۱۱ بهمن ۱۴۰۱، ۱۴:۰۴
کد خبرنگار: 1254
کد خبر: 85015389
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

فرماندار شمیرانات: شهروندان از سفر غیرضروری به لواسانات و رودبارقصران خودداری کنند

شمیرانات- ایرنا- فرماندار شمیرانات با تاکید بر اینکه تردد به لواسان، اوشان فشم میگون و شمشک دربندسر، فقط با زنجیرچرخ و تجهیزات زمستانی امکان‌پذیر است، گفت: شهروندان از سفرهای غیرضروری به لواسانات و رودبارقصران جدا خودداری کنند.

مجتبی ذاکریان ظهر سه‌شنبه در حاشیه بازدید از وضعیت گردنه قوچک و بخش‌های تابعه در پی استمرار بارش برف از بامداد دوشنبه تاکنون و شدت گرفتن آن در روز جاری، در گفت‌ وگو با ایرنا ضمن اعلام این‌که تاکنون حادثه خطرآفرینی در سطح شهرستان گزارش نشده است، اظهار داشت: تمامی نیروهای خدمات‌رسان و امدادی شهرستان آماده‌باش و عوامل راهداری مشغول پاکسازی معابر هستند.

رئیس ستاد مدیریت بحران شمیرانات با اشاره به حجم و گستردگی بارش‌ها خاطرنشان کرد: تردد در تمامی جاده‌های اصلی و فرعی جریان دارد و برخی از جاده‌های روستایی که با اختلال در تردد مواجه شده‌اند، نیز با تلاش راهداران و دهیاران در حال پاکسازی هستند.

فرماندار شمیرانات: شهروندان از سفر غیرضروری به لواسانات و رودبارقصران خودداری کنند

وی ضمن تاکید بر لزوم جلوگیری از سفرهای غیرضروری در سطح شمیرانات بویژه به سمت لواسانات و رودبارقصران به سبب لغزندگی معابر و مخاطرات ناشی از بارش برف بیان داشت: ضروری‌ است شهروندان حین تردد در جاده‌های کوهستانی، زنجیرچرخ، لوازم ایمنی و خوراک و پوشاک گرم به همراه داشته باشند و پیش از سفر از طریق سامانه ۱۴۱ از وضعیت جاده‌ها مطلع شوند.

براساس این گزارش، سازمان هواشناسی امروز (دوشنبه) در پی شدت گرفتن بارش‌ها هشدار نارنجی صادر کرد و بارش برف یا باران، مه، کاهش دید، وزش باد شدید و پدیده بهمن و کولاک در ارتفاعات را از پدیده‌ها و مخاطرات جوی مورد انتظار از این سامانه بارشی برای تهران و ۲۰ استان دیگر پیش‌بینی کرده است.

فرماندار شمیرانات: شهروندان از سفر غیرضروری به لواسانات و رودبارقصران خودداری کنند

شمیرانات متشکل از شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه ۲ تهران)، لواسانات و رودبارقصران با آب و هوایی کوهستانی در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع شده است. این شهرستان با ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی و ۷۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارای سه راهدارخانه فعال یعنی راهدارخانه مرکزی (داخل محوطه راهداری شمیرانات در ابتدای لواسان)، راهدارخانه فشم و راهدارخانه شمشک است. شمیرانات دارای کوه‌ها، روددره ها و محل عبور رودخانه جاجرود به سد لتیان و به همین علت در تمامی فصول با استقبال چشمگیر گردشگران و کوهنوردان مواجه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha