فیلم | اجرای سه‌هزار و ۵۰۰ برنامه دهه فجر در مازندران با سکانداری مردم

ساری - ایرنا - "مردمی سازی" واژه ای که طی این مدت برای اجرای برنامه های چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی همواره مطرح شد و این کلیدواژه در مازندران شکل عملیاتی به خود گرفته و در اجرای سه هزار و ۵۰۰ برنامه این دهه یک پای ثابت برنامه ریزان و مجریان آنها مردم هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در آستانه چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برنامه های این دهه با شعار محوری " ایران اسلامی، ایران استوار، ۴۴ سال افتخار" تدوین شده و از فردا چهارشنبه همزمان با طلیعه دهه فجر آغاز می شود.

ستاد بزرگداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مازندران به ریاست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان پیشتر فعالیت خود را آغاز کرده و با تشکیل کمیته های اصناف، هیات های مذهبی، ایثارگران، بسیج، حوزه ‌روحانیت، دانشجویی، رسانه ملی، ارتباطات و اطلاعات، روستایی، زنان، صمت، فرهنگی دانش آموزی، فضاسازی شهری، فضای مجازی، قرآن، قوه قضاییه، کارگری و کارفرمایی، کودک و نوجوان، مساجد، نیروهای مسلح، ورزش، وزارتخانه ها، همیاری و سازمان های حمایتی، هنر و هنرمندان، رسانه های مکتوب و خبرگزاری ها هدایت و راهبری برگزاری این برنامه ها را برعهده گرفت.

مردمی سازی به عنوان موضوعی که همواره از سوی دست اندرکاران مورد توجه و دقت نظر قرار داشته در برنامه ریزی نمودار است به طوری‌که در لیست سه هزار و ۵۰۰ برنامه اعلامی ستاد حضور مردم به عنوان برنامه ریزان و مجریان برنامه ها مشهود است.

فیلم | اجرای سه‌هزار و ۵۰۰ برنامه دهه فجر در مازندران با سکانداری مردم
حجت الاسلام اصغری، رییس ستاد بزرگداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مازندران

فعالیت ۴۵۵ ستاد و کمیته های تخصصی ستاد دهه فجر مازندران

رییس ستاد بزرگداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مازندران گفت: استقلال و آزادی در سایه استقرار نظام جمهوری اسلامی و رهبری بنیانگذار انقلاب اسلامی ۲ دستاورد بزرگ و مانا انقلاب برای ملت ایران است.

حجت الاسلام علی اصغر اصغری ولوجایی افزود: این انقلاب با هدایت های پیامبرگونه حضرت امام خمینی (ره) و حضور گسترده و خروشان مردم علیه رژیم طاغوت در آن سال به پیروزی رسید.

وی از اتکا به قدرت الهی، ولایتمداری مردم و حضور آگاهانه و با بصرت مردم در صحنه به عنوان سه رمز تداوم و ماندگاری انقلاب اسلامی برشمرد و ادامه داد: امروز هم بعد از چهل و چهار سال از به بار نشستن انقلاب در کشور، مردم نشان دادند همچنان در صحنه حضور دارند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران از دهه فجر با عنوان عید بزرگ انقلاب نام برد و افزود: برای پاسداشت این ایام ستاد بزرگداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مازندران با محوریت حضور مردم در برگزاری مراسم ها پیش از این دهه برپا شده است.

وی گفت:در مجموع ستاد بزرگداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مازندران با ۲۸ کمیته تخصصی استانی، ۲۲ ستاد دهه فجر شهرستانی، ۵۵ ستاد دهه فجر بخش ها و ۳۵۰ کمیته اجرایی شهرستان ها جمعاً به تعداد۴۵۵ ستاد و کمیته های تخصصی و اجرایی، مسئولیت برنامه ریزی، هماهنگی و برگزاری جشن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی سال ۱۴۰۱ را به عهده دارد.

پیشوازی از دهه فجر

حجت الاسلام اصغری در تشریح سرفصل برنامه های چهل و چهارمین پیروزی انقلاب اسلامی ۱۴۰۱ استان مازندران گفت: دهه استقبال از دوم تا ۱۱ بهمن ماه فعال شد که در این مدت برنامه هایی به پیشوازی از دهه فجر برگزار کرده است.

وی بزرگداشت حماسه ماندگار مردم شهر هزار سنگر آمل توسط ستاد مربوطه در ششم بهمن، برگزاری اردوی راهیان پیشرفت به منظور تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی با حضور نماینده محترم ولی فقیه در استان حضرت آیت الله محمدی لائینی، ائمه محترم جمعه استان و مدیران روحانی دستگاه های اجرایی جهت بازدید از پروژه های اقتصادی نظام مقدس جمهوری اسلامی در بندر عباس و عسلویه و زیارت قبر مطهر سردار دل ها سرلشکر شهید حاج قاسم سلیمانی در سوم بهمن ماه انجام شد.

رییس ستاد بزرگداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مازندران گفت: در همین راستا آماده سازی اقلام تبلیغاتی، فضا سازی و تبلیغات محیطی فراگیر در سطح شهرها و بخش های استان توسط همه ارگان ها و نهادها، شهرداری ها و هیئآت مذهبی و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی انجام شده است.

وی به برنامه هایی که در مراسم ۱۲ بهمن سال ۱۴۰۱ در استان مازندران اجرا می شود اشاره و تصریح کرد: دراین روز زنگ انقلاب در مدارس سراسر استان، ساعت ورود حضرت امام(رحمه الله علیه) ساعت ۹ و ۳۳دقیقه، مراسم نمادین ورود حضرت امام(رحمه الله علیه) بعد از دوره ۱۴ ساله تبعید در فرودگاه های دشت ناز ساری، فرودگاه های رامسر و فرودگاه نوشهر برگزار می شود.

حجت الاسلام اصغری افزود: مراسم رژه خودرویی و موتوری از فرودگاه دشت ناز ساری تا گلزار شهدا توسط کمیته نیروهای مسلّح و کمیته ورزش و جوانان، تجدید پیمان با آرمان های حضرت امام خمینی (رحمه الله علیه) و حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) و شهدای انقلاب اسلامی و حضور در گلزار شهدا،

به صدا در آمدن بوق قطارها و کشتی ها در ساعت ورود حضرت امام(رحمه الله علیه) و همایش بزرگ بصیرت و انقلاب اسلامی (طلایه داران انقلاب اسلامی) توسط حوزه های علمیه استان در اردوگاه شهید رسولی نوشهر با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ذوالنور نماینده محترم مجلس شورای اسلامی برگزار می شود.

وی ادامه داد: همه کمیته های این ستاد برگزاری انواع تجلیل و تکریم از برترین ها را در دستور کار دارند که از آن جمله تجلیل و تکریم از خانواده بزرگ ایثارگران توسط کمیته ایثارگران و مراسم میهمانی لاله ها در سراسر استان است.

فیلم | اجرای سه‌هزار و ۵۰۰ برنامه دهه فجر در مازندران با سکانداری مردم

انعکاس دستاوردهای نظام از دریچه نمایشگاه‌ها

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران برگزاری مسابقات ورزشی، کتابخوانی، عکاس، مسابقات بومی و محلی، همایش ها، محفل های قرآنی، برنامه ده شب ده مسجد، اکران فیلم های سینمایی، جشنواره ها و نمایشگاه های دستاوردها، نمایشگاه عکس، نمایشگاه توانمندی، جشن های فجر ۴۴، شبی با خاطرات انقلاب، یادواره و گرامیداشت دهه مبارک فجر، رزمایش های نهضت کمک مومنانه را از دیگر برنامه هایی این ایام نام برد.

وی اظهار داشت :ارائه خدمات و تسهیلات به روستاها، محرومان و نیازمندان توسط کمیته روستایی و عشایری و کمیته همیاری و سازمان های حمایتی و افتتاح پروژه های عمرانی و مراسم کلنگ زنی طرح های اقتصادی و آموزشی در سراسر استان بخش دیگری برنامه های اجرایی این ایام است.

رییس ستاد بزرگداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مازندران با تاکید بر برنامه ریزی های این دهه حول محور جهاد تبیین گفت: با توجه به تاکیدات و توصیه های مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین برنامه ریزی برای تبین جایگاه و علت پیروزی انقلاب اسلامی و نقش وحدت ملی و انسجام اسلامی برنامه هایی را در این ایام اجرا خواهیم کرد.

وی برنامه های تبیینی و تحلیلی ستاد دهه فجر امسال در مازندران را تشریح کرد و گفت:تبیین و تحلیل ابعاد پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان معجزه قرن در برابر استعمار خارجی و استبداد داخلی با عنایت به حمایت امپریالیسم استکبار غرب بویژه آمریکای جنایتکار و بلوک کمونیستی شرق از طریق فضای حقیقی و مجازی و رسانه ای از جمله این برنامه ها است.

حجت الاسلام اصغری افزود:تبیین جایگاه علل پیروزی انقلاب اسلامی و ضرورت حفظ، تقویت و توسعه آن، علل پیروزی فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص)، رهبری بی بدیل حضرت امام خمینی(رحمه الله علیه) و حمایت ایثارگرانه مردم ایران اسلامی و وحدت ملی و انسجام انقلابی بر محور ولایت و رهبری نظام، حضرت امام خامنه ای(حفظه الله تعالی) از دیگر برنامه های تبینی و تحلیلی این ایام است.

فیلم | اجرای سه‌هزار و ۵۰۰ برنامه دهه فجر در مازندران با سکانداری مردم

توجه به تقویت تولید ملی نوک پیکان برنامه های دهه فجر

وی ادامه داد:تجلیل از واحدهای صنعتی و معدنی به عنوان سربازان خط مقدم نبرد اقتصادی، پویش یک میلیون ختم قرآن برای سردار سلیمانیو شهدای مدافع حرم، همایش رویش های انقلاب در پرتو قرآن، کرسی های آزاداندیشی با موضوع صورت و سیرت انقلاب اسلامی و برگزاری یادمان شهید قاسم سلیمانی با موضوع عصری با شعر انقلاب سرلیست دیگر برنامه های این دهه در مازندران است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران تجلیل از واحدهای صنفی عرضه کننده کالای ایرانی و برگزاری گفتمان های دانش آموزی با محوریت بیان دستاوردهای انقلاب و برگزاری نشست های تخصصی و تبیینی با موضوعات نقش زنان در اجتماع قبل و بعد انقلاب، الگوی سوم زن مسلمان در گام دوم انقلاب اسلامی توسط کمیته زنان به عنوان برنامه های شاخص در حوزه بانوان وتولید این ستاد است.

استقبال از سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با تکبیر "الله اکبر"

وی برنامه ریزی های صورت گرفته برای شب و روز سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و تصریح کرد: مراسم تکبیر و نور افشانی در شب ۲۲ بهمن سال ۱۴۰۱ و برگزاری مراسم راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن سال در بیش از ۶۰ نقطه از استان مازندران با عنوان نمایش اقتدار ملّت ایران اسلامی از جمله این مراسم ها است.

حجت الاسلام اصغری بسیج و نیروهای بسیجی را از جمله نهادها و مجموعه های فعال در زمینه تدوین و برگزاری برنامه های دهه فجر در مازندران برشمرد و گفت: در همین راستا ۶۰ برنامه در قالب یک هزار عنوان برنامه توسط نیروهای بسیج در ایام الله دهه فجر برگزار می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha