱ سردخانه و انبار و سیلو در این شهرستان فعال است.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha