۱۱ بهمن ۱۴۰۱، ۱۰:۲۸
کد خبر: 85014987
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کلیات بودجه سال آینده شهرداری تهران تصویب شد

۱۱ بهمن ۱۴۰۱، ۱۰:۲۸
کد خبر: 85014987
کلیات بودجه سال آینده شهرداری تهران تصویب شد

تهران - ایرنا - اعضای شورای اسلامی شهر تهران، بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۲ شهرداری تهران را در دستور کار قرار داده و مبلغ ۷۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان به عنوان بودجه سال آینده شهرداری تهران را تعیین و تصویب کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری ایرنا، محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در یکصد و بیست و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، اظهار داشت: لایحه سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل ۵۶ درصد رشد داشت.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران بودجه ۷۸ هزار و ۴۷۵ میلیارد تومانی را به شورا ارائه کرد، افزود: مبنای بودجه سال آینده برنامه چهارساله توسعه است.

آخوندی درباره تحقق بودجه امسال شهرداری تهران گفت: گزارش ماه‌های گذشته بررسی شده و تا پایان دی ۳۸ هزار میلیارد تومان محقق شده است و مابقی هنوز به ثبت نرسید.

این عضو شورا تأکید کرد: بعد از بررسی گزارش ها به این نتیجه رسیدیم که عدد تحقق شده امسال از بودجه تصویب شده بیشتر است.

آخوندی با بیان اینکه ۳۳ درصد سهم حمل و نقل عمومی در بودجه سال آتی جهش داشت، گفت: در کمیسیون تلفیق، ۷۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بودجه سال آینده تنظیم شد.

آخوندی با بیان اینکه بخش هزینه ای بودجه ۳۷ هزار میلیارد بود که با تصمیم اعضای شورا ۲۰ هزار میلیارد به بخش حمل و نقل اضافه شد و تنها ۱۸ هزار میلیارد باقی مانده، از اعضای شورای شهر خواست که در کمیسیون های تخصصی، در تخصیص اعتبار بخشی نگری نکنند.

ناصر امانی عضو شورای شهر در این خصوص ابراز خوشحالی کرد که افزایش بودجه حمل و نقل مشکلات شهروندان را حل خواهد کرد.

وی با بیان اینکه برای حمل و نقل منتظر دولت نمی مانیم، اظهار داشت: صبح که مردم در صف های اتوبوس از سرما می‌لرزیدند و منتظر اتوبوس بودند، از اینکه با پژو از مقابل آنان گذشته و به شورا آمدم، خجالت کشیدم.

۱۰ هزار میلیارد به بودجه حمل و نقل سال آتی اضافه شد

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی لایحه بودجه ۱۰ هزار میلیارد به حوزه حمل و نقل اضافه کردند.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در این خصوص توضیح داد و گفت: قرار شد ۱۰ هزار میلیارد تومان اضافه‌تر از آنچه که در لایحه بودجه برای حمل و نقل در نظر گرفته شده به حمل و نقل عمومی تخصیص یافت تا پایان سال بتوانیم حداقل ۲ هزار دستگاه برای شهر خریداری کنیم.

او از شهرداری خواست تا صرفه جویی را سرلوحه کارها قرار دهند و گفت: صرفه‌جویی را از شورا یاد بگیرید، چرا که شورا برای جلسات شیرینی و میوه تهیه نمیکند و حتی برای اعضای لپ تاپ و خودرو جدید هم‌ خریداری نشده است.

چمران همچنین در حاشیه نشست امروز شورای شهر تهران و در گفت و گو با خبرنگاران، از توافق برای خرید ۲ هزار دستگاه اتوبوس و تزریق آن به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت خبر داد.

وی افزود: پیش پرداخت ۶۰۰ دستگاه اتوبوس انجام شده است اما با این وجود ۱۰۰ دستگاه بیشتر تحویل نشده است.

وی با بیان اینکه سازنده‌ای اعلام کرد که ۴۰ دستگاه اتوبوس تا پایان امسال تحویل می دهد، افزود: این موضوع را با معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در میان گذاشتم و مقرر شد سال آینده ۲ هزار دستگاه را به صورت مستقیم خریداری کنند.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه این تعداد اتوبوس علاوه بر سهم تعیین شده برای وزارت کشور است، اظهار داشت: این تصمیم شب گذشته گرفته شد و امروز در صحن اعلام می شود.

وی با اشاره به وضعیت تردد شهروندان در روزهای بارانی، گفت: در این شرایط، رانندگی سخت و خیابان های شهر قفل می شود از طرفی چون تمام اتوبوس ها خط ویژه ندارند، در ترافیک گیر کرده و دیر به ایستگاه ها می رسند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: شهرداران مناطق آمادگی دارند تا در صورت بارش برف و باران اقدامات لازم را انجام دهند.

چمران تاکید کرد: امروز در بودجه شهر تهران باید تصمیمی انقلابی برای رفع مشکلات حوزه حمل و نقل و ترافیک گرفته شود تا شاهد گشایش باشیم.

وی دباره وضعیت چراغ های راهنمایی و رانندگی نیز اظهار داشت: سازمان حمل و نقل نگهداری چراغ‌ها و پلیس، راهنمایی را برعهده دارد و در شرایط ترافیک در زمان چراغ ها دخالت می کند اما اگر این اقدام انجام نشود، بهتر است زیرا براساس برنامه، زمان چراغ ها کم و زیاد و به طور هوشمند این تغییر زمان اعمال می‌شود.

چمران همچنین موضوع انحلال شرکت کنترل ترافیک را تکذیب کرد.

چمران درباره تردد خودروهای بدون مجوز طرح ترافیک در سطح شهر و در روزهای آلوده نیز اظهار داشت: شماره خودروها با دوربین ثبت و رانندگان این خودروها قطعا جریمه خواهند شد.

وی در آغاز جلسه امروز شورای شهر با تبریک فرارسیدن ایام الله دهه فجر، خواستار رسیدگی به مشکلاتی مانند وضعیت ترافیکی به ویژه در شمال تهران و تجدید نظر سازمان نمایشگاهها در برگزاری نمایشگاه در محل دائمی واقع در خیابان سئول شد.

پیشنهاد برگزاری نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب

با یادآوری تجارب برگزاری موفق نمایشگاههای صنعت نفت و موتورسیکلت در شهر آفتاب، خواستار برگزاری نمایشگاه کتاب در این محل شدند.

به گزارش ایرنا، نمایندگان مردم تهران روز سه شنبه در یکصد و بیست و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران و در تذکرات خود، پیشنهاد برگزاری نمایشگاه کتاب را در محل نمایشگاه شهر آفتاب ارائه کردند.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به برگزاری با نمایشگاه موتورسیکلت در شهر آفتاب و استقبال ۲۰۰ هزار نفر از نمایشگاه گفت: براساس مفاد تفاهمنامه نمایشگاه شهر آفتاب با وزارت نفت، نمایشگاه صنعت نفت در محل شهر آفتاب برگزار شد.

مهدی عباسی اظهار داشت: نمایشگاه شهر آفتاب دارای استانداردهای لازم در سطح جهانی است و وقتی صنعت نفت به راحتی می تواند نمایشگاه خود را در این مکان برگزار کند، ‌ بنابراین امکان برگزاری نمایشگاه کتاب نیز در این مکان وجود دارد.

چمران نیز در این خصوص اظهار داشت: نمایشگاه شهر آفتاب برای این منظور آماده سازی شده است و باید از آن استفاده بیشتری شود تا برخی مشکلات ترافیکی نیز کاهش یابد.

وی از کمیسیون فرهنگی خواست از اکنون با همکاری وزارت ارشاد برای برپایی نمایشگاه کتاب نیز تمهیداتی اندیشیده شود.

دیگر نماینده مردم تهران در شورای اسلامی با یادآوری وقوع زلزله در آذربایجان غربی و شهرستان خوی، خواستار ارسال کمک از سوی شهرداری تهران به زلزله زدگان شد.

سوده نجفی از شهردار تهران درخواست کرد که به دلیل برودت هوا و وضعیت شهروندان در خوی، به زلزله زدگان کمک شود.

موافقت شورا و شهرداری برای فروش ۶ ملک

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در ادامه این جلسه لایحه فروش ۶ ملک با موضوع بررسی فروش قدم السهم مجتمع تجاری اداری مژده، قدرالسهم بیمارستان آتیه ۲، قدرالسهم پارکینگ طبقاتی گرات، ۱۱ قطعه زمین در احمدآباد مستوفی، مجتمع مسکونی تجاری خلیج فارس و چهار قطعه زمین در بزرگراه شهید لشکری در دستور کار قرار گرفت.

مهدی عباسی رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران در این خصوص و در انتقاد از فروش سهام شهرداری در بیمارستان آتیه، گفت: باید به فکر درآمد خود باشیم در واگذاری مجتمع ها و سهام و دارایی ها، آینده شهر تهران را ببینیم.

حبیب کاشانی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: از ۶ ملکی که در برنامه فروش قرار دارند، چهار ملک اصلا کارشناسی نشده است و طبق برآوردها باید یک هزار و ۵۰۰ ملیارد تومان از فروش این املاک حاصل شود اما این عدد اصلا مفهومی ندارد و ممکن است برآورد اشتباه باشد.

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری اسلامی شهر تهران نیز در این رابطه، اظهار داشت: شهرداری تهران تلاش کند زمینی را تهیه و بیمارستان تخصصی برای کارکنان ایجاد کند تا سرانه سلامت تأمین شود.

رئیس شورای شهر هم گفت: شهرداری در نبش بزرگراه شهید مدرس و میرداماد زمینی داشت که قرار بود در آنجا بیمارستان احداث شود اما به این نتیجه رسیدند که اگر زمین فروخته شود و با قرارداد از خدمات سایر بیمارستان ها بهره مند شوند، بهتر است.

احمد صادقی دیگر عضو شورای شهر نیز با بیان اینکه باید ۲۰ درصد از بودجه امسال غیرنقدی باشد، گفت: اینکه کدام ملک فروخته شود براساس نظر کارشناسان انجام می شود و کارشناسی نیز مطابق آیین نامه اجرایی انجام خواهد شد.

لطف اله فروزنده معاون شهردار تهران نیز در دفاع از این لایحه، گفت: فروش این‌ املاک در راستای تکلیف شهرداری برای بخش غیرنقد بودجه است.

وی افزود: از نیمه دوم سال کار را به طور جدی آغاز و با بانک شهر صحبت کردیم تا از این طریق بدهی ها تسویه شود و تسهیلات جدید دریافت کنیم.

فروزنده افزود: کانون کارشناسان، کارشناسی را انجام داد و برای توسعه مترو نیز با مپنا صحبت کردیم که غیرنقد عمل کنیم.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه اگر بخواهیم فروش املاک را به سال آینده واگذار کنیم، نمی توانیم عملکردی در بخش غیرنقد داشته باشیم، گفت: نباید گریبان کسی که کار می کند را بگیریم و باید کمک کنیم تا کار انجام شود.

علی اصغر قائمی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در جریان بررسی این لایحه، گفت: اگر شهرداری لایحه دیگری برای فروش املاک دارد، آن را با اطلاعات جامع‌ و کامل‌تری در اختیار صحن شورای شهر قرار دهد.

ناصر امانی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز بررسی لایحه املاک را پیچیده عنوان کرد و گفت: یکی از بهترین کارهایی که انجام شد بررسی و تصویب این لایحه است چراکه بخش غیرنقد بودجه تامین می‌شود.

پس از بررسی های انجام شده اعضای شورای شهر با لایحه شهرداری برای فروش این اموال و املاک موافقت کردند.

حاشیه بررسی لایحه فروش املاک

پس از سخنان فروزنده معاون شهردار تهران، حبیب کاشانی عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه آقای فروزنده وقتی پشت میکروفون قرار می‌گیرند، انصاف را رعایت کنند، گفت: در ۱۸ ماه گذشته از مدیریت شهری ششم، شورای شهر نه تنها در کنار شهرداری بوده بلکه گاهی جلوتر از شهرداری نیز حرکت کرده است اما نوع سخنان آقای فروزنده مناسب نبود.

وی افزود: سخنان معاون شهردار به گونه‌ای بود که انگار اعضای شورا نشسته اند تا در کار شهرداری اختلال ایجاد کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha